Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor ville du hatt en hurtigladestasjon?

Startet av Eksilbergenser, fredag 29. juni 2012, klokken 23:16

« forrige - neste »

tomrh

GK har avtake med Coop, naturlig at det ble der.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

GOLF-raider

#106
Naturlig der? De har nok tenkt feil! Det blir neppe særlig
mange elbiler fra Trofors som vil hurtiglade utafor Coopen
der. Den landhandelen hadde greid seg utmerket med en
gratis flexilader for kunder i åpningstiden (2 x 11 kW AC).
Vi som kjører på E-6'n glemmer lett denne lader'n og bruker
de på Harran og Majavatn før ankomst Mosjøen.
Men den vil jo uansett være grei å ha som backup.
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Meryl Streep

#108
Sitat fra: tomrh på onsdag 22. november 2017, klokken 22:23
Positivt at det ikke blir kø der. ;)
Ja Helt klart! Ladekø på enhver ladeplass er ikke morsomt.
Vi får bare håpe at ladestasjonen i Trofors ikke går konkurs.
https://scontent-lga3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/c209.0.662.662/18011806_1169203596540319_4991753558555623424_n.jpg

gauge

Sitat fra: GOLF-raider på tirsdag 21. november 2017, klokken 22:12
Naturlig der? De har nok tenkt feil! Det blir neppe særlig
mange elbiler fra Trofors som vil hurtiglade utafor Coopen
der. Den landhandelen hadde greid seg utmerket med en
gratis flexilader for kunder i åpningstiden (2 x 22 kW AC).
Vi som kjører på E-6'n glemmer lett denne lader'n og bruker
de på Harran og Majavatn før ankomst Mosjøen.
Men den vil jo uansett være grei å ha som backup.

Mener du at det har kommet ladere på Harran og Majavatn, samt denne her på Trofors?
Dvs. at korridoren nordover er åpnet? Har ikke fått det med meg før nå, men det var jo positivt, og på tide.

GOLF-raider

#110
Sitat fra: gauge på fredag 24. november 2017, klokken 08:22
Mener du at det har kommet ladere på Harran og Majavatn, samt denne her på Trofors?
Dvs. at korridoren nordover er åpnet? Har ikke fått det med meg før nå, men det var jo positivt, og på tide.
JaDa! Omsider skjedde det et slipp av hurtigladestasjoner
i regi av Grønn Kontakt på strekningen Grong > Mosjøen.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,36263.0.html

FAKTISK håper jeg på at FORTUM Charge & Drive
vil etablere seg med en Hurtiglader på Brekkvasselv 
(Veikro & Best Bensinstasjon) :
Det vil bidra til mer konkuranse i markedet
og ikke minst at jeg føler en mere personlig sympati
for å lade hos dem  (kanskje tåpelig?  ???)

Tesla har nu lenge planlagt en supercharger:
https://www.tesla.com/no_NO/findus/location/supercharger/brekkvasselvsupercharger
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

uerfaren_trønder

Jeg kunne godt tenke meg litt bedre dekning på Fosen (vi har brukt å kjøre fra Brekstad til Namdalen med bensinbilen, det ser litt skumlere ut med elbil). Kjørte fra Trondheim til Brekstad via Flakk-Rørvik i går og ble overrasket av kulde på Fosen. Vi berget, men hadde definitivt stoppet på Rødsjøseter for å lade om det fantes noe der.

Og så kunne jeg gjerne tenkt med noe mellom Støren og Røros (eller eventuelt på Røros). Den turen ser litt småstressende ut i vinterkulde den også. 10 mil skal jo gå. Men det blir vel en natt lading for å eventuelt komme seg videre noe sted.
Blir trønder etter hvert.

Nissan Leaf 30khw 2017.

GOLF-raider

#112
Sitat fra: uerfaren_trønder på mandag 27. november 2017, klokken 14:39
Og så kunne jeg gjerne tenkt med noe mellom Støren og Røros (eller eventuelt på Røros). Den turen ser litt småstressende ut i vinterkulde den også. 10 mil skal jo gå. Men det blir vel en natt lading for å eventuelt komme seg videre noe sted.
En grei ladekorridor på tvers i søndre deler av Sør-Trøndelag
fylke vil være absolutt nødvendig i nær fremtid.

Derfor vil jeg foreslå nye hurtigladere lokalisert på:
1.  Kyrksæterøra i Hemne kommune (7200),
2.  Storås i Meldal kommune (7334):  # ¤
3.  Shell Automat på Ler i Melhus (7234)
4.  Singsås i Midtre Gauldal kommune (7387),
5.  Coop Haltdalen i Holtålen Kommune (7383):  # OK
6.  Glåmos (postnr. 7372) i Røros kommune
7.  Brekken i Røros kommune (7370),
8.  Stugudalen i Tydal kommune (7590):   # OK
9.  Mebonden i Selbu kommune (7580)
10. Hommelvik i Malvik kommune (7550)
https://goo.gl/maps/SwincmBP6x62

https://www.adressa.no/meninger/ordetfritt/2020/01/23/Hva-er-galt-med-tunnelene-til-V%C3%A6rnes-20896754.ece
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

tomrh

Hommelvik er da unødvendig da det er ladere både på Malviksenteret og Værnes, noen få km unna.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Amatøren

Kan vel være grei for å fordele ladekø.

Med tiden kommer det vel fler elbiler og da er det vel bra med litt tetthet mellom laderere.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

hanche

Jo, men det blir jo et pes å skulle kjøre mellom ladestedene for å finne et med ledig lader. Er det ikke da bedre med ett sted med massevis av ladere? God realtime-oppdatering i ladeappene hjelper, men det kan fort skje at en ledig lader blir opptatt før man kommer frem.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Amatøren

 :+1:

Hvis man finner sted med plass til ekstra mange ladere på et sted så er jo det aller beste.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Meryl Streep

#117
Sitat fra: Amatøren på onsdag 29. november 2017, klokken 16:42
:+1:

Hvis man finner sted med plass til ekstra mange ladere på et sted så er jo det aller beste.
Det aller bedste må jo være å ha mulighet å lade elbilen sin
på en gratis flexilader i nærheten av der man bor. Ikkesant da?
Da kan du lade med type-2 kabelen din og gå et sted å vente på
at bilen lader seg. Jeg liker ikke sånne store ladestasjonar som
feks. Nebbenes. Ladestrøm på 11 kW  (eller 22 kW) passer fint.
Det er jo bare Renault og Tesla's biler som har nytte av 22 kW.

Lynet

Sitat fra: Meryl Streep på torsdag 30. november 2017, klokken 09:43
Sitat fra: Amatøren på onsdag 29. november 2017, klokken 16:42
:+1:

Hvis man finner sted med plass til ekstra mange ladere på et sted så er jo det aller beste.
Det aller bedste må jo være å ha mulighet å lade elbilen sin
på en gratis flexilader i nærheten av der man bor. Ikkesant da?
Da kan du lade med type-2 kabelen din og gå et sted å vente på
at bilen lader seg. Jeg liker ikke sånne store ladesteder som
feks. Nebbenes. Ladestrøm på enten 11 eller 22 kW passer fint.
Det er jo bare Renault og Tesla's biler som har nytte av 22 kW.
Hvorfor? Er man så grådig at man ikke vil lade hjemme så la vær å kjøp elbil.
Er ikke rart det kommer artikler i adressa som den på Skatval!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

aageaasved


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA