MCU_w007 - Navigasjon ikke tilgjengelig

Startet av Rosstopher, tir 25. mai 2021, kl. 11:16

« forrige - neste »

Rosstopher

Når jeg skal prøve å navigere får jeg beskjed om "Navigasjonssystem starter opp". Får også varsel om "MCU_w007. Navigasjon ikke tilgjengelig. Navigsajonskart er ikke lastet".

Jeg har også fått beskjed om at jeg må koble til Wifi for å laste ned kart. Jeg er koblet til Wifi hver natt. Har nylig oppdatert fra 2020.48.37.1 til 2020.48.37.2 uten at det gjorde noen forskjell.

Restart av MCU kan føre til at det funker en liten stund, så er det tilbake til det samme. Har vært sånn i noen uker nå.

Fins det noen enkel fiks for dette, eller er det mat for SC?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

Motorwatt

Tror nok du må kontakte Tesla, og be dem restarte nedlastingen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rosstopher

Har aldri ringt til Tesla (sånn blir det når man er bortskjemt med å kunne bestille service i app). Hvor ringer man da? "Veihjelp" på 23 96 02 85? Og ber de om å pushe en kartoppdatering?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D

OhmPaPa

Du kan be om hjelp for dette i appen også hvis du foretrekker. Et sted i prosessen får du muligheten til å kommentere i fritekst. Den benytter jeg meg av siden alle mine få henvendelser har vært slik at jeg trengte å forklare hva jeg mente.

HKS

Hadde samme problem for et års tid siden,

Da måtte jeg som Motorwatt påpeker bare ringe Tesla sitt nummer for veihjelp, så pushet de kart til bilen på nytt.
Etter en kveld på WiFi var alt normalt igjen.

Og, så ikke man missforstår hvordan dette fungerer... Tesla sine kart lagres ikke på den beryktede eMMC-brikken. Det er et eget SD-kort i både MCU1 og MCU2 for kart.
Tesla Model 3 Long Range

teslaz

På min så må SDkort byttes hos Tesla, siden den er blitt koruppt. Går dette på reklamasjon eller må dette betales.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Rosstopher

LØSNING: Jeg ringte Tesla. De ba meg ta en reset, og da knelte eMMCen. Usikker på om ovennevnte problem med kartet var et symptom på dårlig eMMC, eller om dette var helt tilfeldig. Hadde besøk av Mobile Service for bare noen uker tidligere og ba han sjekke status på eMMC. Da var den godt innenfor spec og var overskrevet rundt 1700 ganger. Mener han sa at spec er 3000 overskrivinger og at de fleste varer betydelig lengre enn det.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D

cra

Var borti at høy kmstand på tripteller medførte at systemet ble kjempetreigt. Å nullstille tripteller gjorde bilen "som ny". Dette var på en 2014modell, og begge triptellerne mener jeg å hyske stod på ~25.000km. Det var visst noe med lagring av kjørehistorikk som ble brukt til utregning av snittforbruk på trip'en eller noe slikt. Hørtes merkelig ut, men resett av tripteller hjalp. Sikkert ikke det som er problemet her, men kanskje verdt et forsøk? Enkelt nok å gjøre i alle fall (om ikke tilgang til menyen er kludra til da).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

geear

Tror de mener at det problemet er fikset. Samme med å slette navigasjonshistorikken.. det var også en fiks.

geear

Sitat fra: Rosstopher på ons 23. jun 2021, kl. 10:46
LØSNING: Jeg ringte Tesla. De ba meg ta en reset, og da knelte eMMCen. Usikker på om ovennevnte problem med kartet var et symptom på dårlig eMMC, eller om dette var helt tilfeldig. Hadde besøk av Mobile Service for bare noen uker tidligere og ba han sjekke status på eMMC. Da var den godt innenfor spec og var overskrevet rundt 1700 ganger. Mener han sa at spec er 3000 overskrivinger og at de fleste varer betydelig lengre enn det.
De var "sjokkert" da min eMMC på 2,5 år gammel Model X med rett over 30k km røk i fjor. Rart hvor mange ganger de kan bli overrasket over hvor drit dette funker. Har nok hatt bilen inne med 10+ reklamasjoner på MCU. Det skjer stadig nye funky ting.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA