Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forseter

Startet av hELgenen, lørdag 24. april 2021, klokken 12:00

« forrige - neste »

hELgenen

Hei!

Vurderer å hoppe på en 2021 modell og fruen er EKSTREMT opptatt av at BEGGE forsetene kan justeres i høyde retning i det minste.

Jeg har skummet gjennom manualen - men finner bare info om førersetet, mens mitt fokus er altså passasjersete,

Kan noen raskt og effektivt svare om også passasjersetet kan justeres i høyden - event om dette også er elektrisk?

turfsurf

Ville blitt ekstremt overrasket om ikke det var mulig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

GA

Begge forsetene kan justeres i lengde- og høyderetning.

Dette står i manualen:
For økt sittekomfort har bilens forseter forskjellige innstillingsmuligheter. Det elektrisk betjente setet kan flyttes forover/bakover og opp/ned. Forkanten av sitteputen kan heves/senkes og justeres i lengderetning, og helningen til seteryggen kan endres. Korsryggstøtten kan justeres opp/ned/forover/bakover.
2021 Polestar Polestar 2 PP
2016 Volkswagen e-Golf

oivindg

Sitat fra: GA på søndag 25. april 2021, klokken 12:33
Begge forsetene kan justeres i lengde- og høyderetning.

Dette står i manualen:
For økt sittekomfort har bilens forseter forskjellige innstillingsmuligheter. Det elektrisk betjente setet kan flyttes forover/bakover og opp/ned. Forkanten av sitteputen kan heves/senkes og justeres i lengderetning, og helningen til seteryggen kan endres. Korsryggstøtten kan justeres opp/ned/forover/bakover.
Står det noe om justeringsmuligheter hvis passasjersetet er manuelt? Eller har alle P2 blitt levert med elektrisk passasjersete?
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

hELgenen

#4
Sitat fra: GA på søndag 25. april 2021, klokken 12:33
Begge forsetene kan justeres i lengde- og høyderetning.

Dette står i manualen:
For økt sittekomfort har bilens forseter forskjellige innstillingsmuligheter. Det elektrisk betjente setet kan flyttes forover/bakover og opp/ned. Forkanten av sitteputen kan heves/senkes og justeres i lengderetning, og helningen til seteryggen kan endres. Korsryggstøtten kan justeres opp/ned/forover/bakover.

Jeg har uthevet det som da er FEIL i manualen - det burde stått :
De elektriske betjente setene - det er altså 2.

Jeg har sett på de på en del av de som er levert i Norge, men teksten på de som står klar til bestilling nå står det

Du kan ikke vise dette vedlegget.


Ettersom dette var EKSTREMT viktig å få avklart og det står i papirene at det IKKE følger med - så ble jeg jo stuss. De jeg har kjørt i Norge hatt med - men om de løpende gjør endringer slik Tesla ofte gjør - ja så blir en jo nervøs for hva som egentlig er med her

GA

Da har jeg beveget meg ut til bilen for å sjekke.
Begge setene fremme har elektrisk justering frem og tilbake, opp og ned.
Det er kun førersetet som har 2 minneposisjoner.
2021 Polestar Polestar 2 PP
2016 Volkswagen e-Golf

hELgenen

Sitat fra: GA på søndag 25. april 2021, klokken 15:14
Da har jeg beveget meg ut til bilen for å sjekke.
Begge setene fremme har elektrisk justering frem og tilbake, opp og ned.
Det er kun førersetet som har 2 minneposisjoner.

Takk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA