Park assist/ Parkeringshjelp som ikke fungerer?

Startet av tom2912, torsdag 03. juni 2021, klokken 22:13

« forrige - neste »

tom2912

Hei,

Er det noen som opplever at parkeringshjelp/ park assist ikke fungerer etter oppdatering 2021.4.18?

Hos meg står det bare "Park Assist unavailable". Har prøvd med hard reset også, uten at det hjelper  :-[

Elhead

Ja, opplever det samme på vår 2021 modell. Har prøvd alt, så skal inn til SC med bilen i slutten av juni.

sbjarnas

Samme her (TM3 SR+ 2020).

Tesla gjorde en remote diagnostic og har nå time hos K100 på torsdag for å bytte "LOW VOLTAGE CONTROLLER, RIGHT"

Skal gi en update her når jobben er ferdig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

tom2912

Har selv vært inne og fått byttet noen sensoren, men de fikke ikke ordnet parkeringshjelpen. De sa at dette ville komme i en software-oppdatering, men dette har fortsatt ikke kommet (2 uker siden sist oppdatering)  >:(

Helge Hasund

Leverte min 2021 LR på Tesla Grorud i dag (avtalt service for bytte av lykt med fukt som plutselig ble en litt større service). De vil ha den inne i 3 dager for diagnostics. Nevnte at det oppsto sammenfallende med SW update. De hadde ikke noe entydig svar mtp om det var SW issues.

Helge Hasund

Svarer meg selv, men da er bilen tilbake fra service. De har byttet en modul og oppgradert til 2021.4.18.2

Bekymring: Navigate on Autopilot currently unavailable. Customers has experienced this issue for 4-5 days and it will not restore. Started with Alert for Park sensors not working after FW update 25/5 at 18:00
Inspected and found issue with right body controller module. Replaced part and issue now resolved.
Utført arbeid: General Diagnosis
Utført arbeid: Module - Body Controller - RH (Remove & Replace)
Deler som er skiftet eller montert
Del
Antall
ASY 2020, LV PREM CONTROLLER, RIGHT(1567454-00 1.0
-B)
Utført arbeid: Firmware Update - Garage

tom2912

Hmmm, det er merkelig. Er det FSD du har?

Har selv vanlig Autopilot og etter å ha saumfart utenlandske nettsider, så er det flere som har samme problem og skal skyldes en software bug :-\

Helge Hasund

Har FSD og jeg er ganske overbevist om at dette er en SW bug. Men mulig komponenten ble byttet uansett pga latente HW feil som ble trigget av SW. Lite info fra Tesla og også litt varierende informasjon fra SC og service. Noen kunder får beskjed om SW bugs og at det er kjent, andre ikke.
PS: fikk 2021.4.18.3 i dag.

sbjarnas

Hadde bilen på service i går og de byttet "ASY, LOW VOLTAGE CONTROLLER, RIGHT(1100340- 32-I)" som løste problemet mitt med Park assist.  Har fortsatt 2021.4.18

Basert på dette ser det ut som at i noen biler slutter denne kontrolleren å fungere med ny SW, hos andre må ny HW til.  Merkelige greier...

tom2912

Forhåpentligvis vil ny SW-oppdatering løse problemet, for det er meget irriterende.... >:(

tom2912

Sitat fra: sbjarnas på fredag 11. juni 2021, klokken 16:29
Hadde bilen på service i går og de byttet "ASY, LOW VOLTAGE CONTROLLER, RIGHT(1100340- 32-I)" som løste problemet mitt med Park assist.  Har fortsatt 2021.4.18

Basert på dette ser det ut som at i noen biler slutter denne kontrolleren å fungere med ny SW, hos andre må ny HW til.  Merkelige greier...

Hvilken modell er du har av M3?

tom2912

Fikk siste oppdatering nå 2021.4.18.2, og det er fortsatt ikke utbedret. Har vært hos SC, uten at det hjalp. Noen som har noen gode råd?

Takk!

Elhead

Hadde min inne for samme problem forrige uke. Tilbakemelding er at det kommer en oppdatering.... Ingen løsning foreløpig.

tom2912

Det er det samme som jeg har fått! Og 7 uker senere, så er problemet fortsatt ikke løst!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA