Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Galskap å kjøpe 2014 modell?

Startet av Kåress, torsdag 15. april 2021, klokken 23:08

« forrige - neste »

Muffinman

Tja. Hvis den gamle bilen er verdt 20 laken kasserer du bare bilen om du får en dyr reparasjon. Maksimal risiko er da verdien av bilen. Det er vanskeligere å gjøre med en bil til 250.000 om man får en reparasjon på 30-50 lapper. Eller som nevnt; en runde med slitedeler. Og slitedelene må byttes før eller siden uansett.

Jeg ville styrt unna en bil med 150k på telleren hvor eieren skryter av å ikke ha hatt noen problemer, eller brukt mer enn vekslepenger på slitedeler. Da tenker jeg det er bedre å satse på en bil hvor første runde allerede er unnagjort.

Jeg ville ikke nødvendigvis hatt noen skrupler med å kjøpe en 2014-modell, men det måtte ha vært den "riktige" bilen. I tillegg ville jeg sikret meg å gå inn i det med åpne øyne, og hatt et edruelig forhold til risikoen. Oppsiden er kul bil på tunet. Legg merke til at 2013-modellen vår fortsatt er med oss :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA