Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mulig løsning for CarPlay i BYD Tang?

Startet av devotio, mandag 21. februar 2022, klokken 20:17

« forrige - neste »

devotio

Jeg syns bilen virker interessant, men ble litt skuffet da jeg leste om infotainment løsningen til bilen. Jeg har gjort litt research og har funnet en mulig løsning.
Siden bilen har Android finnes det en dongel man kan kjøpe, lett tilgjengelig fra Amazon eller Aliexpress. Denne heter Cpc200-autokit: https://www.autokit.com/

På nettsiden er det en APK man kan installere som man starter CarPlay fra, man kan teste denne før man eventuelt kjøper dongel for å se om den virker med bilen.

Er det noen som har prøvd en slik løsning? Ser ut som en enkel og rimelig løsning for å få Apple CarPlay til BYD (den støtter også Android Auto med kabel, mener jeg).
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA