Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med Polestar app og batteristatus

Startet av luciafani, torsdag 13. mai 2021, klokken 19:46

« forrige - neste »

luciafani

Hei. Jeg har prøvd Polestar appen med en iPhone 1. generasjon og en iPhone 6S. Digital Key fungerer egentlig greit, men batteristatus kun sporadisk og ofte feil (ikke samme status som inn i bilen). Vet at appen er kun beta, men har dere også opplevd problemer med appen? Får beskjed at forespørselen har gått ut av tid. Digital Key er vel ikke berørt av det, men da tenker jeg at det uansett fungerer via BlueTooth når jeg står ved siden av bilen, mens batteristatus er opplysninger bilen sender til en server og appen skal egentlig hente det derifra?

luciafani

Har testet litt til. Når jeg står nær bilen, så kan jeg låse opp dørene og slå på klima med appen. Jeg får da også batteristatus, men den er på 59%, mens den i bilen viser 71%. Rart.
Antar da at det går via Bluetooth.

Når jeg er lengre unna (og utenfor bluetooth rekkevidden), så får jeg feilmeldingen og appen verken kan brukes eller viser oppdatert batteristatus.

hELgenen

En app som KUN fungerer via bluetooth har begrenset verdi. Skulle ikke denne fungere over 4G?

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

luciafani

Takk for video-linken. Det beskriver nok problemet jeg har. Har sjekket i morges en gang til. Har slått av Bluetooth og får melding fra appen at den må slås på. Dørene og klimainnstillingene funker innenfor rekkevidden av bluetooth, men ikke via wifi eller 4G. Ser ut som at det ikke er noe galt med mine innstillinger, men at appen rett og slett ikke er programmert for å brukes via nett. I hvert fall ikke enda. Eller finnes det noen som får appen til å fungere uten bluetooth?

Contango

Den kan umulig være laget kun for Bluetooth, men det er tilsynelatende nokså komplisert å få den til å virke. https://www.polestar-forum.com/threads/phone-as-a-key-troubleshooting.2375/
Mulig du etterhvert må ta en tur på verkstedet. Men foreløpig skjønner sikkert ikke de noe heller.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

luciafani

Har gjennomført en reset og gjort hele prosessen på nytt. Fikk denne gangen ikke til å pare bilen med min iPhone via digital key, mens det fungerte å pare dem bare for bruk av telefonen og media. Etter at jeg tømte bluetooth bufferen, så gikk det greit. Har ikke aktivert digital nøkkelfunksjon den her gangen, da jeg ikke har full tillit til den enda og egentlig ikke trenger den heller :-) Nå fungerer i hvert fall styringen og oppdateringen av batteristatus på appen også uten bluetooth. Vet ikke hav som var feil. Det som jeg også synes er litt rart, er at når jeg i appen går på min bruker -> administrer og scroller ned, så dukker jeg opp 2 ganger som identisk bruker.

Blouberg

Ser det er en gammel tråd, men problemet jeg hadde i app var at batteristatus ikke viste i app. En reset av kom.modulen løste det for meg. (holdt front defroster nede i 10-15 sek)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA