Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i4 - Din bestilling (farge, utstyr osv)

Startet av telcontar, fredag 04. juni 2021, klokken 07:41

« forrige - neste »

itre

#15
Her er min bestilling. Køen gir levering ut i 2022 nå dessverre, blir ulidelig å vente!

i4 M50 supercharged med absolutt alt utstyr bortsett fra aktive beltestrammere. Felgvalget er bevisst selv om felgen i seg selv ikke er flottest, 868M er eneste felg som gir tilvalget «skjermbredding bak» og dermed plass til skikkelig «staggered» felgoppsett med godkjenning fra fabrikk. Dessverre vises feil felg på bildene, uten skjermbreddere.

Her er bilder av bilen fra konfiguratoren. Med utvidet shadow line, hvor også rammen rundt nyrene er sort, innmaten i lysene er sort i tillegg til speilene, vindusrammene og detaljene i front/bakfanger. Innvendige M-sport seter i «cognac» skinn, med fine line wood og skinntrekk i dash.



z4rd

Og prisen på det oppsettet blir? Liker sammensetningen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

HelectriC

Skjermbreddere er vel kun en liten ulakkert plastikklist som festes på innside hjulhusene og stikker 1cm ut?
Eller er hjulhusene faktisk valset ut?
ioniq 5

itre

#18
Sitat fra: z4rd på torsdag 17. juni 2021, klokken 06:28
Og prisen på det oppsettet blir? Liker sammensetningen.
Prisen blir ca. 700'
Overraskende rimelig!

Sitat fra: HelectriC på torsdag 17. juni 2021, klokken 06:30
Skjermbreddere er vel kun en liten ulakkert plastikklist som festes på innside hjulhusene og stikker 1cm ut?
Eller er hjulhusene faktisk valset ut?
I konfiguratoren ser de lakkert og pålimt ut, litt som på X5M. Men ikke tydelig nok til å konkludere på om de er valset eller pålimt. Lakkert ser det ihvertfall ut som de er.

Det viktigste for meg er ikke metoden, men at bilen blir godkjent for 285 bredde på dekk bak, istedenfor standard 255, noe jeg tror det vil være vanskelig å få godkjent i etterkant uten en skikkelig papirmølle mot vegvesenet.

Her er bilde fra online konfiguratoren, som viser felgene og kanten bak (men ikke den andre optionsene, det får man kun i konfiguratoren hos forhandler.

JorgenM

Sitat fra: HelectriC på torsdag 17. juni 2021, klokken 06:30
Skjermbreddere er vel kun en liten ulakkert plastikklist som festes på innside hjulhusene og stikker 1cm ut?
Eller er hjulhusene faktisk valset ut?
Har sett sammenligningsbilder bakfra og MED skjermbreddere og bredere dekk ser bilen langt fetere ut :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

alda

Sitat fra: itre på onsdag 16. juni 2021, klokken 23:38
Her er min bestilling. Køen gir levering ut i 2022 nå dessverre, blir ulidelig å vente!

i4 M50 supercharged med absolutt alt utstyr bortsett fra aktive beltestrammere. Felgvalget er bevisst selv om felgen i seg selv ikke er flottest, 868M er eneste felg som gir tilvalget «skjermbredding bak» og dermed plass til skikkelig «staggered» felgoppsett med godkjenning fra fabrikk. Dessverre vises feil felg på bildene, uten skjermbreddere.

Her er bilder av bilen fra konfiguratoren. Med utvidet shadow line, hvor også rammen rundt nyrene er sort, innmaten i lysene er sort i tillegg til speilene, vindusrammene og detaljene i front/bakfanger. Innvendige M-sport seter i «cognac» skinn, med fine line wood og skinntrekk i dash.
Tuff bil! Det priset var efter storkunderabatt väl?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

JorgenM

Her ser man tydelig forskjellen på skjermbredder vs uten:


(bildet er lånt fra i4-tråden på bimmers.no)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

moonbuggy

#22
Sitat fra: JorgenM på torsdag 17. juni 2021, klokken 09:32
Her ser man tydelig forskjellen på skjermbredder vs uten:


(bildet er lånt fra i4-tråden på bimmers.no)
Gjør man? Kunne gått rett inn i serien "finn feilen på bildet" for spesialister med lupe...

HelectriC

Sitat fra: itre på torsdag 17. juni 2021, klokken 06:48
Sitat fra: z4rd på torsdag 17. juni 2021, klokken 06:28
Og prisen på det oppsettet blir? Liker sammensetningen.
Prisen blir ca. 700'
Overraskende rimelig!

Sitat fra: HelectriC på torsdag 17. juni 2021, klokken 06:30
Skjermbreddere er vel kun en liten ulakkert plastikklist som festes på innside hjulhusene og stikker 1cm ut?
Eller er hjulhusene faktisk valset ut?
I konfiguratoren ser de lakkert og pålimt ut, litt som på X5M. Men ikke tydelig nok til å konkludere på om de er valset eller pålimt. Lakkert ser det ihvertfall ut som de er.

Det viktigste for meg er ikke metoden, men at bilen blir godkjent for 285 bredde på dekk bak, istedenfor standard 255, noe jeg tror det vil være vanskelig å få godkjent i etterkant uten en skikkelig papirmølle mot vegvesenet.

Her er bilde fra online konfiguratoren, som viser felgene og kanten bak (men ikke den andre optionsene, det får man kun i konfiguratoren hos forhandler.

Kommer de 19'' med 285 dekk bak? Eller bare at bilen da er godkjent for det?
ioniq 5

itre

Sitat fra: HelectriC på torsdag 17. juni 2021, klokken 18:00

Kommer de 19'' med 285 dekk bak? Eller bare at bilen da er godkjent for det?

Kun godkjent med 285 dekk bak hvis du velger felgpakken som inkluderer skjermbreddere, alle andre blir godkjent med 255 sånn jeg forstår det. Hør med forhandler. Felgpakken med breddere er kun i 20 tommer.

itre

Fått nytt eksteriørbilde av bilen min med riktige felger, breddere og røde kalipere. Nå ser den ut som den blir levert.

HelectriC

Ser jo tøft ut, dog tror jeg de bakdekkene vil spise så mye rekkevidde at det ikke blir gøy. Kjører man ikke på langreiser spiller det null rolle, men om man som oss gjerne kjører 5000km i sommerferien blir man nok frustrert over den store reduseringen av rekkevidde som sannsynligvis vil være der.
ioniq 5

vegard89

Konfiguratoren oppgir rekkevidde med de ulike felgene. Man må velte ek felg, så gå til oversikt (helt nederst), tekniske data og se på rekkevidde der. Den oppgir 498km med standard felgene, 477 med 20' «aero» felger og 419 med de feite felgene. Så 20% rekkevidde-reduksjon.
Bilia skriver at en del av felgene medfører betydelig rekkevidde-reduksjon. Burde laget en tabell, men er på ferie nå.

Vaduz

Gøy at elbil er kommet dit at form kan trumfe funksjon igjen og man kan kjøpe den bilen man vil ha!

Spaghetti_Tornado

Rimelig fullspekka i Frozen Blue. Droppa utvendig karbon og beltestrammere men ellers har den det meste.

Fikk bare 4% rabatt så føler meg litt snurt over at alle andre fikk 8. Men samma det. Digger bilen og gleder meg!

https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/e8a673e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA