Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

NIO EC6

Startet av nilka, fredag 30. april 2021, klokken 23:19

« forrige - neste »

nilka

Dette er jo NIOs nyeste bil av de som selges i dag og den går vel under betegnelsen CUV. Og helt klart den bilen de selger mest av i Kina.

Bilen minner mye om ES6 når man ser på spesifikasjonene men den har en mye mer avrundet form som gir den en mye bedre drag-koeffisient. Dette fører til at denne bilen nok er den av de som er mulig å skaffe i dag med best rekkevidde.

Innstegsmodellen med 70kwh batteri har en rekkevidde på 430 km etter NEDC standarden. Prisen ligger omtrent rundt det samme som for ES6.

Bagasjerommet er fortsatt på 540 liter og det må jo sies å være solid for en bil som dette. Hører jo med at alle disse bilene kommer standard med skinninteriør.


nilka

#1
Tenkte vi kanskje burde få lagt inn noen bilder av bilen og.



Kommer flere bilder etterhvert


Synes dette er en relativt pen bil. Litt høy drag koeffisient (0.26) men med største batteriet blir det ganske grei rekkevidde likevel.

turfsurf

Sitat fra: nilka på søndag 02. mai 2021, klokken 08:25
Synes dette er en relativt pen bil. Litt høy drag koeffisient (0.26) men med største batteriet blir det ganske grei rekkevidde likevel.
Skjønner ikke hvorfor de skal ha de firkantede hjulbuene. Ikke pent i det hele tatt. Synes Nio generelt ser bra ut innvendig, men utvendig så blir det sånn passe.

EC6 er dog den peneste av de som er i salg.

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

nilka

Synd at de utsetter lanseringa på denne bilen. Tror denne hadde gjort det bra i Norge. Men på den annen side så har jeg skjønt at den selger så bra i Kina at de ikke klarer å produsere nok av den. Så da er det kanskje ikke så mye poeng å begynne å eksportere den enda.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA