Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vindsus etter bytte av frontrute

Startet av hawK, torsdag 20. mai 2021, klokken 10:00

« forrige - neste »

hawK

Heisann

Fikk byttet frontrute på min 2019 LR for en måneds tid siden, umiddelbart etter merket jeg betydelig vindsus som ikke har vært der tidligere.
Riis Bilglass som utførte jobben tok inn bilen igjen og hadde den inne en dag for sjekk hvor de ikke klarte å finne noe galt.

Fikk tatt en test hjemme i går med kompressor og det virker å være betydelig i nedre hjørnene av ruta, særlig på passasjersiden.

Er det noen her som har erfaring med bytte av frontrute og kan gjenkjenne seg i det her?

NorBil

Ja, opplevd det samme. Flere runder med bytte og justering, taping langs med kanten osv. Fikk aldri noen god forklaring hverken fra Tesla eller rutebytter på hva som var problemet. Synes fortsatt det kan suse litt ekstra i enkelte situasjoner. Litt avhengig av vær og vindforhold tror jeg.

hawK

Satte en bit gaffateip her og kjørte rundt 80km i går uten å merke noe til vindsusen..
EDIT: Ble et voldsomt stort bilde... men altså dekket den sprekken mellom plasten og vinduskanten.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA