Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Link til konfiguration i Østrig.

Startet av Aknedude, torsdag 25. mars 2021, klokken 15:25

« forrige - neste »

Aknedude


feistydolphin


ElAlf

Østerrike har vel også fullt avgiftsfritak for elbiler, samt incentiv på 3000 euro.  Oppsatt modell ca. som P45 kommer på rett under 60.000 euro i Østerrike etter fratrekk for incentiv. Litt i full fart dette, så med forbehold, men kan synes som at P45 er meget gunstig priset....
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

bno

Incentive grenser på ca 42000 euro. Kom selv frem til 62700 som alt fratrukket 20% moms ligger rett i overkant av den noske prisen ca. Litt nord for 50000 euro

ElAlf

Ser at incentivet nå er økt til 5000 euro. Men hvor kommer det frem at prisen er med østerriksk moms i konfiguratoren? Merkelig system dersom de legger på 20% dersom bilen er avgiftsfri..?
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

Aknedude

Forventet pris i Danmark er 425000 Dkr. for LR awd topline. Incl. lak. 

ElAlf

Det blir omregnet med kurs 136 ca 578.000 norske kroner. Så kommer evt. soltak/solcelletak og litt til i tillegg om man ønsker det. Konklusjonen blir den samme, P45 har en ok pris for de som har anledning til å kjøpe den.
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

johnsalf

Sitat fra: Aknedude på torsdag 25. mars 2021, klokken 19:10
Forventet pris i Danmark er 425000 Dkr. for LR awd topline. Incl. lak.
Dvs 582k NOK etter dagens kurs

RJK

Da ble det €63.200,- inkludert både solcelletak og panoramatak. Eneste jeg ikke haket av for, var 20" felger. Tilhengerfeste virket å være med i en av pakkene.

Interessant at disse ikke nullet hverandre ut, da det har vært diskusjon om enten/eller, og ikke både/og, selv om jeg mener fremdeles at solcelletaket som skal være i V.2 er semi-transparent og dermed faller det vel under både/og.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Phuc

Takk for link. Litt skuffende prisnivå de har lagt seg på. Ser ut som om de 3000 første har fått en helt grei deal.
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [120000 km @ 20.02.2021]
Kia EV6 GT Line AWD Yacht Blue (i bestilling)
Vurderer: VW ID4 GTX, Ioniq 5 AWD, Tesla Model 3/Y

bno

Sitat fra: RJK på torsdag 25. mars 2021, klokken 21:38
Da ble det €63.200,- inkludert både solcelletak og panoramatak. Eneste jeg ikke haket av for, var 20" felger. Tilhengerfeste virket å være med i en av pakkene.

Interessant at disse ikke nullet hverandre ut, da det har vært diskusjon om enten/eller, og ikke både/og, selv om jeg mener fremdeles at solcelletaket som skal være i V.2 er semi-transparent og dermed faller det vel under både/og.

Har forsøkt å finne ut av dette med solcelletaket. Hvor fremgår det at dette er semi transparent V.2?

RJK

#11
Sitat fra: bno på torsdag 25. mars 2021, klokken 23:09
Sitat fra: RJK på torsdag 25. mars 2021, klokken 21:38
Da ble det €63.200,- inkludert både solcelletak og panoramatak. Eneste jeg ikke haket av for, var 20" felger. Tilhengerfeste virket å være med i en av pakkene.

Interessant at disse ikke nullet hverandre ut, da det har vært diskusjon om enten/eller, og ikke både/og, selv om jeg mener fremdeles at solcelletaket som skal være i V.2 er semi-transparent og dermed faller det vel under både/og.

Har forsøkt å finne ut av dette med solcelletaket. Hvor fremgår det at dette er semi transparent V.2?

Ingenting er 100 % avklart, men følgende link gir en klar antydning til dette. Se og bildet. Forøvrig er dette lagt inn i tråden som spør om hvilket tak man foretrekker (lenkes under bildet.

https://www.autoevolution.com/news/hyundai-cars-to-have-transparent-solar-panels-roof-from-2019-129857.html



https://elbilforum.no/index.php?topic=55129.0
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Daniel_0007

Snodig at elektriske vinduer er kun med på topp nivå, kan ikke huske sist jeg så en bil Manuele vinduer.
Model 3 2019 LR Rwd

ElAlf

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 25. mars 2021, klokken 23:47
Snodig at elektriske vinduer er kun med på topp nivå, kan ikke huske sist jeg så en bil Manuele vinduer.

Det er feil i konfiguratoren, elektriske vinduer er selvsagt standard og er oppført under listen for medfølgende utstyr på basisversjonen.
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

bno

Har sendt mail til min forhandler for å få en "endelig" avklaring på solartaket vs. semi transparent.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA