Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Uferdig Easee app

Startet av RoyP, tirsdag 23. mars 2021, klokken 07:06

« forrige - neste »

RoyP

Etter mange vurderinger bestemte jeg meg for å installere en Easee ladeboks med equalizer for lastbalansering.
For det første: ladingen virker som den skal (intill videre).
Derimot er informasjon jeg får ifra appen direkte feil! Jeg får ikke riktig informasjon om ladeøkt. Det er nest siste økt som vises. Dette gjør at forbruket heller ikke blir riktig. På kortet til equalizeren får jeg ikke faseinfo. Hvordan skal jeg da vite att lastbalansering mellom fasene virker som den skal?
Jeg får heller ikke ut hva som er maks tilgjengelig effekt selv om jeg har lagt inn størrelse på hovedsikring.
Er fryktelig usikker om jeg får riktig målt effekt i equalizer kortet i appen. Mitt energiforbruk vises heller ikke som reklamen sier. Jeg har 25 m2 med solceller på taket, og burde da få vist i appen når jeg leverer energi ut på nettet. Informasjon fra HAN porten er jo samme data målt fra hos mitt nettselskap. Data fra de viser jo at jeg leverer energi ut på nettet.
Easee ett uferdig produkt!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA