Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Parkeringsklima

Startet av RobNord, lørdag 05. juni 2021, klokken 17:58

« forrige - neste »

RobNord

Hei.
Jeg er på utkikk etter ny elbil å XC40 faller i smak på mange områder.
Kan dere som eier XC40 gi meg en avklaring når det kommer til funksjonen parkeringsklima.
Jeg er hundeeier å ønsker at hunden skal ha det komfortabelt i bilen når jeg er raske turer inne på butikken både sommer og vinter.
Fungerer funksjonen parkeringsklima på samme måte som Tesla sin dogmode/campermode, altså at klimaanlegget kan være aktivert mens bilen er forlatt og låst? Å hvis så tilfelle, er det noen tidsbegrensning på funksjonen?

erlend_oyen

Hei

Ja det er mulig, jeg har ikke tatt tiden på hvor lenge det er aktivt etter oppstart.

Volvo har heller ikke oppgitt hvor lenge det er aktivt etter start i dokumentasjon.

mroek

Hvis dette er likt som på Polestar 2 (som er samme plattform), så har den ikke dog/campermode. Eneste mulighet er da å bruke forhåndsklimatiseringen, som kun er aktiv i 30 minutter. På Polestar 2 er det jo nå kommet app (men den er ikke akkurat kjempestabil), så om man skal være borte i mer enn 30 minutter, så må man bare slå på en nedtelling eller noe, slik at man husker å reaktivere forhåndsklimatiseringen via appen.

På XC40 er det vel ikke kommet app enda, så den eneste måten å aktivere er å bare slå det på via bilens skjerm, men da er det jo kun i en halvtime. Om man eventuelt kan lure systemet ved å legge inn mange tidspunkter med halvtimes mellomrom i kalenderen vet jeg ikke.

Temperaturen er ikke programmerbar i Polestar 2 (og neppe i XC40 heller), den er låst på 22 grader.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

erlend_oyen

VOC app støtte er under utrulling til XC40 nå, men stabil er den ikke enda nei.

RobNord

Takk for avklaring, veldig hjelpsomt!  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA