Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Link til konfiguration i Østrig.

Startet av Aknedude, torsdag 25. mars 2021, klokken 15:25

« forrige - neste »

tugit

Sitat fra: bno på fredag 26. mars 2021, klokken 08:19
Har sendt mail til min forhandler for å få en "endelig" avklaring på solartaket vs. semi transparent.

På en av de digitale visningene kom det spørsmål om dette, og de sa da at solcellepanelene ikke er transparente.

Ambient

Sitat fra: tugit på fredag 26. mars 2021, klokken 09:54
Sitat fra: bno på fredag 26. mars 2021, klokken 08:19
Har sendt mail til min forhandler for å få en "endelig" avklaring på solartaket vs. semi transparent.

På en av de digitale visningene kom det spørsmål om dette, og de sa da at solcellepanelene ikke er transparente.

PÅ begge de visningene jeg så på sa de at det er trekk i taket på solcelle og ikke transparente 

bno

Det vil være en dealbreaker for meg. Hvem vil frivillig investere 17000,- + kroner for et slikt tak?  Det gir ingen mening slik jeg ser det. Mer vekt og lite "tilleggs energi." Dette blir bare en gimmic. (Nå vil de første 3000 som har anledning få en gunstigere inngang på loaded bile, men det frister like vel ikke)

RJK

Stemmer det at det ikke er semi-transparent, så blir det nok for dyr gimmick. Hadde det vært semitransparent, så hadde jeg nok valgt dette, men ikke dersom det betyr lukket for utsyn.

Og om konfigurator i Østerrike stemmer, at man må betale både for solcelletak og panorama (ca dobbelt opp), så er det også god nok grunn for å droppe. Da velger jeg heller panorama uten solcelletak.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Olemann

Blir nok firmabil for MDG dette, med solcelletak selvsagt  :D

Så får man bare håpe ingen spør om hvor mange uker bilen må stå i solsteiken og ødelegge lakken og redusere batterikapasiteten (varmen) for en normal norsk sommer få inn nok kWt til å lade batteriet helt opp....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA