Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Så lite skal til ...

Startet av Strøm Tycoon, lørdag 27. mars 2021, klokken 12:48

« forrige - neste »

Strøm Tycoon

for å gjøre den til en stasjonsvogn





Bildet stjælt fra finn.no

Roy Aasen

Blir litt feil:-) beskrivelsen sier jo SUV/Offroad ;) (Sliter litt med offroad må jeg innrømme.)

Men det er vinkelen som avgjør. Blir da kanskje Stv/SUV/Offroad :)

Strøm Tycoon

Sitat fra: Roy Aasen på lørdag 27. mars 2021, klokken 13:27
Blir litt feil:-) beskrivelsen sier jo SUV/Offroad ;) (Sliter litt med offroad må jeg innrømme.)

Men det er vinkelen som avgjør. Blir da kanskje Stv/SUV/Offroad :)

Kan ikke huske å ha sett VW benytte utrykket "offroad" om ID. 4, og finner ikke det nevnt på nettsidene heller.

Roy Aasen

Hvis du hadde giddet å lese annonsen som du lånte bildene fra...

Strøm Tycoon

Sitat fra: Roy Aasen på lørdag 27. mars 2021, klokken 20:55
Hvis du hadde giddet å lese annonsen som du lånte bildene fra...

LOL

Nei, det kunne ikke falt meg inn engang

02jan

Du må rette kritikken til FINN.NO, som sauser sammen bilkategorien SUV og Offroad. VW har ikke omtalt ID.4 som offroader. 

Biler som MB G 461 (kort), Suzuki SJ, Jeep Wrangler, Land Rover 88 /90 er kjøretøy med offroad egenskaper.

Jeep Grand cherokee, Range rover/Velar/disco 3/4, Toyota LC 150 er kjøretøy i klassen SUV

Så har du biler i Full Size SUV klassen , som Chev.Suburban, Linc. Navigator, Cad. Escalade osv.

I Mellomklasse SUV klassen ( på finn SUV/offroad)  der har vi Honda Crv, Nissan quashkai, Rav4, Skoda yeti, tiguan, kia niro, opel mokka osv , det er vel i denne klassen ID.4 havner inn i.

Bmw X5 i klassen SAV ( Sport Activity Vehicle)

Subaru XV, Outback, audi A4 allroad i klasse CUV (Crossover utility vehicle)


Trådstarter har et poeng , bilen heller også mot klassenCrossOver(CUV) som
Mellom SUV (min mening), men fabrikantene må gjerne kalle bilene sine SUV da det er det som selger.

Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

turfsurf

Sitat fra: 02jan på lørdag 27. mars 2021, klokken 21:37
I Mellomklasse SUV klassen ( på finn SUV/offroad)  der har vi Honda Crv, Nissan quashkai, Rav4, Skoda yeti, tiguan, kia niro, opel mokka osv , det er vel i denne klassen ID.4 havner inn i.
Yeti, Qashqai, Tiguan, Niro og Mokka er vel langt fra mellomklasse SUVer. De er mellom 415 og 450cm lange, og havner definitivt i klassen under. Tiguan er kanskje i grenseland.

Ellers synes jeg det er riktigere å plassere biler som disse i Crossover klassen ja, men som du skriver, fabrikantene kaller jo alt SUV om dagen...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Strøm Tycoon

Da har noen tatt til fornuft og slettet 30mm i høyden


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA