Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

WE connect app

Startet av perimec, onsdag 12. mai 2021, klokken 11:14

« forrige - neste »

perimec

The app is completely frozen since yesterday. Tried to call the customer service that after 2h talk and 3 factory reset of the car came to the conclusion that they have no clue.

Now the car is showing by all the menu are not working. And in the last try to re-add the car, I had to use a new app IDnow to identify my self .... still after that nothing... and funny fact the customer service was not even aware of what was that... WTF!!!

anyone else with similar problem???


sk0yern

Ser ut som mange har hatt problemer med app'en de siste par dagene.
Bilen min gikk offline i går, satt den til online igjen, og tilsynelatende var ting ok.
Kommer ingen feilmeldinger i app'en nå, men jeg ser batteristatus er feil, så virker som ting ikke har kontakt.

Rednaxela

Samme her, appen er ikke død, jeg kan turne rundt, men ladestatus og rekkevidde har stått bom stille i noen dager.

igniztion

Enable online mode in the cars infotainment system. A lot of people had the car go to offline mode a couple of days ago.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Houseman

Appen min hengte seg opp mens bilen ladet for et par dager siden. Jeg prøvde alt inkludert sletting og reinstallering av appen men ingenting hjalp. Til slutt ringte jeg support nummeret som er oppgitt i appen og snakket med en hyggelig bergenser. Han brukte mye tid på og hjelpe meg men slutt måtte bare lage en sak. Mindre en 2 dager senere begynnte appen å virke igjen og jeg fikk en mail som sa at feilen hva rettet. Årsaken til feilen forklarte de ikke.

daktari

Det er veldig viktig at alle kontakter support og forhandler om app-feil. Mange gjorde det med etron, og det ble mye bedre etter hvert. Dokumentasjon på problemene gjør at de kan løfte saken i VW vil jeg tro.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Olemann


I det siste fått melding i appen om at bilen ikke er ferdig aktivert.  Når jeg så klikker på det så går appen bare i loop, og ender opp med feilmelding, "Oops, an error har occured, Try again"  Og det kan man jo, men samme melding hver gang.
Bilen ble aktivert da jeg fikk den for over 4 måneder siden, så heller noe galt med appen vil jeg tro.

Tips?

hELgenen

Sitat fra: Olemann på tirsdag 29. juni 2021, klokken 15:52

I det siste fått melding i appen om at bilen ikke er ferdig aktivert.  Når jeg så klikker på det så går appen bare i loop, og ender opp med feilmelding, "Oops, an error har occured, Try again"  Og det kan man jo, men samme melding hver gang.
Bilen ble aktivert da jeg fikk den for over 4 måneder siden, så heller noe galt med appen vil jeg tro.

Tips?

Fikk også den i en periode - den forsvant av seg selv etter ca 1 ukes tid.
Har også opplevd at bilen står i offline modus en ukes tid uten at det er mulig å få den i online igjen.
Det gikk også her ca 1 uke får den rettet seg selv.

Synes det er mye tull med app funksjonalitet og rare feilmeldinger i bilen. Feilmeldinger og ikke fungerende funksjonalitet i bil ser ut til å forsvinne av seg selv etter 15-20 min etter at bilen er skrudd av.
Feil med App ser ut til å ta ca en uke før det også retter seg selv.

ID4

Sitat fra: Olemann på tirsdag 29. juni 2021, klokken 15:52

I det siste fått melding i appen om at bilen ikke er ferdig aktivert.  Når jeg så klikker på det så går appen bare i loop, og ender opp med feilmelding, "Oops, an error har occured, Try again"  Og det kan man jo, men samme melding hver gang.
Bilen ble aktivert da jeg fikk den for over 4 måneder siden, så heller noe galt med appen vil jeg tro.

Tips?

Ta å avinnstaler appen og innstalerer den på nytt. Da forsvant denne meldingen hos meg, og den har etter dette vært raskere. Men sjekk at du husker passordet før du gjør dette ;)

Sid Spoiler

Har også det samme.
Fikk bilen i går, da virket det meste, riktig nok tregere enn jeg forventer av en splitter ny "dings" i disse dager.
I dag er bilen online og status på "My Volkswagen" på nett er oppdatert, men appen oppdateres ikke med info i det heletatt.

