Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

A6 e-tron

Startet av telcontar, mandag 19. april 2021, klokken 10:28

« forrige - neste »

Sør

Her er det garantert noen som klarer å få mer ut av bildet, men kjapp justering av lys og kontrast så ser vi litt mer linjer. Spennende sak dette :)
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah


THE

Denne må jeg si at jeg har troa på. Håper produksjonsmodellen blir nært opp mot konseptet.
https://dinside.dagbladet.no/motor/audi-klassiker-blir-elektrisk/75638537
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

bmw2002

Så veldig interessant ut, men synd det ser ut som den kommer først i 2024. Ryktene tidligere har vært levering høsten 2023.


ToWalkOrDrive

Sitat fra: Carboy på mandag 19. april 2021, klokken 19:02
Denne ser lovende ut ja. Mye tøffere enn etron GT. Og mye kulere med hatchback bakluke.
Det slår meg at det bare er tull å kjøpe elbiler nå for utviklingen går så fort og det er så mange som kommer etterhvert med lengre og lengre rekkevidde. Man risikerer å tape store summer i verditap for de utdateres så raskt.

Litt rart at Model S fra 2014 kunne gå nesten 500km....egentlig ikke skjedd sinnsykt mye på 8 år.
https://elbil.no/myteknuser-lunde-tester-model-s/

Angående verditap så er den norske kronen i ferd med å svekke seg ganske kraftig igjen, samtidig som råvarepriser galopperer og lønnsøkningene står i kø. Så det kan fort bli en del økning på bilpriser fremover, som vil hjelpe å holde bilprisen høy. Det så en også på Model S. Jeg tapte ca 200.000 på 4,5 år. Ikke veldig ille det...blir jo fort mva og andre avgifter for dyre elbiler fremover når SV og AP har sagt sitt. Dette vil og opprettholde bruktprisene, og øke nyprisene...

SÅ LØP OG KJØP!!!
Tesla Model Y                         2021-

THE

Dette kan fort bli min neste bil, i alle fall hvis produksjonsmodellen blir noe i nærheten av konseptet. Spesifikasjonene som er antydet er i alle fall bra nok. https://bilnorge.no/artikkel.php?aid=56427.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

dundun

Samme her - jeg hater SUV men er stuck med iX da ingen lager en stor nok premium el-stasjonsvogn. Den dagen Bmw, Audi eller Mercedes leverer en sånn slår jeg til umiddelbart.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2, 2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Tesla Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

bmw2002

Så konseptbilen i Oslo i dag. Var skikkelig lekker, synd produksjonen ikke starter før i halvår 2024.


Boikott My Ass

Bmw 530i G30

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

elektro

Bagasjerommet på 502 liter i Avant modellen (stasjonsvogna må jo være årets skuffelse. Selv om det nok er større i praksis. Hadde håpet å se godt over 600, jeg.. I stedet er vi veldig nær
400-tallet.

2024 Skoda Superb stasjonsvogn har 695 liter bagasjerom. Etter de samme målemetodene, vil jeg tro? Den er kortere utvendig, og ikke kjent for å ha akkurat dårlig beinplass i baksetet.

Ellers er jeg skeptisk til bakkeklaringen på nye A6. Bilen er lang og trenger litt bakkeklaring for å komme over kanter ol. Har bilen luftfjæring?

(Beklager dårlig research, men har knapt internett på hytta etter at arbeidsgiver byttet til Telia.)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

SIS

Kan fåes med luftfjæring, 40mm mellom laveste/høyeste nivå. Vil etterhvert komme med 435 hk og Quattro. Rekkevidde på den varianten er ikke oppgitt enda.

SIS

A6 Etron ser ut til å levere på mange områder. Så spørs det om stasjonsvognens tid er forbi eller? "Alle" går for SUV/Crossover om dagen.

turfsurf

Hvis sportback har stor bagasjeluke (type kombi), så vil jeg heller ha en slik enn Avant eller SUV.

Men hva er det med Audi, har de bestemt seg for at 500l er nok for alle?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA