Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Første langtur, blanda kjøring

Startet av Usikker, lørdag 12. juni 2021, klokken 21:30

« forrige - neste »

Usikker

Så langt fornøyd med rekkevidden på 64kWh batteriet  :+1:
Hokksund->Kongsberg->Hokksund->Drammen->Hokksund->Nesbyen = 214 Km

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Ser ut som rekkevidden er "litt" bedre enn 30kWh utgaven he he...hvor høyt var  forbruket i W/ķm ?

#FTS#


Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

Godt jeg ikke må lade på kladden for å komme hjem, appen sier 23 timer og 40 minutter på å fylle bilen  :laugh:

Vet ikke hvor nøye den er men viser 24 minutter på hurtiglader og 4 timer og 25 minutter på normallader men har ikke sjekka ennå om det er 7,6kw 1fas eller 11kw 3fas

Har bare 15 mil hjem så det skal holde greit med 23 mil igjen på "tanken"
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Yezz skikkelig fremskritt... i forhold til den gamle....er det noen forskjell i kjøreegenskaper/støynivå når du kjører over 100 km/h ?

#FTS#


Usikker

Kjøreegenskaper er vel Kia men litt annen respons på rattet, på den forrige kunne man stille 3 forskjellige moduser på respons i styring, der kjørte jeg på det midterste valget men har en følelse av at denne er litt mere "agresiv"  har ikke rota i alle menyer ennå for å se om dette kan stilles på.
Når det gjelder dekkestøy ble den andre jeg hadde levert på Michelin Green dekk og de var egentlig helt ok, sikkert litt harde for etter 4 år var det sikkert 2 eller 3 år til med rulling på de før de måtte byttes.
Den nye er levert med Nexen dekk... ikke noe erfaring med det merke men støynivået er omtrent det samme
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

Men en ting er sikkert, i forholdt til 30kWh er denne sprek, sett den i Sport Modus og du må holde deg fast  :laugh: :laugh:
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_


Usikker

#8
Siste etappe hjem i dag, Nesbyen -> Hokksund
31% igjen på batteriet eller ca. 14Mil på GOM'n
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

hanche

Det var da utrolig lavt forbruk! Jeg har aldri vært i nærheten en gang. Den bilen må ha hatt hjemlengsel.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

_OE_

Sola i ryggen og nedoverbakke he he

@FTS@


Usikker

 :laugh: :laugh:   en merkelig bil..  årsaken er:

Fra hytta og ned på riksveien er det ca. 11km ned nedoverbakke, på denne turen ned i Eco 2 modus produserte bilen ca. 20km med strøm og når jeg da begynte å kjøre starta ikke forbruket før etter ca. 30 km

Så all + strømmen måtte brukes før den begynte å kalkulere forbruk
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Jaroslavas

supert. Jeg får min om en uke. Jeg har lest at styring av rattet skjer via kjørestilimger, som sport, eco osv.
KIA e-Soul 2020, 64kWh, blå

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA