Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ventetid på tm3 i transit biler?

Startet av Steinarweb, søndag 02. mai 2021, klokken 20:25

« forrige - neste »

Martin-

Du som har fått SMS om utlevering, har du da også mottatt VIN? 🙂
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

BE

Jeg bestilte SR+ i slutten av april, og VIN stod umiddelbart oppført på depositumfaktura etter betaling. Det er vel likt for alle som bestiller ferdigproduserte?
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Murmik

Sitat fra: Martin- på søndag 16. mai 2021, klokken 12:39
Du som har fått SMS om utlevering, har du da også mottatt VIN? 🙂

Ja, VIN har ligget i depositumsfakturaen helt siden bestilling hos meg.

Det jeg ikke får til å funke er VIN-trackingen til UECC som frakter for Tesla. Men ut fra hva jeg har lest før så er det litt tilfeldig om/når man får treff på at bilen er ombord i skipet.

knut3448

@BE, @Mumrik, og evt andre.

Antar alle får biler fra Kina, altså VIN som begynner på LRW3. Hva er de siste sifferne i deres VIN-nr? Jeg har 222xxx. Interessant å se om det er store forskjeller, det kan bety forskjell i specs, f.eks opplegg for rattvarme.

Murmik

Jeg ser forresten at jeg har misforstått rutetabellen til UECC. Jeg fikk opp at Auto Eco skulle fra Zeebrugge til Drammen via Bremerhaven. Men det ser ut til at dette ikke er en direkte rute, dvs at last som skal til Drammen må over på en annen båt fra Bremerhaven. Og det er kanskje ikke så sannsynlig.

Mer sannsynlig da er at SR+ er med Prometheus Leader som skal ankomme Drammen 20. mai. Men her er det noe konflikt mellom de ulike rutetabellene til UECC, så dette er fortsatt bare forsøk på å gjette.

Murmik

Sitat fra: knut3448 på søndag 16. mai 2021, klokken 14:30
@BE, @Mumrik, og evt andre.

Antar alle får biler fra Kina, altså VIN som begynner på LRW3. Hva er de siste sifferne i deres VIN-nr? Jeg har 222xxx. Interessant å se om det er store forskjeller, det kan bety forskjell i specs, f.eks opplegg for rattvarme.

Jeg har VIN 221xxx.

BE

Jeg har 223xxx, kinaprodusert og med LFP batteri. Helt suverent med LFP batterier, har veldig god tro på at disse skal fungere bra.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

knut3448

Flott, takk til begge.

Ja, det blir interessant å teste LFP. Håper det kommer nye oppdateringer som ytterligere forbedrer ladefart. Burde være rom for det med lav indre motstand.

RBK

Har 238xxx.
Men jeg fant mitt under lading som noen tipset meg om. Usikker på når jeg får men de har nevnt rundt midt av juni.
Har allerde solgt den «gamle» så håper det blir helt i starten av juni. Mest spent på varme i ratt men har hørt at alle fra Kina har dette fra januar.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Martin-

Jeg betalte depositumet direkte på kortterminal hos dealership, fikk kun en ordrebekreftelse per epost med et RNxxxxxxxxx nummer, ikke noe VIN...
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Martin-

Never mind, på epost på datamaskin var det en link til depositumbekreftelsen 🙂 Jeg har VIN LWRxxxxxxxx222xxx 👍🏻
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Martin-

Men da betyr tall nummer 7 som til meg er F at det er LFP batterier?
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

123kris

2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

knut3448

Sitat fra: Martin- på søndag 16. mai 2021, klokken 18:40
Men da betyr tall nummer 7 som til meg er F at det er LFP batterier?
Ja, F er LFP. Delivery sier at alle SR+ nå kommer fra Kina og har LFP

Martin-

#59
Vel, bedre panel gaps da 🤣
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA