Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

The Kia EV6|World Premiere 30 March 2021

Startet av andy99, mandag 29. mars 2021, klokken 10:17

« forrige - neste »

batterimannen

Så mye fokus på 0-100. Hva med takrails og skiluke?  :P

Blir nok en Enyaq 80X her. Hadde håpet på at EV6 skulle bli litt større enn Ioniq 5. Så litt sånn ut på noen spionbilder, men da visste jeg ikke at akselavstanden var mindre på EV6 (3,0 vs 2,9 m). Er en av de med Project45 mulighet, men etter grisedyrt hengerfeste, vinterdekk, div bagasjeromsmatter, så blir totalprisen bare litt under 40 k under vår Enyaq.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Øyvind.h

Vil tro praktisk bagasjerom blir større enn Ioniq 5, selv om tallene sier det motsatte. Årsaken er kortere akselavstand, lengre ytre mål og noe rettere/lengre tak.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

batterimannen

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 30. mars 2021, klokken 11:24
Vil tro praktisk bagasjerom blir større enn Ioniq 5, selv om tallene sier det motsatte. Årsaken er kortere akselavstand, lengre ytre mål og noe rettere/lengre tak.

Kan jo håpe på at hjulbuene ikke stjeler like mye plass som i Ioniq 5. Klarer å fylle klosser oppå når man måler VDA, men er ikke like praktisk ved daglig bruk. Har ikke avskrevet den 100% ennå, ikke før prisene (og mer detaljert om praktiske løsninger) kommer.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

telcontar

Merkelig stille fra Kia Norge, ingen priser eller info om når kan bestilles. Med mindre GT-Line utgaven kan bestilles med awd, så er den uansett ikke en bil jeg vil ha, men prisene hadde vært interessant å vite.

turfsurf

Sitat fra: SurSnasen på tirsdag 30. mars 2021, klokken 10:15
Tror sannelig EV6 GT har potensiale til å flytte inn i garasjen vår...
Enig. Sterk konkurrent til TMY P.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Enig. Denne ser bra ut.
Kia har dog alltid rotet det til med nye modeller og Norge. Allerede i fossiltiden med Kia Sportage ble det krøll med ventelister. Lenken på live lansering de sendte er også død..Nei,spennende bil,men kan den kjøpes i år?

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Tafsern

Sitat fra: jlan på tirsdag 30. mars 2021, klokken 14:31
Finnes det noen bilder med åpen trunk/frunk?

Kan du ikke lete på world wide web, som alle andre?

andy99

Sitat fra: jlan på tirsdag 30. mars 2021, klokken 14:31
Finnes det noen bilder med åpen trunk/frunk?
Tror ikke det var fokus i dag, dessverre. Heller ikke baksete.
Tipper de ville sagt noe slik som:
Hysssj, ikke så viktig det. Se her et bilde av EV6 som kjører fra en McLaren :o
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

alda

Sitat fra: telcontar på tirsdag 30. mars 2021, klokken 12:09
Merkelig stille fra Kia Norge, ingen priser eller info om når kan bestilles. Med mindre GT-Line utgaven kan bestilles med awd, så er den uansett ikke en bil jeg vil ha, men prisene hadde vært interessant å vite.
Priserna är klara i Sverige, då kan man ju sånn ca. räkna ut vad det landar på här (moms med 25 % i dessa priser):

EV6 (2WD 229HK) 569 900 kr
EV6 GT Line (AWD 325HK) 674 700 kr
EV6 GT (AWD 584HK) 749 600 kr
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

moby666

BOS har kjøpt opp et stort parti med eNiro som de ønsker å pushe ut først

batterimannen

Sitat fra: moby666 på tirsdag 30. mars 2021, klokken 16:12
BOS har kjøpt opp et stort parti med eNiro som de ønsker å pushe ut først

Hyundai er ogsp medeier i Kia. De vil sikkert ha signatur på de litt over 1200 Ioniq 5 kontraktene først?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

hELgenen

Sitat fra: alda på tirsdag 30. mars 2021, klokken 15:45
Sitat fra: telcontar på tirsdag 30. mars 2021, klokken 12:09
Merkelig stille fra Kia Norge, ingen priser eller info om når kan bestilles. Med mindre GT-Line utgaven kan bestilles med awd, så er den uansett ikke en bil jeg vil ha, men prisene hadde vært interessant å vite.
Priserna är klara i Sverige, då kan man ju sånn ca. räkna ut vad det landar på här (moms med 25 % i dessa priser):

EV6 (2WD 229HK) 569 900 kr
EV6 GT Line (AWD 325HK) 674 700 kr
EV6 GT (AWD 584HK) 749 600 kr

Rundt 540K før vinterdekk og hengerfeste på AWD versjonen altså..

ProsjektX

Se på de tyske prisene og trekk fra 19% mva og 10% toll. Da er det startpris på ca 505.000 for GT...
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Aknedude

Sitat fra: ProsjektX på tirsdag 30. mars 2021, klokken 17:43
Se på de tyske prisene og trekk fra 19% mva og 10% toll. Da er det startpris på ca 505.000 for GT...

Hvis en GT koster 500,000 så er jeg glad for jeg ikke har bestilt en Ioniq P45.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA