Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ventetid på tm3 i transit biler?

Startet av Steinarweb, søndag 02. mai 2021, klokken 20:25

« forrige - neste »

palmetre3

Sitat fra: BE på fredag 21. mai 2021, klokken 10:25
Høres ut som om de har hatt en masseutsendelse av SMS 4. mai. Samme dag jeg fikk min:
- Din Model 3 er nå på vei inn til Stavanger-Forus og ventes å være klar for levering i begynnelsen av juni. Du får SMS fra oss så snart vi kan sette en leveringsdato.

SR+. Ikke hørt noe etter denne SMS, men det nærmer seg juni med stormskritt  :+1:

Når bestilte du din? Nå er dette første gang jeg bestiller en helt ny bil, men er det slik at de som bestiller først faktisk får den først også? Eller kan dette være tilfeldig?
2021 - TM3 SR+ bestilt
2019 - TM3 LR - solgt

BE

---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

palmetre3

Sitat fra: Martin- på fredag 21. mai 2021, klokken 09:54
Sitat fra: Murmik på fredag 21. mai 2021, klokken 08:20
Da har Prometheus Leader lagt til kai i Drammen. Mye som tyder på at det er Tesla ombord. Bildene fra webkameraene på Drammen havn viser at det har kommet flere Teslaer på parkeringsplassen (Holmen syd) etter at båten har begynt å losse.

https://drammenhavn.no//webkamera/

Oppdatert webkamerabilde nå kl 09.50, og da er nesten alle Model 3 forsvunnet fra parkeringsplassen  :D Her går det i hvert fall unna!

Ser ut som at det er fylt opp med nye biler nå? Kan det stemme, eller er det de samme? Ble oppdatert 11:59.
2021 - TM3 SR+ bestilt
2019 - TM3 LR - solgt

DejaVu_85

Sitat fra: palmetre3 på fredag 21. mai 2021, klokken 12:11
Sitat fra: Martin- på fredag 21. mai 2021, klokken 09:54
Sitat fra: Murmik på fredag 21. mai 2021, klokken 08:20
Da har Prometheus Leader lagt til kai i Drammen. Mye som tyder på at det er Tesla ombord. Bildene fra webkameraene på Drammen havn viser at det har kommet flere Teslaer på parkeringsplassen (Holmen syd) etter at båten har begynt å losse.

https://drammenhavn.no//webkamera/

Oppdatert webkamerabilde nå kl 09.50, og da er nesten alle Model 3 forsvunnet fra parkeringsplassen  :D Her går det i hvert fall unna!

Ser ut som at det er fylt opp med nye biler nå? Kan det stemme, eller er det de samme? Ble oppdatert 11:59.
Halv time siden var det mindre enn nå.....en ting er sikker, de kommer og gårKun LR så langt, jeg vil se SR+ snart på regis lista


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Bubbles

Jeg fikk samme sms av tesla onsdag 19. mai, men med info at jeg kunne forvente levering i slutten av juni  :-[ Så da er vell alle disse bilene som kom til drammen nå tildelt personer som bestilte før meg, antar jeg?

Bestilte 3.mai, SR+ levering drammen.

Om ikke jeg får bilen før om 5-6 uker så må den vell omtrent akkurat ha blitt ferdig bygget og sendt med båt fra Kina  :o
21 Rød TM3 - VIN: 232xxx

Preference

Sitat fra: palmetre3 på fredag 21. mai 2021, klokken 12:11
Ser ut som at det er fylt opp med nye biler nå? Kan det stemme, eller er det de samme? Ble oppdatert 11:59.

Riktig observert, er fyllt opp igjen. Lover bra for oss som venter på SR+!!!

palmetre3

Sitat fra: DejaVu_85 på fredag 21. mai 2021, klokken 12:21
Sitat fra: palmetre3 på fredag 21. mai 2021, klokken 12:11
Sitat fra: Martin- på fredag 21. mai 2021, klokken 09:54
Sitat fra: Murmik på fredag 21. mai 2021, klokken 08:20
Da har Prometheus Leader lagt til kai i Drammen. Mye som tyder på at det er Tesla ombord. Bildene fra webkameraene på Drammen havn viser at det har kommet flere Teslaer på parkeringsplassen (Holmen syd) etter at båten har begynt å losse.

https://drammenhavn.no//webkamera/

Oppdatert webkamerabilde nå kl 09.50, og da er nesten alle Model 3 forsvunnet fra parkeringsplassen  :D Her går det i hvert fall unna!

Ser ut som at det er fylt opp med nye biler nå? Kan det stemme, eller er det de samme? Ble oppdatert 11:59.
Halv time siden var det mindre enn nå.....en ting er sikker, de kommer og gårKun LR så langt, jeg vil se SR+ snart på regis lista


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Ser du hvilke modeller som ankommer Norge? Hvor kan jeg se dette selv?
2021 - TM3 SR+ bestilt
2019 - TM3 LR - solgt

CaZpaH

Sitat fra: DejaVu_85 på fredag 21. mai 2021, klokken 12:21
Halv time siden var det mindre enn nå.....en ting er sikker, de kommer og gårKun LR så langt, jeg vil se SR+ snart på regis lista


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Ser ut fra listen at jeg må smøre meg med tålmodighet :-p Har VIN 968xxx (M3 LR bestilt 3. mai (fra ferdigbygde biler)). Ser de som er blitt registrert nå er på 944xxx.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Preference

Sitat fra: palmetre3 på fredag 21. mai 2021, klokken 12:34
Ser du hvilke modeller som ankommer Norge? Hvor kan jeg se dette selv?

Du ser jo at det bare er norske skiltnummer, og nettadressen er synlig: teslastats.no

CaZpaH

Sitat fra: Preference på fredag 21. mai 2021, klokken 12:37
Sitat fra: palmetre3 på fredag 21. mai 2021, klokken 12:34
Ser du hvilke modeller som ankommer Norge? Hvor kan jeg se dette selv?

Du ser jo at det bare er norske skiltnummer, og nettadressen er synlig: teslastats.no

Og LR til høyre i listen betyr "Long Range".
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Martin-

#115
Sitat fra: palmetre3 på fredag 21. mai 2021, klokken 12:11
Sitat fra: Martin- på fredag 21. mai 2021, klokken 09:54
Sitat fra: Murmik på fredag 21. mai 2021, klokken 08:20
Da har Prometheus Leader lagt til kai i Drammen. Mye som tyder på at det er Tesla ombord. Bildene fra webkameraene på Drammen havn viser at det har kommet flere Teslaer på parkeringsplassen (Holmen syd) etter at båten har begynt å losse.

https://drammenhavn.no//webkamera/



Oppdatert webkamerabilde nå kl 09.50, og da er nesten alle Model 3 forsvunnet fra parkeringsplassen  :D Her går det i hvert fall unna!

Ser ut som at det er fylt opp med nye biler nå? Kan det stemme, eller er det de samme? Ble oppdatert 11:59.

Andre biler nå, andre farger :P De driver tydeligvis aktivt å flytter/laster/losser både båter og trailere.
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

palmetre3

Sitat fra: CaZpaH på fredag 21. mai 2021, klokken 12:39
Sitat fra: Preference på fredag 21. mai 2021, klokken 12:37
Sitat fra: palmetre3 på fredag 21. mai 2021, klokken 12:34
Ser du hvilke modeller som ankommer Norge? Hvor kan jeg se dette selv?

Du ser jo at det bare er norske skiltnummer, og nettadressen er synlig: teslastats.no

Og LR til høyre i listen betyr "Long Range".

Aha, nice! Men det er jo ingen SR+ som er registrert i heletatt. Trykker meg flere dager tilbake, men kun LR og noen få Performance som blir registrert. Hvor blir det av SR+ modellene?
2021 - TM3 SR+ bestilt
2019 - TM3 LR - solgt

DejaVu_85

Sitat fra: palmetre3 på fredag 21. mai 2021, klokken 12:53
Sitat fra: CaZpaH på fredag 21. mai 2021, klokken 12:39
Sitat fra: Preference på fredag 21. mai 2021, klokken 12:37
Sitat fra: palmetre3 på fredag 21. mai 2021, klokken 12:34
Ser du hvilke modeller som ankommer Norge? Hvor kan jeg se dette selv?

Du ser jo at det bare er norske skiltnummer, og nettadressen er synlig: teslastats.no

Og LR til høyre i listen betyr "Long Range".

Aha, nice! Men det er jo ingen SR+ som er registrert i heletatt. Trykker meg flere dager tilbake, men kun LR og noen få Performance som blir registrert. Hvor blir det av SR+ modellene?
Kort sagt....de kommer veldig veldig snart. Teslaer kommer kvartalsvis. Forrige pulje var i mars og de SRene var fra USA. Disse som kommer nå er fra Kina.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Murmik

Da har jeg fått endelig tidspunkt for overlevering i Drammen! SR+ fra Kina.

I meldingen jeg fikk 4. mai, stod det utlevering i slutten av mai. Nå ble det utlevering første uka i juni i stedet, men det er nær nok. Dette blir gøy!

lxm

Jeg fikk også melding i dag. Utlevering Trondheim sør 10. juni. Bestilte 16. april
Tesla Model 3 Standard Range Plus 2021
Melhus, Sør-Trøndelag

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA