Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ventetid på tm3 i transit biler?

Startet av Steinarweb, søndag 02. mai 2021, klokken 20:25

« forrige - neste »

Martin-

Fikk også SMS i dag, med forventet levering i slutten av juni. Utlevering Trondheim Sor, bestilte på fredag den 14. mai  :) Da bil som var i transit. SR+ med hengerfeste.
2024 Tesla Model Y 7-seter "Daily driver"
2021 Tesla Model 3 SR+ "Byttet inn"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Solgt"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert"

Murmik

Da har endelig Prometheus Leader lagt fra kai i Bremerhaven, og den har lagt inn Drammen som destinasjon. Da er det bare å krysse fingrene for at den inneholder SR+.

Ble litt smånervøs når båten ble liggende i ett og et halvt døgn i Bremerhaven. Denne båten ble satt i karantene i Spania frem til i forrige uke etter at mannskapet testet positivt på en indisk variant av covid-19. En av mannskapet måtte også ha intensivbehandling. Etter hva jeg forstår er det ganske mye ekstraarbeid for å overholde smittevernstiltak i havnene, og det bidrar sikkert til at båtene blir forsinket. Prometheus Leader skulle kommet til Drammen i morgen, men det går da selvfølgelig ikke.

palmetre3

Sitat fra: Murmik på torsdag 20. mai 2021, klokken 00:03
Da har endelig Prometheus Leader lagt fra kai i Bremerhaven, og den har lagt inn Drammen som destinasjon. Da er det bare å krysse fingrene for at den inneholder SR+.

Ble litt smånervøs når båten ble liggende i ett og et halvt døgn i Bremerhaven. Denne båten ble satt i karantene i Spania frem til i forrige uke etter at mannskapet testet positivt på en indisk variant av covid-19. En av mannskapet måtte også ha intensivbehandling. Etter hva jeg forstår er det ganske mye ekstraarbeid for å overholde smittevernstiltak i havnene, og det bidrar sikkert til at båtene blir forsinket. Prometheus Leader skulle kommet til Drammen i morgen, men det går da selvfølgelig ikke.

Er det flere båter på vei til Norge med SR+ modeller? Ser en kommentar på første side av denne tråden med følgende informasjon:

SitatDette er en båt full med SR+ på vei til Europa: https://www.vesselfinder.com/vessels/RCC-AFRICA-IMO-9277814-MMSI-311594000
2021 - TM3 SR+ bestilt
2019 - TM3 LR - solgt

Murmik

Vi vet ganske sikkert at RCC Africa inneholdt SR+ med ratt på venstre side. Denne båten losset bilene i Zeebrugge. Så har spørsmålet vært om hvordan bilene blir fraktet videre fra Zeebrugge til Drammen (dersom det var SR+ for Norge ombord i RCC Africa).

Dersom RCC Africa inneholdt SR+ for det norske markedet, så virker det sannsynlig at de nå kan være ombord i Prometheus Leader.

Men dette er jo bare spekulasjoner.  Tesla har jo brukt tog også før...

palmetre3

Sitat fra: Murmik på torsdag 20. mai 2021, klokken 11:18
Vi vet ganske sikkert at RCC Africa inneholdt SR+ med ratt på venstre side. Denne båten losset bilene i Zeebrugge. Så har spørsmålet vært om hvordan bilene blir fraktet videre fra Zeebrugge til Drammen (dersom det var SR+ for Norge ombord i RCC Africa).

Dersom RCC Africa inneholdt SR+ for det norske markedet, så virker det sannsynlig at de nå kan være ombord i Prometheus Leader.

Men dette er jo bare spekulasjoner.  Tesla har jo brukt tog også før...

Får håpe det stemmer! Bestilte min SR+ med hengerfestet den 16.04.2021, så begynner å klø noe innmari i fingra etter nybil :P De sier i slutten av Juni på chatten, men sier sier også at jeg kan være heldig å få den litt tidligere.
2021 - TM3 SR+ bestilt
2019 - TM3 LR - solgt

Murmik

Da har Prometheus Leader lagt til kai i Drammen. Mye som tyder på at det er Tesla ombord. Bildene fra webkameraene på Drammen havn viser at det har kommet flere Teslaer på parkeringsplassen (Holmen syd) etter at båten har begynt å losse.

https://drammenhavn.no//webkamera/

palmetre3

Sitat fra: Murmik på fredag 21. mai 2021, klokken 08:20
Da har Prometheus Leader lagt til kai i Drammen. Mye som tyder på at det er Tesla ombord. Bildene fra webkameraene på Drammen havn viser at det har kommet flere Teslaer på parkeringsplassen (Holmen syd) etter at båten har begynt å losse.

Dersom man har en bil som er på båt, får man tekstmelding om at bilen er på båt og snart på havn? Jeg har ikke fått beskjed om noe som helst enda :(
2021 - TM3 SR+ bestilt
2019 - TM3 LR - solgt

Martin-

Teksmeldingen lyder som følger:
"Hei Martin. Din Model 3 er nå på vei inn til Trondheim Sor og ventes å være klar for levering i juni. Du får SMS fra oss så snart vi kan sette en leveringsdato. Vi tar forbehold om........(klippet ut mye irrelevant tekst)"

Ikke noe konkret om båt eller hvor bilen befinner seg nå. Fikk min sms på onsdag. Regner med dette har sammenheng med båtleveringene. Får dog ingen treff på UECC Tracking på mitt VIN nummer :P

Preference

Hadde gjort det veldig mye lettere å følge med på utlevering og anslå egen tid hvis alle oppgir i det minste biltype, men helst også bestillingsdato når vi diskuterer dette. F.eks som for mitt tilfelle:

SR+ bestilt 20. april, bare fått sms med antatt levering midten av juni.

Nå er Prometheus Leader i Drammen havn antagelig ganske full av (bare) SR+ og jeg forventer at de som bestilte først får SMS med leveringsdatoer ganske snart. Skriv gjerne i tråden når du har fått melding så kan vi andre bli misunnelige, men også prøve å gjette på når vi selv får en hyggelig etterlengtet beskjed!  :D

palmetre3

Sitat fra: Martin- på fredag 21. mai 2021, klokken 09:22
"Hei Martin. Din Model 3 er nå på vei inn til Trondheim Sor og ventes å være klar for levering i juni. Du får SMS fra oss så snart vi kan sette en leveringsdato. Vi tar forbehold om........(klippet ut mye irrelevant tekst)"

Ikke noe konkret om båt eller hvor bilen befinner seg nå. Fikk min sms på onsdag. Regner med dette har sammenheng med båtleveringene. Får dog ingen treff på UECC Tracking på mitt VIN nummer :P

Ahh, venter på en sånn SMS jeg også :o Håper den tikker inn på telefonen min ganske snart!
2021 - TM3 SR+ bestilt
2019 - TM3 LR - solgt

Murmik

I begynnelsen av mai fikk jeg tilsvarende SMS som den over, bare at det stod at bilen var på vei inn til Drammen, og at den ventes å være klar for utlevering i slutten av mai. Og det er jo ikke lenge til... SR+ bestilt i slutten av april.

Martin-

Sitat fra: Preference på fredag 21. mai 2021, klokken 09:32
Hadde gjort det veldig mye lettere å følge med på utlevering og anslå egen tid hvis alle oppgir i det minste biltype, men helst også bestillingsdato når vi diskuterer dette. F.eks som for mitt tilfelle:

SR+ bestilt 20. april, bare fått sms med antatt levering midten av juni.

Nå er Prometheus Leader i Drammen havn antagelig ganske full av (bare) SR+ og jeg forventer at de som bestilte først får SMS med leveringsdatoer ganske snart. Skriv gjerne i tråden når du har fått melding så kan vi andre bli misunnelige, men også prøve å gjette på når vi selv får en hyggelig etterlengtet beskjed!  :D

Enig :) Jeg har oppgitt denne info opptil flere ganger allerede, men det begynner å bli en lang tråd dette :)

Martin-

Sitat fra: Murmik på fredag 21. mai 2021, klokken 08:20

Oppdatert webkamerabilde nå kl 09.50, og da er nesten alle Model 3 forsvunnet fra parkeringsplassen  :D Her går det i hvert fall unna!

palmetre3

Ser faktisk selv at jeg fikk den meldingen selv 4. Mai, med levering slutte av Juni. Den har gått meg hus forbi.. Da er det nok bare å vente da :D
2021 - TM3 SR+ bestilt
2019 - TM3 LR - solgt

BE

Høres ut som om de har hatt en masseutsendelse av SMS 4. mai. Samme dag jeg fikk min:
- Din Model 3 er nå på vei inn til Stavanger-Forus og ventes å være klar for levering i begynnelsen av juni. Du får SMS fra oss så snart vi kan sette en leveringsdato.

SR+. Ikke hørt noe etter denne SMS, men det nærmer seg juni med stormskritt  :+1:
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA