Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som vet fra hvilke VIN-nr man får ny 614km på LR?

Startet av Kenny427, søndag 16. mai 2021, klokken 15:38

« forrige - neste »

Kenny427

Hei, har fått vin nr men selger har ikke kunne svart meg enda på om det var med nye rekkevidden på 614km, er det tilfeldigvis noen inne her som vet?

galli


Kenny427

Takk for svar. Har fått xx943 så får håpe jeg er heldig da :)

Vendetta78

Jeg valgte eksplisit 614 km fra menyen, men har likevel fått VIN-nr 941XXX.

Dårlig nytt?


Babjorn

Valgte bil i transit, ferdig konfig, å valgte så klart 614km å har fått vin med 943 så håper det stemmer, å at man ikke ender opp med 580km 🤔

galli

Sitat fra: Vendetta78 på tirsdag 18. mai 2021, klokken 15:51
Jeg valgte eksplisit 614 km fra menyen, men har likevel fått VIN-nr 941XXX.

Dårlig nytt?

Dersom du valgte bil i transit med nyeste rekkevidde bør du jo ha ditt på det tørre. Har du kontaktet selger og/eller delivery for å sjekke?

andrvas

For de uinnvidde, hva er det som gjør at de nye har 614km wltp mens de "gamle" har 580km?

Electric cars in Norway

#7
andrvas :+1: ikke vær redd for å stille spørsmål... vi spekulerer...vi oxo :D.

Dette vet vi sikkert siden det er fra selveste Roland i Tesla HK Norway :D  :D

Tesla sa dette:   

Kopi:

"Rekkevidden økes takket være summen av mange små forbedringer. Tesla jobber kontinuerlig med å forbedre bilene, sier han.

Roland ønsker ikke gå konkret inn på hva som er gjort. Etter hva Teknisk Ukeblad kjenner til skyldes rekkeviddeforbedringen fysiske endringer i batteri og drivlinje, samt programvare som utnytter disse endringene."

https://www.tu.no/artikler/tesla-model-3-kommer-na-med-over-600-kilometers-wltp-rekkevidde/509521

Syklist

#8
Det er endel informasjon på dette tyske forumet.

Siden facelift i høst fikk performance modellene nytt Panasonic batteri med 82kw bruttokapasitet. Dette er gradivis blitt faset inn på LR også. Resten er vel andre effektiviseringstiltak.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

YSG

På det tyske forumet og regnearket så er det noen som har rapportert om LG batteri på noen høyere VIN enn 943xxx, så det er visst fortsatt mulig å være uheldig.. Kan se ut som det gjelder enkelte produksjonsdager. Larry på lageret som har funnet en kasse gamle batterier? Ser i alle fall VIN 953xxx produsert 16/04 har noen med LG (E5D). Men er også flere Panasonic (E3LD) samme dag.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1SmnxAKE1WdHnzOAnDtbB7lmjOkaOB87IZW-H7pTCDD8/edit#gid=0

Er det noen som har spurt om å få COC av Tesla? Der skal det visst stå angitt batterikoder, og "BT42" er visst den man er på jakt etter.

Vendetta78

Ja, ringte Tesla (Sarpsborg), men der hadde ikke vedkommende peiling på hvordan han kunne sjekke dette, ei heller noe om VIN-nummer eller noe annet.


Sitat fra: galli på tirsdag 18. mai 2021, klokken 18:45
Sitat fra: Vendetta78 på tirsdag 18. mai 2021, klokken 15:51
Jeg valgte eksplisit 614 km fra menyen, men har likevel fått VIN-nr 941XXX.

Dårlig nytt?

Dersom du valgte bil i transit med nyeste rekkevidde bør du jo ha ditt på det tørre. Har du kontaktet selger og/eller delivery for å sjekke?

Moas

Sitat fra: Vendetta78 på onsdag 19. mai 2021, klokken 12:50
Ja, ringte Tesla (Sarpsborg), men der hadde ikke vedkommende peiling på hvordan han kunne sjekke dette, ei heller noe om VIN-nummer eller noe annet.


Sitat fra: galli på tirsdag 18. mai 2021, klokken 18:45
Sitat fra: Vendetta78 på tirsdag 18. mai 2021, klokken 15:51
Jeg valgte eksplisit 614 km fra menyen, men har likevel fått VIN-nr 941XXX.

Dårlig nytt?

Dersom du valgte bil i transit med nyeste rekkevidde bør du jo ha ditt på det tørre. Har du kontaktet selger og/eller delivery for å sjekke?
fikk beskjed fra Tesla i Sarp at de ikke ville gi ut slik informasjon.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Kim-

Sitat fra: andrvas på tirsdag 18. mai 2021, klokken 19:04
For de uinnvidde, hva er det som gjør at de nye har 614km wltp mens de "gamle" har 580km?

Jeg tipper det er at de har frigitt hele batteriet på 82kwh på LR. Som kjent har P modellene hatt 82kwh og da har rekkevidden mellom LR og P vært veldig liten. Det er kjent at 100% soc med LR på 82kwh batteriet faktisk ikke er 100%, men at dette batteriet har blitt strupet. Mest sannsynligvis for å ikke ha så stor forskjell Panasonic og LG.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA