Forsikring pris på ID4

Startet av CamillaG, tir 23. mar 2021, kl. 10:11

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: LudwigTaffe på man 04. okt 2021, kl. 15:51
Jeg fikk for 5876kr i året + trafikkforsikringsavgift på toppkasko hos sparebanken1: https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/forsikring/bilforsikring.html

80 % bonus, 12.000 km og ingen førere under 23 år. egenandel 6000. ikke bankkunde.

Utenom jernbanen (jeg får ikke kjøpt der) er det noen som får til bedre?
Ikke Oslo vil jeg tro?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

LudwigTaffe

Sitat fra: daktari på man 04. okt 2021, kl. 16:05
Jeg fikk for 5876kr i året + trafikkforsikringsavgift på toppkasko hos sparebanken1: https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/forsikring/bilforsikring.html

80 % bonus, 12.000 km og ingen førere under 23 år. egenandel 6000. ikke bankkunde.

Ikke Oslo vil jeg tro?

Jo, i Oslo  :+1:

Holmis

5620,-/år,  75%, 15000km, ingen under 23, 8000 i egenandel, ikke bankkunde, for kasko pluss m/leiebil hos Gjensidige.

daktari

Sitat fra: Holmis på tir 05. okt 2021, kl. 12:25
5620,-/år,  75%, 15000km, ingen under 23, 8000 i egenandel, ikke bankkunde, for kasko pluss m/leiebil hos Gjensidige.
Hvor i landet?
Mine I-Pace videoer

biggern

Tydeligvis store forskjeller. Når jeg sjekker ID4GTX med Gjensidige 75% Bil Pluss 16K,>23år og 8K egendel, indikeres 622,-/mnd. Så må en plusse på Trafikkforsikringsavgift til staten på 178,+/mnd =800/mnd=9.600,-

biggern

Sitat fra: LudwigTaffe på tir 05. okt 2021, kl. 12:14
Sitat fra: daktari på man 04. okt 2021, kl. 16:05

På deres webside, basert på samme input, får jeg indikert 593,-/7219,- + Trafikkforsikringsavgiften til staten på kr 175,–/2100,- = 9319,-.  Merkelig at det skal være så store forskjeller ?

daktari

Foreslår at man holder årsavgiften/trafikkforsikringsavgiften utenfor sammenligningen. Den er lik for alle.
Mine I-Pace videoer

ihaal

Fikk tilbud om 9287 (pluss 2135 i trafikkforsikringavgift) hos Storebrand for GTX/12k i året inkludert alt hadde å tilby (feks nøkkelerstatning). 50 prosent bonus.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

biggern

Sitat fra: daktari på tir 05. okt 2021, kl. 16:18
Foreslår at man holder årsavgiften/trafikkforsikringsavgiften utenfor sammenligningen. Den er lik for alle.

Syntes det allikevel er store forskjeller imellom noens indikerte 5xxx og 9xxx per år (+ årsavg.) basert på samme input/oppsett. Med den forskjellen føler jeg det er noe som ikke er overensstemmende.
Jeg finner faktisk en lavere pris hos andre enn i det selskapet hvor jeg har NITO+.
Mye lureri ute å går :-)

hELgenen

Forsikring er dessverre en lite transparent vare. Er det noen steder våre politikere og forsåvidt EU virkelig burde gjøre noe er det på dette området. Det føles som man sitter på bingo når man leter etter gode tilbud dessverre.

biggern

Litt artig. Når jeg innlogget på Gjensidige fikk 7464,-, ringte de nå ifra Gjensidige. Etter en liten samtale på forskjeller sa han at han kunne tilby den for 6400,- +veiavg.

Kjell Salvigsen

Som Lo-medlem (Lo-Favør) betaler jeg 6500 kr + trafikkavgift for topp dekning 75 % bonus, 5000 EA og 25000 km årlig. Bor et par mil utenfor Oslo m garasje, ingen førere u. 23 år. (Jeg organiserte meg nettopp og tjente masse på boliglånsrente, hus- og bilforsikringer + andre forsikringer, selv når man tar hensyn til kontigent)
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

Oddaa

Off topic, men jeg ga opp å skjønne forsikringspriser da Gjensidige skulle ha 16000 i året for vår «heftige» -19 mod Polo med 95 hk, 10000 km, full bonus og Tekna-avtale.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

Løytnanten

Sitat fra: hELgenen på ons 06. okt 2021, kl. 09:24
Forsikring er dessverre en lite transparent vare. Er det noen steder våre politikere og forsåvidt EU virkelig burde gjøre noe er det på dette området. Det føles som man sitter på bingo når man leter etter gode tilbud dessverre.
Vi bør jo prise oss lykkelige for at selskapene tilbyr forskjellige priser på bilforsikring. Det viser jo bare at markedet fungerer slik det skal.

Det siste vi bør ønske oss må da være at selskapene gjør avtale seg imellom om å tilby samme pris?

hELgenen

Sitat fra: Løytnanten på ons 06. okt 2021, kl. 18:41
Sitat fra: hELgenen på ons 06. okt 2021, kl. 09:24
Vi bør jo prise oss lykkelige for at selskapene tilbyr forskjellige priser på bilforsikring. Det viser jo bare at markedet fungerer slik det skal.

Det siste vi bør ønske oss må da være at selskapene gjør avtale seg imellom om å tilby samme pris?

Vel - måten forsikringsselskaper vurderer risiko - eller kanskje ikke vurderer risiko - er helt bak mål.
Det er først og fremst denne parameteren jeg kritiserer. Når alle momenter er inne så burde jo selskapene konkurrere om deg som kunde basert på samme input. Men det gjør de åpenbart ikke når premiene folk betaler er så ulike selv om kanskje utdannelse, bosted, alder, familieforhold og tidligere skader osv..er omtrent klin lik så er prisene man tilbys ekstremt forskjellige (noe jeg har opplevd selv) - det er jo noe rart her som som kan gi rare utslag. Det ene selskapet jeg snakket med sa jo rett ut at de ga meg super pris dersom jeg kjøpte Tesla, mens det andre sa rett ut at de ville gi meg elendig pris dersom jeg kjøpte Tesla og anbefalte meg heller et annet merke.
Hallo! Hvorfor? Det må jo være noe rart med modellen de sitter å bruker for å vurdere risiko når de har så totalt skjevt bilde av risiko. Og det verste? Jo - et annet familiemedlem kjøpte en ny Tesla og gikk til selskapet som ville tilby meg elendige vilkår på Tesla, men opplevde det stikk motsatte mellom de to selskapene - mao. selskapet som ville tilby meg elendig vilkår på Tesla, tilbydde nå familiemedlemmet de beste vilkår her sammenlignet med det andre. Det er slike utslag som gjør meg oppgitt og tenker at her er det noe som ikke virker slik det burde.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA