Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 2.kvartal 2021

Startet av Kires, torsdag 22. april 2021, klokken 09:10

« forrige - neste »

Bubbles

Ja, det var vell litt for godt til å være sant  :( Noe anelse om hvilket skip våre biler kan bli lastet opp på?
21 Rød TM3 - VIN: 232xxx

Akira

Sitat fra: paalsen på tirsdag 01. juni 2021, klokken 10:03
Fått levering i Drammen neste uke, 9 juni, på min TM3P bestilt 9 mars.

Da er vi to. Når klokkeslett skal du hente?

paalsen

Sitat fra: Akira på tirsdag 01. juni 2021, klokken 20:48
Sitat fra: paalsen på tirsdag 01. juni 2021, klokken 10:03
Fått levering i Drammen neste uke, 9 juni, på min TM3P bestilt 9 mars.

Da er vi to. Når klokkeslett skal du hente?
1030


Sent from my iPhone using Tapatalk

Preference

Sitat fra: Bubbles på tirsdag 01. juni 2021, klokken 19:19
Ja, det var vell litt for godt til å være sant  :( Noe anelse om hvilket skip våre biler kan bli lastet opp på?

Nei, men antar det blir et skip som legger til på samme sted som Glovis Sun, altså helt innerst i Zeebrugge. Følger dermed litt med der hver dag..

CaZpaH

Sitat fra: Preference på tirsdag 01. juni 2021, klokken 22:33
Sitat fra: Bubbles på tirsdag 01. juni 2021, klokken 19:19
Ja, det var vell litt for godt til å være sant  :( Noe anelse om hvilket skip våre biler kan bli lastet opp på?

Nei, men antar det blir et skip som legger til på samme sted som Glovis Sun, altså helt innerst i Zeebrugge. Følger dermed litt med der hver dag..

Hvis det er snakk om US-biler så er det vel Glovis Century (fant denne informasjonen på tyske Tesla-forumet) som er på vei med Tesla-leveranser til Zeebrugge i neste vending - Estimert ankomst Zeebrugge er 5.juni:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:465315/mmsi:441200000/imo:9590589/vessel:GLOVIS_CENTURY
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Preference

Sitat fra: CaZpaH på tirsdag 01. juni 2021, klokken 23:27
Sitat fra: Preference på tirsdag 01. juni 2021, klokken 22:33
Sitat fra: Bubbles på tirsdag 01. juni 2021, klokken 19:19
Ja, det var vell litt for godt til å være sant  :( Noe anelse om hvilket skip våre biler kan bli lastet opp på?

Nei, men antar det blir et skip som legger til på samme sted som Glovis Sun, altså helt innerst i Zeebrugge. Følger dermed litt med der hver dag..

Hvis det er snakk om US-biler så er det vel Glovis Century (fant denne informasjonen på tyske Tesla-forumet) som er på vei med Tesla-leveranser til Zeebrugge i neste vending - Estimert ankomst Zeebrugge er 5.juni:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:465315/mmsi:441200000/imo:9590589/vessel:GLOVIS_CENTURY

Nei, vi snakker om SR+ som alle kommer fra Kina  ;D

Bubbles

Jepp! Du får hyle ut om du ser noe som skjer nedi der. Så får vi håpe bilene våre kommer med neste pulje av Sr+   :D
21 Rød TM3 - VIN: 232xxx

Preference

Sitat fra: Bubbles på onsdag 02. juni 2021, klokken 10:23
Jepp! Du får hyle ut om du ser noe som skjer nedi der. Så får vi håpe bilene våre kommer med neste pulje av Sr+   :D

Ser ut som AUTOPRIDE kan være en kandidat. Får se hvor den oppdaterer reisemål mot når den legger fra Kai igjen

DejaVu_85

Etter å ha brukt unødvendig mye tid på å tracke bilen min som er SR+ med VIN 237***, så har jeg kommet til konklusjon at den må da være på Lake Geneva som ankommer Zeebrugge fra Shanghai på kvelden 4. Juni. Den passer perfekt med schedule til Prometheus Leader som kommer igjen tilbake til Drammen den 9. Juni fra Zeebrugge. Den befinner seg i Drammen akkurat nå, antageligvis med noen SRer VIN 22****......snart jul igjen da git


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Preference

Er det slik hos alle leverandører eller er Tesla ekstremt dårlige og reklamerer feil?

Da jeg bestilte SR+ den 20. april stod det "Estimert levering: mai" og det gjorde det også et par uker etterpå (vet ikke hvor lenge). På chat med Tesla nekter de ikke for å ikke ha levert en eneste SR+ i mai måned, men mener allikevel at estimatet deres ikke var feil  :-1:

Bubbles

Da jeg bestilte 3.mai sto det estimert levert i mai og når jeg pratet med selger på telefon bekreftet han levering slutten av mai/tidlig juni. Så når jeg fikk sms om levering i slutten av juni etter noen uker, ringte jeg tesla for å høre om nettopp dette. Da la dem skylden på båt transporten og at det hadde vært noen forsinkelser der.

Jeg gadd ikke å kverulere videre på dette, da man ikke får gjort noe med det. Synes allikevel det er dårlig å få dobbelt så lang leveringstid som lovet  :-\

Har noen bekjente som har bestilt nye biler av både tysk og fransk merke, og der har jeg inntrykk av at estimert leveringstid ved bestilling stemmer overens med faktisk levering :)
21 Rød TM3 - VIN: 232xxx

superclementz

Jeg bestilte min første Tesla i April med estimert levering i Mai. Må si jeg selv da tenkte at leveringstidene til Tesla er ganske bingo. Det som er sikkert er at de vil ha ut flest mulig biler før Q2 er over 😉
M3P

Akira

Tror det er Tesla standard og ikke mye vi får gjort med når det kommer til levering. Spesielt at enkelte har bestilt lenge etter meg og fått utlevering før meg sier jo seg selv. Jeg bestilte LR 12/04, estimert levering på hjemmesiden var mai. Uansett så har jeg ventet og ventet, men sms'ene kom tilslutt og jeg skal hente min den 09/06 klokken 11 i Drammen.

teek

Bestilte en Ford Kuga for 8 mnd. siden, den kom aldri, ei heller info om hva pokker som foregikk, kansellert. Det samme skjedde med en Octavia og en Enyaq med ventetid på ett år - kansellerte de også.
Så da synes jeg en til to mnd. leveringstid på en Tesla er helt greit  :+1:

superclementz

Sitat fra: Akira på torsdag 03. juni 2021, klokken 13:21
Tror det er Tesla standard og ikke mye vi får gjort med når det kommer til levering. Spesielt at enkelte har bestilt lenge etter meg og fått utlevering før meg sier jo seg selv. Jeg bestilte LR 12/04, estimert levering på hjemmesiden var mai. Uansett så har jeg ventet og ventet, men sms'ene kom tilslutt og jeg skal hente min den 09/06 klokken 11 i Drammen.

Så jeg hadde bestilt min 19.04. Ikke fått dato enda på M3P, kun antatt midten av Juni for ganske lenge siden. Begynner vel å bli på tide å gi dato/sende faktura til meg snart.
M3P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA