Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teslabjørn - generelle saker/nyheter

Startet av goggo, onsdag 28. april 2021, klokken 18:58

« forrige - neste »

Daniel_0007


Ser ut som han angrer for samarbeidet med xpeng men ser ut som han fikk 1000kr timen for jobben og han skal vel til Thailand snart trolig på business klasse som vanlig så ser ut som det går bedre for han, bare at det har gått ut over troverdigheten hans 😝
Model 3 2019 LR Rwd

Vaduz

Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på onsdag 25. september 2024, klokken 16:01
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 25. september 2024, klokken 10:08NOT a happy man...
Du skal ikke konkludere med at han egentlig er en mørkhudet homofil bankraner som kjører over gamle damer i gågata i Bergen også?

Elbil er bedre enn sex eller hva du kaller deg om dagen, du er en trist type.

YSG

Sitat fra: Daniel_0007 på lørdag 05. oktober 2024, klokken 12:23Ser ut som han angrer for samarbeidet med xpeng men ser ut som han fikk 1000kr timen for jobben og han skal vel til Thailand snart trolig på business klasse som vanlig så ser ut som det går bedre for han, bare at det har gått ut over troverdigheten hans 😝

Gadd ikke sitte gjennom hele timen med usammenhengende rant, hoppet fram hit: https://youtu.be/ButfdEsnHT8?t=2130

Sitat fra: videoenIt was posted in some i4 group or something. There was some Norwegian and he was like, "oh I used to like his videos but he has sold himself now."
But I mean, how ignorant are you if you can't understand that that(sic) is a pure advertisement".

Der var det masse ydmykhet å spore, ja :-X


Eladdin - Elbilfareren

Nå er det lansert nok en yt-video med påstand om en haug defekte elbiler hos Elbilmek, elbiler som ikke er spesielt gamle, men som likevel påstås å ha defekte batterier, defekte OBC-er, defekte drive unit's og varmepumper, og det på biler på alder med førskole/1.klassinger på barneskolen.

Vår tids Judas, som lager fake-videoer om at elbiler får svært kostbare reparasjoner tidlig under levetiden deres. Står han i ledtog med Trump/Vanse, og har hengt seg på vranglære-trenden?
Heldigvis vet alle vi andre at unge elbiler er laaaaangt mer pålitelige og laaaaangt mer driftsikre enn hver eneste-en av samtlige fossilbiler på kloden.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Counterpointer

Elbilmek er jo sponsor av kanalen så kanskje mer sansynlig enn at det er MAGA link? 🤷🏻

Electric cars in Norway

Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på lørdag 19. oktober 2024, klokken 12:32N
Heldigvis vet alle vi andre at unge elbiler er laaaaangt mer pålitelige og laaaaangt mer driftsikre enn hver eneste-en av samtlige fossilbiler på kloden.
Ja det skal være sikkert

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 24. oktober 2024, klokken 06:26
Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på lørdag 19. oktober 2024, klokken 12:32N
Heldigvis vet alle vi andre at unge elbiler er laaaaangt mer pålitelige og laaaaangt mer driftsikre enn hver eneste-en av samtlige fossilbiler på kloden.
Ja det skal være sikkert

Ja, særlig om du kjøper en Tesla Model 3 eller Y. Jeg har kjørt 80.000 km og har bare hatt en service på Model Y, og det kostet vel 3600 og ingen feil...bare et luftfilter og bremsevedlikeholdsservice.

Her er en dude med Model 3 - han tok første service på 233.000 km. Kostet $1000. Ingen andre feil.

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other/tesla-eier-kj%C3%B8rer-250-000-kilometer-p%C3%A5-5-%C3%A5r-og-avsl%C3%B8rer-innvirkningen-p%C3%A5-batteriet/ar-AA1sJWAv
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 24. oktober 2024, klokken 12:24Ja, særlig om du kjøper en Tesla Model 3 eller Y. Jeg har kjørt 80.000 km og har bare hatt en service på Model Y, og det kostet vel 3600 og ingen feil...bare et luftfilter og bremsevedlikeholdsservice.

Her er en dude med Model 3 - han tok første service på 233.000 km. Kostet $1000. Ingen andre feil.

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other/tesla-eier-kj%C3%B8rer-250-000-kilometer-p%C3%A5-5-%C3%A5r-og-avsl%C3%B8rer-innvirkningen-p%C3%A5-batteriet/ar-AA1sJWAv
Nettopp :+1:

Ingeniøren

#293
Ville ikke kjørt bil i Norge uten å bytte bremsevæske hvert annet år. Den tar opp vann uansett om bilen brukes lite eller mye og kan gi bremsesvikt ned fra et fjell, noe jeg opplevde i min ungdom. Der er det ikke forskjell på Tesla og andre biler. Videre vil bremsen ruste fra innsiden om man ikke skifter periodisk. Om du bor i et tørt klima i USA, trolig ikke like nødvendig - derfor ikke påkrevd mener Musk ?

Det andre fikser/sjekker vel Tesla når bilen er innom, for det er de ganske ofte har jeg lest... :)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

filtvet

Høres voldsomt ut. Har hatt 10 år gamle biler med ok bremsevæske. Det finnes også testverktøy som tester fuktigheten.

På tesla 3 er nok rustende rør mye farligere, se her:

https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?t=36530

THE

I verste fall bli bremsevæske kontrollert når bilen er 4 år gammel på den første PKK. Deretter blir det kontrollert hvert andre år når bilen er inne til PKK. Kokepunkt på bremsevæske ble innført som en sjekk på PKK fra 1. august 2022.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Ingeniøren

#296
Sitat fra: THE på fredag 25. oktober 2024, klokken 10:05I verste fall bli bremsevæske kontrollert når bilen er 4 år gammel på den første PKK. Deretter blir det kontrollert hvert andre år når bilen er inne til PKK. Kokepunkt på bremsevæske ble innført som en sjekk på PKK fra 1. august 2022.
Det er stor forskjell på sjekk og skifte som innebærer flushing av all rør og sylindere med ny væske. Punktet med mye vann kan like godt ligge et annet sted en der du får målt. Har skiftet bremsevæske selv mange ganger og det kommer brun og rusten bremsevæske en god stund før den nye kommer og null problem å se når man får ut ny bremsevæske ved hjulet.

Men gjør som du vil, det er din risk. Stort sett all anbefaler skifte med 2 års intervall.

Husk dog, man skal bremse mye før det blir skikkelig varmt. For min del var det nok litt lite brems på gir og mer på bremser ned fra et fjell - da forsvant de nesten. Tusler man rundt i nabolaget, til jobb og en og annen langtur går det som regel bra. Det stopper dog ikke bremsene fra å ruste innvendig.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Svk


Jejl

Er rimelig sikker på at bremsevæsken på min Renault Kangoo er fra produksjonsår 2012. Bilen er i daglig drift, akkurat Eu-godkjent og fungerer utmerket.
Har hatt 2 servicer på den, sist i 2018.

goggo

Jeg minner om at denne tråden heter  Teslabjørn - generelle saker/nyheter

Mvh
Kverulanten som starta denne tråden
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA