Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teslabjørn - generelle saker/nyheter

Startet av goggo, onsdag 28. april 2021, klokken 18:58

« forrige - neste »

Jejl

Jeg tipper løsningen gir han over en million abonnenter innen 3-4 år. Det skal faktisk ikke så mye til for å gjøre videoene hans mer underholdene og se-bare for flere. Se bare på videoene til Rich Rebuilds, som har samme samarbeidspartner. En helt annen kvalitet som når et mye bredere publikum, og 1,5 millioner abonnenter.

Daniel_0007

Sitat fra: Jejl på lørdag 29. juni 2024, klokken 09:50Jeg tipper løsningen gir han over en million abonnenter innen 3-4 år. Det skal faktisk ikke så mye til for å gjøre videoene hans mer underholdene og se-bare for flere. Se bare på videoene til Rich Rebuilds, som har samme samarbeidspartner. En helt annen kvalitet som når et mye bredere publikum, og 1,5 millioner abonnenter.

Jeg ser ikke det, elbiler er ikke så eksotisk lenger, finnes kanaler som dekker det noenlunde samme. Folk flest er ikke så teknisk inntresert i forbruk, hvor fort den kan kjøre 1000 km. Samtidig så har han ikke den mest spennende personligheten heller. Thai kanalen har nok større mulighet for vekst siden elbiler begynne å bli stort der.
Model 3 2019 LR Rwd

vinterdekk

Sitat fra: Daniel_0007 på lørdag 29. juni 2024, klokken 11:09
Sitat fra: Jejl på lørdag 29. juni 2024, klokken 09:50Jeg tipper løsningen gir han over en million abonnenter innen 3-4 år. Det skal faktisk ikke så mye til for å gjøre videoene hans mer underholdene og se-bare for flere. Se bare på videoene til Rich Rebuilds, som har samme samarbeidspartner. En helt annen kvalitet som når et mye bredere publikum, og 1,5 millioner abonnenter.

Jeg ser ikke det, elbiler er ikke så eksotisk lenger, finnes kanaler som dekker det noenlunde samme. Folk flest er ikke så teknisk inntresert i forbruk, hvor fort den kan kjøre 1000 km. Samtidig så har han ikke den mest spennende personligheten heller. Thai kanalen har nok større mulighet for vekst siden elbiler begynne å bli stort der.

Det er jo potensiale for å utvide, slik som Kyle i out of spec. Jeg abonnerer tilfeldigvis på Out of spec Dave, Detailing, Guide, Motoring, Overland, Podcast og Reviews. Kyle har ett helt team av folk. Bjørn har jo noen gjesteinnslag fra Markusbil og Elbilmek men gjør så langt jeg vet alt selv, ellers.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Vaduz

Sitat fra: arthur på fredag 28. juni 2024, klokken 15:11
Sitat fra: Vaduz på fredag 28. juni 2024, klokken 12:33
Sitat fra: arthur på torsdag 27. juni 2024, klokken 21:05Banker lever, blant annet, av å låne ut penger og da er det to ting som teller; Sikkerhet og betalingsevne. Penger er som en hvilken som helst annen "vare", den er dyr å ha liggende usolgt i en hylle.

Penger blir skapt av banken via gjeldsbrev, så pengene eksisterer ikke før banken innvilger lånet ditt. Det koster dem ingenting å ikke gi ut et lån, annet enn de tapte rente og kurtasjeinntektene på å ikke være giret maksimalt i forhold til den EK de har.

SÅ bankene har hverken egenkapital eller innskudd fra kunder?

Jo, de har et minimums krav av EK til utlån ratio, så de kan ikke ha uendelig giring. Skrev det i siste setning som du ser.

Vaduz

Sitat fra: Daniel_0007 på lørdag 29. juni 2024, klokken 11:09
Sitat fra: Jejl på lørdag 29. juni 2024, klokken 09:50Jeg tipper løsningen gir han over en million abonnenter innen 3-4 år. Det skal faktisk ikke så mye til for å gjøre videoene hans mer underholdene og se-bare for flere. Se bare på videoene til Rich Rebuilds, som har samme samarbeidspartner. En helt annen kvalitet som når et mye bredere publikum, og 1,5 millioner abonnenter.

Jeg ser ikke det, elbiler er ikke så eksotisk lenger, finnes kanaler som dekker det noenlunde samme. Folk flest er ikke så teknisk inntresert i forbruk, hvor fort den kan kjøre 1000 km. Samtidig så har han ikke den mest spennende personligheten heller. Thai kanalen har nok større mulighet for vekst siden elbiler begynne å bli stort der.

For meg er TB den eneste jeg sjekker for å gjøre research angående det elbil tekniske ved en bil om jeg faktisk har tenkt til å kjøpe. Alle andre kanaler er bare underholdning. Out of spec er helt krise, 45 minutters videoer med så mye babbel og lite innhold at det gjør vondt.

TB er kort, konsis, objektiv, reproduserbar og sammenlignbar med alt av dokumentasjonen han har liggende systematisert. Helt unik. Rich rebuilds er også bare ren underholdning/hating. Kommer ikke på noen andre som faktisk gjør noe nyttig utover subjektive følelser rundt en bil og underholdning med drag race etc.

vinterdekk

Sitat fra: Vaduz på lørdag 29. juni 2024, klokken 19:40Out of spec er helt krise, 45 minutters videoer med så mye babbel og lite innhold at det gjør vondt.

Har litt annet inntrykk. Kyle er ett vandrende one-take leksikon på noen av videoene, det kommer godt fram om du ser noen av messeopptakene. Men de har enkelte videoer som er skikkelig lange.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Counterpointer

Sitat fra: Jejl på lørdag 29. juni 2024, klokken 09:50Jeg tipper løsningen gir han over en million abonnenter innen 3-4 år. Det skal faktisk ikke så mye til for å gjøre videoene hans mer underholdene og se-bare for flere. Se bare på videoene til Rich Rebuilds, som har samme samarbeidspartner. En helt annen kvalitet som når et mye bredere publikum, og 1,5 millioner abonnenter.
Jeg hadde ekstremt stor glede av videoene til Rich rebuilds når han kalte seg Car guru.
Nå må det spoles gjennom store deler av dem på grunn av produktplassering og reklame, er blitt veldig mye clickbait og vås.

Redd det er samme veien det går med Teslabjørn ift samarbeidspartner.

Ingen kan konkurrere med Teslabjørn på kjørte kilometer og antall biler. Han har også vært ganske tydelig på åpenbar kritikk av også Tesla, som han har fått ekstremt mye av. Er redd det vil forandre seg da han er en type som kan bli styrt.

Time will show 🤷🏻

Det er utrolig enkelt å droppe et abonnement på YouTube 😎

Moas

#82
Idag er han i Romerikes blad. Bak betalingsmur. Er dette noe nytt om økonomi nå?
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Jalla

Sitat fra: Moas på tirsdag 02. juli 2024, klokken 08:51Idag er han i Romerikes blad. Bak betalingsgaranti. Er dette noe nytt om økonomi nå?
Ikke så mye nytt, men han kommer med en del innrømmelser.
Han startet opp prosjektet helt uten marginer.

Sitat:
– Jeg har nok gapt over litt for mye. Jeg må innrømme det, sier Bjørn Nyland.

– Jeg visste ikke at det skulle ta 2,5 år å få ferdig huset. Jeg så for meg at det ville ta 1,5 år. Prosjektet ble forsinket, noe som har slått uheldig ut for oss. Det skjedde da de verste renteøkningene kom og vi skulle selge. Da fikk vi ikke like mye for det gamle huset som vi ønsket, sier Nyland.

Det er også en forbrukerøkonom og advokat fra Nordea som advarer på generelt grunnlag at det løper en risiko å ta opp lån hos venner, familie eller andre. Det samme gjelder for dem som låner bort penger.

– Det er nok av pengekonflikter i familier, blant venner og i andre kretser dersom pengene ikke blir betalt tilbake. Hvis man har behov for å ta opp lån hos andre og ikke kan betjene egne lån, så kan det indikere at det er vanskelig å betale tilbake. Det å ta opp lån hos andre når man har eksiterende lån, kan forverre situasjonen, sier Incedursun.






JorgenM

Sitat fra: Vaduz på lørdag 29. juni 2024, klokken 19:40TB er kort, konsis, objektiv, reproduserbar og sammenlignbar med alt av dokumentasjonen han har liggende systematisert.
Mulig han ER objektiv, men utad fremstår han i alle fall ikke slik. Langt i fra. Det ligger i navnet han har valgt: Teslabjørn. Dette skulle han selvsagt aldri ha valgt, med mindre han hadde holdt sek til KUN Tesla. Mange, inkludert meg selv (som til og med har eid Tesla) vil aldri lytte til råd fra en med et slikt navn. Om det hadde vært "Hondagunnar", "Opelfrank" osv hadde vært akkurat det samme problemet.

Så er det selvsagt trist at han har betalingsproblemer. Ferdighuset er ikke spesielt dyrt, helt standard boks, men mulig innsiden er spektakulær. Hvis "Youtuber" er eneste jobben er det rart banken har gitt han lån. Kanskje er det kona som bærer buksene, hva vet vel jeg.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Ketill Jacobsen

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 02. juli 2024, klokken 10:31
Sitat fra: Vaduz på lørdag 29. juni 2024, klokken 19:40TB er kort, konsis, objektiv, reproduserbar og sammenlignbar med alt av dokumentasjonen han har liggende systematisert.
Mulig han ER objektiv, men utad fremstår han i alle fall ikke slik. Langt i fra. Det ligger i navnet han har valgt: Teslabjørn. Dette skulle han selvsagt aldri ha valgt, med mindre han hadde holdt sek til KUN Tesla. Mange, inkludert meg selv (som til og med har eid Tesla) vil aldri lytte til råd fra en med et slikt navn. Om det hadde vært "Hondagunnar", "Opelfrank" osv hadde vært akkurat det samme problemet.

Så er det selvsagt trist at han har betalingsproblemer. Ferdighuset er ikke spesielt dyrt, helt standard boks, men mulig innsiden er spektakulær. Hvis "Youtuber" er eneste jobben er det rart banken har gitt han lån. Kanskje er det kona som bærer buksene, hva vet vel jeg.

Det er vel mer ditt problem at du ikke vil ha god informasjon fra Teslabjørn. Vi andre leser og ser hva han har på hjertet uten å legge så mye i hva han kaller seg (jeg har ikke elbil)!

Roy Aasen

Har alltid oppfattet ham som etterrettelig. Brukernavnet hans er fullstendig irrelevant,  kanskje med unntak for folk med skylapper.

( Har masse bil men ikke Tesla 👋)

YSG

Skal også sies at han endret navn på kanalen til "Bjørn Nyland" for årevis siden. Teslabjørn-navnet er vel bare noe som henger ved.

RJK

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 02. juli 2024, klokken 10:31
Sitat fra: Vaduz på lørdag 29. juni 2024, klokken 19:40TB er kort, konsis, objektiv, reproduserbar og sammenlignbar med alt av dokumentasjonen han har liggende systematisert.
Mulig han ER objektiv, men utad fremstår han i alle fall ikke slik. Langt i fra. Det ligger i navnet han har valgt: Teslabjørn. Dette skulle han selvsagt aldri ha valgt, med mindre han hadde holdt sek til KUN Tesla. Mange, inkludert meg selv (som til og med har eid Tesla) vil aldri lytte til råd fra en med et slikt navn. Om det hadde vært "Hondagunnar", "Opelfrank" osv hadde vært akkurat det samme problemet.

Så er det selvsagt trist at han har betalingsproblemer. Ferdighuset er ikke spesielt dyrt, helt standard boks, men mulig innsiden er spektakulær. Hvis "Youtuber" er eneste jobben er det rart banken har gitt han lån. Kanskje er det kona som bærer buksene, hva vet vel jeg.
Såvidt meg bekjent, kalte han seg vel ikke TeslaBjørn selv til å begynne med, men fikk kallenavnet fordi han tilfeldigvis eide Tesla og vant en Tesla (den første av flere) på vervekonkurranse og konkurranse om bilder/videoer som fremmet Tesla og Elbilreise.

Han likte kallenavnet, og tok det til seg, og begynts å bruke det som sitt "nick". Btw, gjerne korriger meg om jeg husker feil.

På den tiden han startet opp, var det kun TMS som var dugelig på langtur. Så kallenavnet ble hengende ved han, selv om han har vært veldig flink i å teste og fortelle om det meste som beveger seg i elbilmarkedet.

Og selv om han fremdeles har en forkjærlighet for Tesla og BMW, som han kjørte før han skaffa seg Tesla, så så synes jeg han er flink på å være så objektiv som mulig, selv om mye kan fort bli subjektivt da det handler om hans preferanser for hva som gjør noe bra eller dårlig. Han kritiserer og Tesla for diverse.

Så oppfordringen må bli å heller dømme han for det han sier og gjør, ikke pga. nicket!

PS! Jeg følger ikke TB, men ser endel av det han legger ut. Dog disse videoene som blir mer om huset, familien etc, det har jeg veldig lite interesse for, så det ignoreres i stor grad. Men det er og en av grunnene til at jeg ser langt mindre på innhold han produserer.

Den andre grunnen er at jeg også ser på mye annet, og da må jeg filtrere bort endel!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Idiot

Jeg begynte å se "How to quickly heat up a Polestar 2 battery" og det var det. Jeg trenger ikke se mer.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA