Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstidspunkt?

Startet av ID4, mandag 05. april 2021, klokken 12:32

« forrige - neste »

tugit

Virker som det har ankommet flere biler rett før helga.
Jeg fikk hvertfall melding om at min bil ankom Drammen havn 10.06.
Får håpe det er flere som har fått samme gladmelding fra Hyundai 😀

ProsjektX

Sitat fra: tugit på lørdag 12. juni 2021, klokken 14:10
Virker som det har ankommet flere biler rett før helga.
Jeg fikk hvertfall melding om at min bil ankom Drammen havn 10.06.
Får håpe det er flere som har fått samme gladmelding fra Hyundai 😀
De fleste som fikk melding for 4 uker siden om at bilen står i Drammen havn har fremdeles ikke fått utlevert biler, så det tar tid...
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

tugit

Sitat fra: ProsjektX på lørdag 12. juni 2021, klokken 15:16
Sitat fra: tugit på lørdag 12. juni 2021, klokken 14:10
Virker som det har ankommet flere biler rett før helga.
Jeg fikk hvertfall melding om at min bil ankom Drammen havn 10.06.
Får håpe det er flere som har fått samme gladmelding fra Hyundai 😀
De fleste som fikk melding for 4 uker siden om at bilen står i Drammen havn har fremdeles ikke fått utlevert biler, så det tar tid...

Bedre med en på havna i Drammen enn ti på båten, som det kjente ordtaket sier 😁

tugit

Sitat fra: tugit på lørdag 12. juni 2021, klokken 16:01
Sitat fra: ProsjektX på lørdag 12. juni 2021, klokken 15:16
Sitat fra: tugit på lørdag 12. juni 2021, klokken 14:10
Virker som det har ankommet flere biler rett før helga.
Jeg fikk hvertfall melding om at min bil ankom Drammen havn 10.06.
Får håpe det er flere som har fått samme gladmelding fra Hyundai 😀
De fleste som fikk melding for 4 uker siden om at bilen står i Drammen havn har fremdeles ikke fått utlevert biler, så det tar tid...

Bedre med en på havna i Drammen enn ti på båten, som det kjente ordtaket sier 😁

Bilen står hos forhandler allerede og jeg kan hente til uka. Ca to uker fra ankomst havna før jeg får nøkkelen.
Vet ikke hvorfor andre biler blir stående over 4 uker....om det er treghet i transporten videre fra Drammen eller hos enkelte forhandlere.

johnsalf

Sitat fra: tugit på fredag 18. juni 2021, klokken 14:00
Sitat fra: tugit på lørdag 12. juni 2021, klokken 16:01
Sitat fra: ProsjektX på lørdag 12. juni 2021, klokken 15:16
Sitat fra: tugit på lørdag 12. juni 2021, klokken 14:10
Virker som det har ankommet flere biler rett før helga.
Jeg fikk hvertfall melding om at min bil ankom Drammen havn 10.06.
Får håpe det er flere som har fått samme gladmelding fra Hyundai 😀
De fleste som fikk melding for 4 uker siden om at bilen står i Drammen havn har fremdeles ikke fått utlevert biler, så det tar tid...

Bedre med en på havna i Drammen enn ti på båten, som det kjente ordtaket sier 😁

Bilen står hos forhandler allerede og jeg kan hente til uka. Ca to uker fra ankomst havna før jeg får nøkkelen.
Vet ikke hvorfor andre biler blir stående over 4 uker....om det er treghet i transporten videre fra Drammen eller hos enkelte forhandlere.
Det er nok mye tilfeldigheter i lasting på båt og avlasting, de som kommer sist av båten står ytterst på omlastingsområdet, og først i køen til understellsbehandling. Med mange biler på kaia kan ventetiden bli lang for de som står innerst. Varierer også  hvor ofte det går  transport fra  Drammen til hver bilforhandler...

Skeptikeren

Når har dere med vanlige bestillinger (IKKE P45) bestilt, og biler evt blitt produsert etter bestillingen?

RJK

Sitat fra: Skeptikeren på lørdag 03. juli 2021, klokken 09:18
Når har dere med vanlige bestillinger (IKKE P45) bestilt, og biler evt blitt produsert etter bestillingen?

Tipper Hyundai Norge via deres forhandlere har gjort som de gjorde med Kona, forhåndsbestilt noen av hver av de konfigurasjonene de tror folk vil bestille, og mest av de mest opplagte valgene, slik at de som matcher dette vil kunne få in bestilling relativt raskt. Altså avhengig av hvor mye som produseres og hvor mye som tildeles Norge.

Det vil dessverre si at de som bestiller en "ukurant" kombo av farger og tilbehør (les billigste interiør/standard-modellen og den minst attraktive fargen, ikke bør forvente å få bil veldig raskt selv om man var tidlig ute.

De startet vel temmelig sikkert med de som de vet er mest populære (og innbringende) tipper jeg.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Skeptikeren

Helt sikkert. Jeg bestilte Lucid Blue, tror ikke det er så mange som
har bestilt den. Så det er vel enten eller, fort eller jævli sakte...  >:( De hadde ingen indikasjon på at det skulle gå hverken fortere eller saktere med noen av fargene, kun litt lenger tid med AWD, så da valgte jeg bare den blå for å skille meg litt ut.

trykkertor

Sitat fra: Skeptikeren på lørdag 03. juli 2021, klokken 10:20
Helt sikkert. Jeg bestilte Lucid Blue, tror ikke det er så mange som
har bestilt den.
Jeg spurte selger for 1 uke siden hvilken farge som var mest populær. Han sa at så langt i prosessen var det uten tvil de tre fargene lucid blue, digital teal green og mystic olive green de hadde skrevet mest kontrakter på.

HPSE

Har bestilt svart bil med svart interiør. Bestilte i slutten av mai. Fikk bekreftet 17 juni at den var på vei og fått beskjed (etter å ha spurt :D) av Hyundai Norge om at bilen er på Grand Orion og bilen har estimert ankomst Norge 30.07. Noen som klarer å se hele reiseruten til Grand Orion? Vet den var i Suez i går og skal komme til Tumnisia på tirsdag. Lurer på om båten går helt til drammen eller om den går til sverige/tyskland og blir sendt videre derfra..
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Skeptikeren

Aha! Var en svenske som nettopp sa at han hadde fått bekreftet ca et års levering  :o

Cirrisky

Bestilte for et par dager siden, skulle bli levering i August vistnok.

Vel og merke fordi vi valgte 2WD og Galactic grey. Optimalt hadde vel vært 4WD og Blue, men da hadde det tatt mye mye lenger.

Skeptikeren

Ja, det gjenstår nå å se. Du fikk sikkert en bil som var ferdig du da, siden det går så hurtig.

Moas

Sitat fra: Cirrisky på lørdag 03. juli 2021, klokken 19:28
Bestilte for et par dager siden, skulle bli levering i August vistnok.

Vel og merke fordi vi valgte 2WD og Galactic grey. Optimalt hadde vel vært 4WD og Blue, men da hadde det tatt mye mye lenger.
helt lik den jeg bestilte :+1:
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Cirrisky

Sitat fra: Skeptikeren på lørdag 03. juli 2021, klokken 20:38
Ja, det gjenstår nå å se. Du fikk sikkert en bil som var ferdig du da, siden det går så hurtig.
Ja, de ga oss en liste med farger. Hvis vi hadde valgt blue så hadde det tatt mye lenger tid vistnok

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA