Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fått I-KEY SYSTEM FAULT etter at jeg plugget inn OBD2

Startet av mikrojakke, fredag 02. april 2021, klokken 20:40

« forrige - neste »

mikrojakke

Nissan Leaf 2015 modell.

Skulle teste ut Leafspy da, og kjøpte denne dongelen. Plugget den inn, men det likte tydeligvis ikke bilen. Leafspy virker heller ikke å ha noe kontakt (med ECU). Prøvd forskjellige apper (ODB Auto Doctor og Car Scanner). Samme greia.

Attpåtil har jeg fått denne feilmeldingen nå. Bilen fungerer som den skal.

Jeg tenker å kjøpe dongelen fra teknikkmagasinet noen her har snakket varmt km før, men før jeg gjør det lurer jeg på om det er noe vits?

Vurderte å plassere dette emnet under Leafspy, men jeg er usikker på om leafspy er problemet.

Citroel

Du har kanskje fått lavt batteri nivå på fjernkontrollen, tilfeldig sammentreff i tid?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

2014 Leaf Accenta, norsk.
1983 Suzuki GS1100G
1978 Citroën GS Club Break
1969 Citroën ID19

Bobbulf

#2
Må vel ha wifi versjon av dongle
Hvis det er til iPhone
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Trekkoppbil

#3
Nå finnes det vel mange uorginale billigprodukter av ELM 327, og man risikerer å måtte prøve flere av dem, før man finner en som fungerer med Leaf Spy Pro. Det skal være best suksessrate med V1.5, og jeg er usikker på om man i det hele tatt kan får V2.1 til å fungere.

En spøkefull ELM 327 dongle kan gjøre mye rart med bilen. 1-2 ganger jeg fått motorstans på motorveien. Plutselig stopper vindusviskerene og det masse lamper som lyser, osv. Da er det bare å nappe ut pluggen, så fungerer bilen igjen, men det kan være vanskelig å forstå sammenheng med odb-pluggen, før man har taua bilen til verksted, og mekanikeren drar ut pluggen for å plugge inn konsulten.

Har man en plugg som man ikke får til å virke skikkelig, så er råde mitt å nappe den ut, og ikke kjøre rundt med den i dagesvis til bilen plutselig streiker.

I-KEY SYSTEM FAULT kan lyse i helt andre  sammenhenger, uten at jeg har brydd meg med å kartlegge når det skjer.

Sjalabais

Feilmeldingen din er også vanlig ved utslitt 12V batteri. Fikk den derfor, løste den med nytt batteri fra Biltema for 849kr.
2012 Leaf Tekna

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA