Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

USB Stick eller SD kort muligheter?

Startet av EppaTo, lørdag 22. mai 2021, klokken 00:24

« forrige - neste »

EppaTo

Hei, Elbil newbie her.
Hentet min Enyaq IV80 i dag. Og så langt veldig fornøyd.
Men...
Jeg lurer på om det finnes noen andre USB porter (gjerne USB-A), enn de fremme i phonebox som virker med USB stick? Evt en SD-kort plass?
Formål: ha usb stick eller SD kort permanent installert for de gangene (alt for mange) der telefonen nekter å koble seg til skikkelig. Jeg har i utgangspunktet ikke lyst til å bruke de to USB-C i Phonebox til dette, da jeg synes det blir for utsatt med USB C-stick (stor sjangse for skade på kontakten), og for rotete med ledning til løs stick.

Begynner se for meg å feste en SD kort leser med borrelås i toppen av phonebox :D

torkildr

Så vidt jeg kunne se fra manualen, er det kun usb i phonebox som har data.

Kan bruke noe sånn her, altså USB-C kabel med overgang til USB-A hun, så slipper du at den saken du er koblet i stikker rett ut. https://www.komplett.no/product/1129682/mobiler-klokker/tilbehoer-til-mobiltelefoner/kabeladapterdiverse/oneplus-type-c-otg

Noe helt annet er, hva er det du skal koble til?
Musikk?

EppaTo

Sitat fra: torkildr på lørdag 22. mai 2021, klokken 11:51
Så vidt jeg kunne se fra manualen, er det kun usb i phonebox som har data.
Var det jeg og leste, håpte noen hadde kjennskap til en skjult USB eller SD :)
Sitat fra: torkildr på lørdag 22. mai 2021, klokken 11:51
Kan bruke noe sånn her, altså USB-C kabel med overgang til USB-A hun, så slipper du at den saken du er koblet i stikker rett ut. https://www.komplett.no/product/1129682/mobiler-klokker/tilbehoer-til-mobiltelefoner/kabeladapterdiverse/oneplus-type-c-otg
Ja, må nok bli noe sånt, evt en form for sd-kort leser eller usb hub i taket i phonebox. Helst noe med en fin vinkel på USB-C kontakten så den ikke "står rett ut" inn i phonebox. Finnes noen veldig fine "low profile" USB-A sticks, men har ikke sett det på USB-C

Sitat fra: torkildr på lørdag 22. mai 2021, klokken 11:51
Noe helt annet er, hva er det du skal koble til?
Musikk?
Jepp, ripper cd'er jeg kjøper til FLAC, vil gjerne ha fallback til musikk på USB fremdfor radio når ikke telefonen gidder å koble seg til. (kjøreturen til jobb er for kort for å stoppe opp for å få fikset tilkoblingen, men for lang til å ta til takke med radio :D)
Men... Er ikke sikkert dette blir så viktig, har ikke hatt bilen lenge nok til å vite om BT er like ustabilt her som alle andre plasser, ønsket bare å undersøke muligheten :)


EppaTo

Sitat fra: Trovi på mandag 24. mai 2021, klokken 21:41
https://www.24hshop.no/minnekort/minnekort/kortlesere/microsd-kortlasare-usb-3-1-typ-c?gclid=Cj0KCQjwna2FBhDPARIsACAEc_WS4d3j-Y14tlJrzsIADUr-XDhA9zER9vsfC5_eua-fyCFf6Y1U63EaAgWEEALw_wcB

Takk for den. Men kjenner det er akkurat slik jeg er litt redd for kan ødelegge kontakten hvis noe kommer borti den. Av en eller annen grunn ville jeg følt meg tryggere på en liten ledning som lar meg feste noe i toppen av phone box.

Desverre har jeg ikke funnet noe like kjekt som de veldig low profile stickene som finnes på USB-A til USB-C (type sandisk Fit)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA