Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fått I-KEY SYSTEM FAULT etter at jeg plugget inn OBD2

Startet av mikrojakke, fredag 02. april 2021, klokken 20:40

« forrige - neste »

mikrojakke

Nissan Leaf 2015 modell.

Skulle teste ut Leafspy da, og kjøpte denne dongelen. Plugget den inn, men det likte tydeligvis ikke bilen. Leafspy virker heller ikke å ha noe kontakt (med ECU). Prøvd forskjellige apper (ODB Auto Doctor og Car Scanner). Samme greia.

Attpåtil har jeg fått denne feilmeldingen nå. Bilen fungerer som den skal.

Jeg tenker å kjøpe dongelen fra teknikkmagasinet noen her har snakket varmt km før, men før jeg gjør det lurer jeg på om det er noe vits?

Vurderte å plassere dette emnet under Leafspy, men jeg er usikker på om leafspy er problemet.

Citroel

Du har kanskje fått lavt batteri nivå på fjernkontrollen, tilfeldig sammentreff i tid?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

2014 Leaf Accenta, norsk.
1983 Suzuki GS1100G
1978 Citroën GS Club Break
1969 Citroën ID19

Bobbulf

Må vel ha wifi versjon av dongle
Hvis det er til iPhone
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Trekkoppbil

Nå finnes det vel mange uorginale billigprodukter av ELM 327, og man risikerer å måtte prøve flere av dem, før man finner en som fungerer med Leaf Spy Pro. Det skal være best suksessrate med V1.5, og jeg er usikker på om man i det hele tatt kan får V2.1 til å fungere.

En spøkefull ELM 327 dongle kan gjøre mye rart med bilen. 1-2 ganger jeg fått motorstans på motorveien. Plutselig stopper vindusviskerene og det masse lamper som lyser, osv. Da er det bare å nappe ut pluggen, så fungerer bilen igjen, men det kan være vanskelig å forstå sammenheng med odb-pluggen, før man har taua bilen til verksted, og mekanikeren drar ut pluggen for å plugge inn konsulten.

Har man en plugg som man ikke får til å virke skikkelig, så er råde mitt å nappe den ut, og ikke kjøre rundt med den i dagesvis til bilen plutselig streiker.

I-KEY SYSTEM FAULT kan lyse i helt andre  sammenhenger, uten at jeg har brydd meg med å kartlegge når det skjer.

Sjalabais

Feilmeldingen din er også vanlig ved utslitt 12V batteri. Fikk den derfor, løste den med nytt batteri fra Biltema for 849kr.
2012 Leaf Tekna

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA