Det blir en endring i forhold til først beregnet her. Dagens oppsett ga meg 5,5kW
(230V - 1-fas - 25A sikring) og tanken var og endre til 230V - 3-fas for og få høyere ladeeffekt, men ettersom bilen (MB EQC) kun tar opptil 7,4kW får jeg dette med 230V og 1-fas.
(EQC produsert sent 2020 har 11kW ombordlader, men de får kun dette med 400V anlegg, min har 7,4kW ombordlader)
Kabel for 3-fas ble kjøpt sist høst og denne er nå byttet ut mot den som opprinnelig var lagt fra sikringsskap og ut til garasje. Denne vil bli brukt i eksisterende 230V anlegg inntil videre. Ser ingen grunn til å gå for bytte av strømmåler og kostnad rundt dette for å få 230v 3-fas da jeg ikke får noe fortjeneste med dagens bil. Bilen vil mest sannsynlig bli beholdt i flere år.
Junior er elektriker så jeg kommer greit unna kostnadsmessig.