Jeg har dialog med support via epost, så får vi se hvordan det går.

Jeg gjentar det som ble sagt her tidligere, at alle som opplever dette bør melde fra, slik at de får se omfanget. Det vil kanskje påvirke prioriteringene.

Jeg skriver til weconnect-support[A]volkswagen.de på norsk og får svar på norsk.
"I don't always overtake slow drivers, but when I do, I always turn my head to see if they look as stupid as they drive."

Otkristo

Sitat
Jeg gjentar det som ble sagt her tidligere, at alle som opplever dette bør melde fra, slik at de får se omfanget. Det vil kanskje påvirke prioriteringene.

Jeg skriver til weconnect-support[A]volkswagen.de på norsk og får svar på norsk.
Det har vi gjort siden 2014 når eGolfen kom på markedet.
De er klar over omfanget, så kan det stå på på manglende kompetanse, teknologi eller vilje? Ikke vet jeg når de fortsatt har de samme utfordringene som i 2015

Olemann

Sitat fra: Otkristo på lørdag 03. juli 2021, klokken 13:09
Sitat
Jeg gjentar det som ble sagt her tidligere, at alle som opplever dette bør melde fra, slik at de får se omfanget. Det vil kanskje påvirke prioriteringene.

Jeg skriver til weconnect-support[A]volkswagen.de på norsk og får svar på norsk.
Det har vi gjort siden 2014 når eGolfen kom på markedet.
De er klar over omfanget, så kan det stå på på manglende kompetanse, teknologi eller vilje? Ikke vet jeg når de fortsatt har de samme utfordringene som i 2015

Var det samme på mine 2 BMW i3 også i en årrekke.  Mon tro om dette henger sammen med at ikke en eneste kunde har droppet kjøpe bilen selv om appen er kronisk ustabil? 

Rosstopher

Sitat fra: Olemann på lørdag 03. juli 2021, klokken 15:57
Mon tro om dette henger sammen med at ikke en eneste kunde har droppet kjøpe bilen selv om appen er kronisk ustabil?

Jeg skulle gjerne hatt en eGolf som bil nummer to, men å kjøpe en elbil uten fungerende app er helt uaktuelt. Å kjøpe elbil med app man må betale for og som likevel ikke virker er ennå mer uaktuelt. Regner med at jeg ikke er det eneste mennesket i verden som tenker slik.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

SveinJ

Sitat fra: Rosstopher på lørdag 03. juli 2021, klokken 18:09
Sitat fra: Olemann på lørdag 03. juli 2021, klokken 15:57
Mon tro om dette henger sammen med at ikke en eneste kunde har droppet kjøpe bilen selv om appen er kronisk ustabil?

Jeg skulle gjerne hatt en eGolf som bil nummer to, men å kjøpe en elbil uten fungerende app er helt uaktuelt. Å kjøpe elbil med app man må betale for og som likevel ikke virker er ennå mer uaktuelt. Regner med at jeg ikke er det eneste mennesket i verden som tenker slik.

For meg er det helt totalt uproblematisk å kjøre id.4 uten app! Hva skal jeg med den når jeg kjører?
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Rosstopher

Sitat fra: SveinJ på lørdag 03. juli 2021, klokken 18:16
Sitat fra: Rosstopher på lørdag 03. juli 2021, klokken 18:09
Jeg skulle gjerne hatt en eGolf som bil nummer to, men å kjøpe en elbil uten fungerende app er helt uaktuelt. Å kjøpe elbil med app man må betale for og som likevel ikke virker er ennå mer uaktuelt. Regner med at jeg ikke er det eneste mennesket i verden som tenker slik.

For meg er det helt totalt uproblematisk å kjøre id.4 uten app! Hva skal jeg med den når jeg kjører?

Leste du feil? Jeg bruker heller ikke appen mens jeg kjører (kun for å låse opp og starte bilen). Jeg bruker den derimot når andre kjører bilen.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA