Id4 Gtx Range test

Startet av E-Trond, onsdag 09. juni 2021, klokken 11:28

« forrige - neste »

E-Trond

Bjørn Nyland nå.... ;)

Rød bil med TopSport seter og 21" hjul

Han nevner at bilen virker bedre støydempet enn den bakhjulsdrevne versjonen.


https://youtu.be/br6A9DRivy0
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Rexen

VW ID4 4Motion Highline 2025
VW ID4 GTX 2022 Solgt
BMW 525 D X-drive 2012
Mazda 3 2012 Solgt

Zoe2017

Er litt usikker på TopSport setene, men blåfargen ser helt OK ut
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

E-Trond

#3
Ble 330km i 120.  :+1:
BMW IX3 gikk 318 km i 120.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

OlaM

Sitat fra: E-Trond på onsdag 09. juni 2021, klokken 17:35
Ble 330km i 120.  :+1:
BMW IX3 gikk 318 km i 120.

Jøss. RWD 1st i 9 grader klarte 297 km. Kan tyde på at du ikke må gi opp mye rekkevidde for AWD. Kan også hende de har gjort andre forbedringer siden 1st som kompenserer.
'21 3LR

LMOR

Han lurte vel på det underveis, at VW må ha funnet på noe med AWD som gjør den mer effektiv enn tidligere AWDs
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

OlaM

Sitat fra: LMOR på onsdag 09. juni 2021, klokken 18:05
Han lurte vel på det underveis, at VW må ha funnet på noe med AWD som gjør den mer effektiv enn tidligere AWDs

Ikke sikkert det er på AWD biten spesielt, kan hende alle 2022-modellene har blitt bedre. Bugfikser og optimering. Her trengs det rett og slett ny test av 2022 RWD i sommertemperaturer!

På AWD biten skal jo induksjonsmotoren snurre ganske fritt, men på drivledd kan det hende det er en del å hente på ekstra lav friksjon o.l.
'21 3LR

turfsurf

Sitat fra: LMOR på onsdag 09. juni 2021, klokken 18:05
Han lurte vel på det underveis, at VW må ha funnet på noe med AWD som gjør den mer effektiv enn tidligere AWDs
Kan være de har lagt inn kløtsj på frontmotoren. Altså fullstendig frikobling.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Den gtx som testes nå er teknisk sett en 2021 modell slik alle demovogner der ute nå er. 2022 modeller skal produseres fra uke 25

Counterpointer

Sitat fra: E-Trond på onsdag 09. juni 2021, klokken 17:35
Ble 330km i 120.  :+1:
BMW IX3 gikk 318 km i 120.
Det er vel langt varmere nå, men det høres jo utrolig bra ut. At ID4 gjør det bedre i høy fart burde jo aerodynamikken bidra til. Men som flere er inne på er det veldig lovende at awd ikke senker rekkevidde

E-Trond

ID 7 GTX
Ioniq  2020

E-Trond

#11
456 km i 90 km/t  :+1:
Bmw  IX3 442 km  ;)
ID 7 GTX
Ioniq  2020

LMOR

Sitat fra: E-Trond på onsdag 09. juni 2021, klokken 19:34
IX3 ble testet i 17 grader.
På i3 mener jeg å huske at 14 grader var den optimale temperaturen. Vet ikke hvordan iX3 er i forhold til den, men med 14 grader trenger ikke i3 hverken ytterligere oppvarming eller nedkjøling. Kjører du hardt med i3 på 17 grader, så bruker du mer strøm enn på 14 grader.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

turfsurf

Sitat fra: LMOR på torsdag 10. juni 2021, klokken 00:30
På i3 mener jeg å huske at 14 grader var den optimale temperaturen. Vet ikke hvordan iX3 er i forhold til den, men med 14 grader trenger ikke i3 hverken ytterligere oppvarming eller nedkjøling.
Det er vel avhengig av fart? Jo fortere du kjører desto mere effekt trengs til kjøling av batteriet? 14 grader høres litt lavt ut på norsk landevei, da må man gjerne ha litt varme på i kupeen og.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: E-Trond på onsdag 09. juni 2021, klokken 22:37
456 km i 90 km/t  :+1:
Bmw  IX3 442 km  ;)
Overrasker at den slår iX3 i 90km/t testen. Men iX3 gjorde det jo ikke spesielt bra der, men Bjørn kjørte sikkert i comfort modus i motsetning til NAF testen der det ble kjørt i Eco Pro.

Hadde vært superinteressant å sett en direkte sammenligning mellom ID.4 GTX og RWD. Bjørn sine tester er jo ikke helt sammenlignbare.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA