Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Importere eller opprette kontakter i telefon-appen

Startet av Rednaxela, fredag 28. mai 2021, klokken 06:29

« forrige - neste »

Rednaxela

Jeg ønsker ikke å importere hele kontaktlista mi fra telefonen, men kun ha nummeret til garasjeporten liggende som en favoritt, for rask oppringing når jeg nærmer meg porten. Når jeg trykker på "+ legg til favoritt" kommer meldingen "det finnes ingen kontakter med telefonnummer", og når jeg forsøker "importer kontakter" skjer ingenting, knappen lyser opp og ikke noe mer. Jeg får ikke manuelt lagre en favoritt, det må være en allerede importert kontakt, ser det ut til. Om jeg manuelt ringer opp garasjeporten fra nummertastene i bilen, dukker kontakten riktig opp på skjermen med navn og det hele, og det ringer, men anropet havner ikke i anropsloggen for hurtig gjenbruk. 

Apple CarPlay virker ellers som det skal skal, såvidt jeg kan skjønne, og det er bluetoothforbindelse mellom bil og telefon. Hva gjør jeg galt? Hvordan får jeg lagt til en favoritt, enten importert eller manuelt?

ID4

Opplever akkurat samme problem. På Android auto fungerer det som normalt. Ikke funnet noen løsning, men har ikke investert mye tid i forsøket.

unik42

Kan det være du må koble til Blåtann først og importere kontaktene den veien?
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Rednaxela

Det ser ut til at den som klargjorde bilen også har hatt sin telefon koblet til bilen på et tidspunkt, og i følge instruksjonsboka vil den ene av 2 tilkoblede mobiler da være aktiv og den andre passiv, med begrensede funksjoner. Jeg sletter den andre mobilen og ser om det hjelper. Dette gjelder kanskje ikke deg, HelEl. Jeg skal forsøke en ny blåtanntilkobling også.

Rednaxela

Man må slå på synkronisering av kontakter på mobilen, i blåtanntilkoblingen mot bilen, instillinger -> blåtann -> i bak navnet på bilen, my VW eller hva det var. Man kan velge å synkronisere bare favorittene. Ser man det, bare brukerknot fra min side.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA