Ja fortjenesten er enorm, den er priset ca 170 000 kr høyere i Norge enn i Kina hvor de har 13% moms og ca 18000 kr i subsidier fra myndigheten. Skal BYD virkelig lykkes med å selge mange biler i Norge/Europa må de kvitte seg med grådige importører og heller selge bilen direkte til kundene slik som Nio, som priser bilene lavere i Norge enn i Kina, for å komme inn på markedet.
Men nå blir det vel en ny importør av BYD, for i følge RSA-sjef Frank Dunvold skal RSA legges ned "Om vi ikke selger 1500 rimelig snart, så kan vi omtrent bare legge ned og pensjonere oss. Denne bilen er såpass god, dette er nærmest «ferdigscorede» biler," sa han på lanseringen. Det blir spennende å se hvordan de skal få solgt de siste 400-500 bilene de har på lager til en enda høyere pris, samtidig som det kommer en oppgradert modell ganske snart, med ca 10 mil lengre rekkevidde.