Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Test GTX

Startet av Olemann, onsdag 09. juni 2021, klokken 19:33

« forrige - neste »

ELvin2022

#225
Smaken er vell som baken? Noen liker q4,noen skoda og noen id4? Noen har masse penger til overs, andre ikke. Noen vill låne mye, andre vill låne lite... Egentlig like greit, så slipper vi alle å ha lik bil?

Olemann

Nettopp, bra oppsummert.  Ref. den nye etron, der man betaler ekstra for å få mindre bagasjeplass.....men, man får "andre linjer", og sånn er det jo, for noen betyr linjene mer enn antall bananbokser.  Og det er fint, så ser vi litt ulike biler rundt omkring.
Bli enige om slikt gjør man ikke, så like greit å la være å prøve :-)


Sitat fra: ELvin2022 på fredag 20. august 2021, klokken 15:28
Smaken er vell som baken? Noen liker q4,noen skoda og noen id4? Noen har masse penger til overs, andre ikke. Noen vill låne mye, andre vill låne lite... Egentlig like greit, så slipper vi alle å ha lik bil?

ELvin2022


Limodriver

Litt off topic, men starter ikke ny tråd for et enkelt spm som har litt relevans...

Har noen plukket opp noen konklusjon fra VW/Møller vedrørende muligheten for å benytte lik dekkdimensjon foran og bak på GTX? Møller hadde før sommeren satt i gang undersøkelser rundt dette. Jeg snakket med en forhandler for noen dager siden og de hadde ikke hørt noe.

Ledam

Dette er ikke en test. Det er bare meg som synser etter to dager med ny GTX. Kontrakten ble undertegnet 3. mai med antatt leveringsuke 33. Det traff presis. Mangan grå med førerassistentpakke+, hengerfeste og vinterhjul.

Jeg valgte vanlige seter da det stort sett er meg som er sjåfør. Setene er helt allright. Sitter godt og har bra oversikt. Sidespeilene er fantastiske.

Fylte bilen med masse ræl og kjørte på hytta (Skedsmo-Sjusjøen, 160km). En større bordplate, 180cm lang, går akkurat i bagasjerommet. Planen var å legge meg pent i høyre fil, men etter en stund ble jeg liggende i Audi-fila i cirka 120km/t. Bilen er meget fin å kjøre. Motorkraft virker akkurat passe. Noe høyt støynivå ved høy hastighet (Bridgestone dekk).

Den lille Mikke Mus skjermen på rattstammen fungerer greit. Det er lite skjerm og mye ramme. Girspaken er et litt snodig design, men det fungerer. Grafikken på skjermen er kjedelig men det blir kanskje bedre ved en senere oppgradering. Angrer litt på at jeg ikke tok med Infotainmentpakke+, men hadde ikke lyst på HUD. Tolv tommer skjerm hadde vært bedre. Større knapper, og større bilde av ryggekamera. Egentlig litt rart at det finnes en opsjon med 10 tommer skjerm.

Har sett at noen har vært negativ til den blå fargen på dashbord og dør. Men når du er ute og kjører så er den litt diffus mørk-grå-blå. Ganske allright. Når jeg åpnet døra og solen skinte rett på den er fargen tydelig blå.

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd foreløpig. Utvendig er bilen fin bakfra og skrått bakfra. Fra andre vinkler er det mer så om så. Utvendig virker bilen mindre enn den er. Det innvendige designet er ikke direkte lekkert, men det går å leve med. I hvert fall hvis det oppleves som funksjonelt.

Jeg valgte pakken med vanlige vinterhjul. Der står det at det skal være en Beskyttelsespakke inkludert. Uten vinterhjul koster pakken over tre tusen. Når jeg viste selgeren at det ikke var noen matte i bagasjerommet hentet han en tynn isoporliknende matte. Er ikke beskyttelsespakken mer enn det?

daktari

Den isopormatten til 3000 er ganske stusselig. Men det skal være noen tykke grå klistremerker i døråpningene også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

VoltWay

Isopormatte? Er det denne?

Kanskje de har gått for isopor for å spare noen gram vekt.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

daktari

Sitat fra: VoltWay på mandag 23. august 2021, klokken 06:35
Isopormatte? Er det denne?

Kanskje de har gått for isopor for å spare noen gram vekt.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
jepp
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

E-Trond

Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

PTh

Sitat fra: Ledam på søndag 22. august 2021, klokken 22:33
....

Jeg valgte pakken med vanlige vinterhjul. Der står det at det skal være en Beskyttelsespakke inkludert. Uten vinterhjul koster pakken over tre tusen. Når jeg viste selgeren at det ikke var noen matte i bagasjerommet hentet han en tynn isoporliknende matte. Er ikke beskyttelsespakken mer enn det?

Står i prislisten at det skal være bagasjeromsmatte, beskyttelsesfolier og elektronisk parkeringsur. Når du legger sammen priset bagasjeromsmatte og folier så viser det seg at det parkeringsuret koster 800kr... Så fint å sjekke om du har fått det.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

I prislisten står det om du kjøper formstøpt bagasjeromsmatte separat at den ikke er for biler med variabelt gulv. Står ikke noe om dette når du kjøper en av vinterpakkene. Det burde vel være samme matte? Hva får man om man har variablet gulv?

ELvin2022

Sitat fra: daktari på søndag 22. august 2021, klokken 23:01
Den isopormatten til 3000 er ganske stusselig. Men det skal være noen tykke grå klistremerker i døråpningene også.

Er det en tynn isopormatte som følger med?  Ikke den "vanlige" plastikk matta?
Hvor mye tåler den hvis man har hundebur osv? 😅

Jambo

Merkelig. Har sett gummilignende svart matte i bagasjerommet i bilen jeg prøvekjørte, som var en ID4 1st med vanlig bagasjerom, altså ikke variabelt/dobbelt. Regnet med at det var standard? Husker ikke om jeg kjente på den, kanskje jeg bare antok den var gummi da jeg så den.

igniztion

Med variabelt gulv er det en slags isopormatte i alle fall. Har hatt hundebur på den i 5 måneder nå uten at den er blitt stygg av det (19kg hundebur og 20kg hund).

Men den føles veldig flimsete og skjør, det er det liten tvil om.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

daktari

Det er fint at matta er lett, har holdt bra her også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA