Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Standard utstyr på iX40? (Ikke fully Charged)

Startet av Radial, tirsdag 25. mai 2021, klokken 10:02

« forrige - neste »

Radial

Har noen sett noe til hva som følger med en helt basic iX?
Standard farger etc?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Trond.m

Sitat fra: Radial på tirsdag 25. mai 2021, klokken 10:02
Har noen sett noe til hva som følger med en helt basic iX?
Standard farger etc?
Er vel de som du finner i konfiguratoren når du velger Essence i Blu modell.
Alpine hvit er den eneste uten pristillegg.

Radial

Hmm, ser ikke noe om "pris" i konfiguratoren (som er veldig omtrentlig), men Alpine hvit og Essence "i" Blue er altså standard? Regner med det er en av 21" hjula som er standard også?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Trond.m

#3
Sitat fra: Radial på tirsdag 25. mai 2021, klokken 17:18
Hmm, ser ikke noe om "pris" i konfiguratoren (som er veldig omtrentlig), men Alpine hvit og Essence "i" Blue er altså standard? Regner med det er en av 21" hjula som er standard også?
Nei, 20 tom er standard. Sender du meg en PM med din epost adresse så kan jeg sende deg en foreløpig prisliste.

Radial

Takk for lista Trond, spennende lesing.
En basic iX40 med HF og metallic til under 700k er dyrt, men klassens desidert mest praktiske bil med 2500kg hengervekt.

Noe å tenke på.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Trond.m

Ja, fra å synes bilen var helt forferdelig, klarer jeg nå ikke lengre å motstå fristelsen 😉 Det skal visst komme ny prisliste 2.6.

Radial

Ja da blir det spennende å se hva som skjer 2 juni👌
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

jka


Trond.m

#8
Tviler på det. Hvis prisene endres, så blir det heller ned. Det mest interessante er vel tekniske data. Jeg synes det er en uforståelig beslutning å lansere iX med mindre batteri og kortere rekkevidde enn iX3. Klarer det kunststykket å gjøre den like effektiv som iX3, så kunne de vel klart å få til et 80 kwh batteri.

Radial

Jaja, da kom det ny konfigurator.... Minsteprisen starter nå på 677k, og spretter opp i 700+ med ett hengerfeste og annen farge enn hvit.

Koster å være kar😳
Og 80% har bestilt iX50 sier importøren av til TU tror jeg at jeg leste.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Trond.m

Sitat fra: Radial på onsdag 02. juni 2021, klokken 21:46
Koster å være kar😳
Og 80% har bestilt iX50 sier importøren av til TU tror jeg at jeg leste.
Det er visst veldig avhengig av distrikt. I Oslo-området er et i hvert fall 1:3. Utover i landet er det visst mere jevnt. Ulempen med iX50 er at den kan få prisøkning pga. mva pga levering i 2022.

JorgenM

Leste et sted at ix50 har firehjulsstyring, men ikke ix40. Var noen andre forskjeller også.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Jalla

Sitat fra: JorgenM på mandag 14. juni 2021, klokken 06:51
Leste et sted at ix50 har firehjulsstyring, men ikke ix40. Var noen andre forskjeller også.
Hvor har du lest av ix50 har styring på bakhjulene?

JorgenM

Er fra disse bildene:
Eller betyr 'rear axle steering' noe helt annet kanskje?

iX50:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

iX40:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

#14
Ser i den svenske prislisten at det er 2 koder som bare gjelder for iX50.
2VH Integral aktiv styring.

For X5 leste jeg:

Integral Active Steering

A new, flowing driving feeling. More agility and stability in every situation. Rear wheels that help to turn up to a maximum of 2.5° degrees – a small movement with large effects.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA