Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-tron på Finn.no

Startet av FaradayCage, mandag 12. april 2021, klokken 15:56

« forrige - neste »

hemi

tesla sin app er konge
bilene er ok til ok-
servicen og folka er stryk

hybrid88

Sitat fra: hemi på mandag 31. mai 2021, klokken 08:34
3 part garanti har ofte tak på 60-80k også, og lite verdt når batteri skal byttes


Tror audi har en worldwide batterigaranti på 8 år uavhengig av om bilen er norsk eller ikke så det problemet du nevner her er ikke så aktuelt
Etron 55
E-golf
911 GT3

hemi

og e-tron har bare problem med batteri? ikke can-bus etc? på noe så enkelt som night vision så makser du jo den summen bare for delen.

FaradayCage

Sitat fra: hemi på torsdag 03. juni 2021, klokken 13:59
og e-tron har bare problem med batteri? ikke can-bus etc? på noe så enkelt som night vision så makser du jo den summen bare for delen.


Etron har mest problem med rekkevidden


elektro

Sitat fra: FaradayCage på torsdag 03. juni 2021, klokken 15:33
Sitat fra: hemi på torsdag 03. juni 2021, klokken 13:59
og e-tron har bare problem med batteri? ikke can-bus etc? på noe så enkelt som night vision så makser du jo den summen bare for delen.

Etron har mest problem med rekkevidden

Ok, det må du forklare. For jeg er interessert å bytte, men finner ingen bil som lar meg reise langt like fort. Vel å merke uten å gi avkall på én eller flere ting som fremkommelighet, komfort, plass eller lastesystemer.

Det kommer en stor SUV om et halvt år, som kan se ut som den har større bagasjerom enn først antatt, på størrelse med e-tron quattro, og scorer full pott på alt annet. BMW iX 50. Men den koster veldig mye mer. Og verre skal det bli, med moms.

PS! Jeg trenger minst én pause på distansen Oslo-Trondheim når jeg kjører alene i jobb. Minst to med familien.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

SillyA

Sitat fra: kaldheim på mandag 31. mai 2021, klokken 09:56
Jeg har ikke hatt elbil før. Jeg har en outlander phev nå, som har en elendig app som jeg omtrent ikke bruker. Hvor mye bruker dere app-styring på deres etron? Er det evt noe som er mulig å ordne med å omprogrammere?

Jeg gikk fra Outlander Phev til etron 55, og bruker appen hver dag og har gjort det i over et halvt år. Stort sett alltid funket som den skal. Noe appsurret til Outlander stort sett aldri gjorde. Har ikke angret et eneste sekund på overgangen.

hybrid88

Sitat fra: SillyA på fredag 04. juni 2021, klokken 09:41
Sitat fra: kaldheim på mandag 31. mai 2021, klokken 09:56
Jeg har ikke hatt elbil før. Jeg har en outlander phev nå, som har en elendig app som jeg omtrent ikke bruker. Hvor mye bruker dere app-styring på deres etron? Er det evt noe som er mulig å ordne med å omprogrammere?

Jeg gikk fra Outlander Phev til etron 55, og bruker appen hver dag og har gjort det i over et halvt år. Stort sett alltid funket som den skal. Noe appsurret til Outlander stort sett aldri gjorde. Har ikke angret et eneste sekund på overgangen.



Helt enig! Gikk fra Q7 etron som jeg syns var verdens beste bil med diesel-hybrid kombinasjon. Nå er jeg på min tredje etron 55  8)
Etron 55
E-golf
911 GT3

hemi

Jeg har gått motsatt vei av dere, og er på fossil cayenne igjen ;) kjøre akkuratt tempo jeg vil, og har 1000+ i rekkevidde uansett forhold. Kan stoppe når jeg vil selv.

Har dog tenkt å kjøpe den første elsuven som kan trekke henger, og klare TR hemsedal/hafjell på vintern. med e-tron klarer jeg knapt opp om jeg kjører vanlig og det er kaldt/snø, med 120 sone opp til hafjell også legger du på litt for kjente så du ligger si 124-125 på GPS jevnt, da er elbil ganske kipt akkuratt nå, men vi er nok i mål om 1-2 år.

ThomasEL

Sitat fra: hemi på fredag 04. juni 2021, klokken 11:56
Jeg har gått motsatt vei av dere, og er på fossil cayenne igjen ;) kjøre akkuratt tempo jeg vil, og har 1000+ i rekkevidde uansett forhold. Kan stoppe når jeg vil selv.

Har dog tenkt å kjøpe den første elsuven som kan trekke henger, og klare TR hemsedal/hafjell på vintern. med e-tron klarer jeg knapt opp om jeg kjører vanlig og det er kaldt/snø, med 120 sone opp til hafjell også legger du på litt for kjente så du ligger si 124-125 på GPS jevnt, da er elbil ganske kipt akkuratt nå, men vi er nok i mål om 1-2 år.

Basert på dine behov og krav, så har du nok gjort et fornuftig valg på det nåværende tidspunkt, Hemi :+1:

Det finnes enkelte behov verken e-tron eller andre elbiler full ut dekker i dag, slik er det bare.

Det betyr derimot ikke at dette gjelder alle. For kanskje 85-90% av oss, så er allerede dagens løsninger ganske gode.

Heldigvis har vi da muligheten til å velge, fremfor å irritere oss  :)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Amatøren

Sitat fra: hemi på fredag 04. juni 2021, klokken 11:56med e-tron klarer jeg knapt opp om jeg kjører vanlig og det er kaldt/snø, med 120 sone opp til hafjell også legger du på litt for kjente så du ligger si 124-125 på GPS jevnt, da er elbil ganske kipt akkuratt nå, men vi er nok i mål om 1-2 år.

Så vidt jeg vet så er det ikke 120 km/t på noen veier enda.

https://www.tv2.no/a/14040215/
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

elektro

Sitat fra: hemi på fredag 04. juni 2021, klokken 11:56
Jeg har gått motsatt vei av dere, og er på fossil cayenne igjen ;) kjøre akkuratt tempo jeg vil, og har 1000+ i rekkevidde uansett forhold. Kan stoppe når jeg vil selv.

Har dog tenkt å kjøpe den første elsuven som kan trekke henger, og klare TR hemsedal/hafjell på vintern. med e-tron klarer jeg knapt opp om jeg kjører vanlig og det er kaldt/snø, med 120 sone opp til hafjell også legger du på litt for kjente så du ligger si 124-125 på GPS jevnt, da er elbil ganske kipt akkuratt nå, men vi er nok i mål om 1-2 år.

Ville kjøpt iX50 hvis jeg var deg, før momsen kommer, men tur/retur Hemsedal vinterstid med henger.. Da må du vel oppi 160 kWh batteri. :o Er det nødvendig det da? :P
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

RJK

Kostnadsmessig høres det ut som å legge opp lading på parkeringsplassen ved hytta blir billigste alternativ totalt sett. Og ikke minst et varig alternativ, som og kan brukes for neste elbil.

Selvsagt litt avhengig av hvor mye det vil koste å få bil med såpass rekkevidde og slepekraft. EQS eller Plaid+ vil vel være nærmest å klare dette, men slik det ligger an, er det ikke sikkert noen av de får kapasitet for henger. TMX kommer i Plaid, men visstnok ikke Plaid+, og dermed får han kanskje ikke den lange rekkevidden han trenger.

Og ikke minst, hvor mange meter kabel det må trekkes fra nærmeste uttak han lovlig kan koble seg til. Forstod det slik at parkeringsplassen ikke akkurat var vegg i vegg med hytta.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA