Nye priser modellår 2022

Startet av Krantz, torsdag 20. mai 2021, klokken 14:50

« forrige - neste »

biggern

Min forhandler informerte idag at demo GTX er på vei og antas ankomme om 3-4 uker. Når produseringen for kunder starter viste de ikke. Men med medvind, tro og håp ser det positivt ut for mulig leveringer kanskje iløpet av Juli/August for de med lave nummer. Ser også at de har kuttet varianter for å få opp produksjonen på linja, basert på standarder.
Bedre kan det vel ikke bli, for oss som venter?

LMOR

Hos meg står det senest levering uke 32, samme som estimert levering.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

biggern

Jeg er glad jeg ikke gikk for Enyaq 4x4, som må vente til 2022.

Trond.m

Sitat fra: biggern på fredag 21. mai 2021, klokken 21:03
Er det ikke sånn at de som velger Q4 e-tron også må vente til 2022 hvis de velger 360 view kamera ?
Vi får håpe VW holder hva de lover denne gangen. Det gikk jo ikke veldig bra med ID.4 1st edition.  Det er vel fortsatt noen som ikke har fått sin ID.4 "Late" edition.

biggern

Ser klart ut som at VW nå ønsker å benytte "vinduet" imot konkurrenter så bra som mulig og levere en standard serie produksjon/løsninger basert på ASAP. Uansett spennende.

LMOR

Sitat fra: Trond.m på fredag 21. mai 2021, klokken 21:23
Sitat fra: biggern på fredag 21. mai 2021, klokken 21:03
Er det ikke sånn at de som velger Q4 e-tron også må vente til 2022 hvis de velger 360 view kamera ?
Vi får håpe VW holder hva de lover denne gangen. Det gikk jo ikke veldig bra med ID.4 1st edition.  Det er vel fortsatt noen som ikke har fått sin ID.4 "Late" edition.
Jo, det var en av grunnene til at det var uaktuelt å bruke så mye mer penger på en Q4, men ikke få noe alle biler burde hatt.
Jeg forstod de hadde funnet en feil, sikkert en designfeil, men det kan være leveranseproblemer. Er rimelig sikker på at Audi kameraet har høyere oppløsning, så VW bør ikke bli rammet at de samme utfordringene.
+ 360 er fjernet fra Q4 konfiguratoren, men ikke fra GTX.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Moas

Min lokale Møller butikk sa det samme. Prøvekjøring tidlig i juni på GTX. Han kalte denne modellen for beste «norgesbil» også.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

carlings

Før kostet GTX med førerassistentpakke (eneste ekstrautstyret på gtx som er et must, imo) bare 15k ekstra mot tilsvarende spekket Business-modell på RWD.

Nå er påslaget faktisk ingenting - nada- dersom man gir 2WD lik spec (metallic, lyspakke (for å få led matrix), førassistentpakke, eksteriørpakke style, interiørpakke style (denne er kinkig — gtx har ikke skinnseter MEN har skiluke og dørskinn som standard, så mener 2wd trenger denne).

Veldig interessant prisendring på 2WD; innstegsprisen er nå en del lavere, men å spekke bilen tilsvarende gamle Business eller Family blir nå dyrere, hovedsakelig pga LED matrix som nå er et skrekkelig dyrt tillegg (19.300!).

Jeg trenger ikke led matrix så jeg slipper egentlig billigere unna med denne nye strukturen, men skal man sammenligne epler mot epler, så er det null vits å velge 2WD over GTX.

Kanskje med unntak av rekkevidde.

atrus

atrus

Det ser ut som interiørfargen er mer tiltalende for 2022-modellene. Fikk først tilbud om en tech-modell (2021), men synes brunfargen på dashbordet rett og slett er stygt. Er det noen som vet om dette også gjelder rwd?

https://www.motortrend.com/news/volkswagen-id4-electric-crossover-interior/

carlings

Det var gode nyheter. Id.4 trenger alle interiøroppgraderinger den kan få, etter min mening — den billige plastfølelsen var rett og slett en stor nedtur for min del, selv om jeg allerede var forberedt på billigfølelse etter å ha lest anmeldelser.

Jeg håper den sorte pianolakken forsvinner og at VW på sikt oppgraderer til klikkbare knapper på rattet.

cforoe

Sitat fra: atrus på lørdag 22. mai 2021, klokken 11:12
Det ser ut som interiørfargen er mer tiltalende for 2022-modellene. Fikk først tilbud om en tech-modell (2021), men synes brunfargen på dashbordet rett og slett er stygt. Er det noen som vet om dette også gjelder rwd?

Jeg er usikker på om denne artikkelen sier noe om 2022-modellen. Artikkelen er fra 4. september 2020.

Olemann

Min ID.4 1ST har klikkbare knapper på rattet og jeg håper de beholder disse på GTX. Funksjonelt er de både klikkbare og kan strykes over, som er både praktisk og effektivt (etter en innkjøring som er fyldig omtalt i annen tråd.)

Dette med "billig" er interessant, ser nå også at noen testere i magasiner endelig har begynt å stille spørsmål ved dette begrepet.  Har inntrykk av at noen som mener ID4 er billig mener Enyaq er dyr i så måte.
Dette ville blitt klarere om man sa at man liker "Bentley-looken" og dermed liker sømmer, polstring, myk plast og treimitasjon osv.   
Begge deler kan utmerket være like billig, men smaken er som sagt ulik og det er helt OK.

Det rare er at det tok så lang tid før testere begynte å se på minimalisme og ren stil som nettopp det, og ikke hentydet til "billig" - de kunne jo heller sagt at de savnet Bentley looken med sømmer, "skinn-plast", myk polstring og knapper osv.
Da ville det blitt klarere at det ikke er noen omtale av bilen de gjør, men en presisering av egne preferanser.

atrus

Sitat fra: cforoe på søndag 23. mai 2021, klokken 16:51
Sitat fra: atrus på lørdag 22. mai 2021, klokken 11:12

Jeg er usikker på om denne artikkelen sier noe om 2022-modellen. Artikkelen er fra 4. september 2020.

Overskriften til artikkelen er ' 2022 Volkswagen ID4 EV Shows Off Its Simple, Tesla-Like Interior'. Kan ikke forstå noe annet enn at det handler om 2022-modellene?

hELgenen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA