Beste kjøp til 200K kr våren 2021?

Startet av Oreo, søn 14. mar 2021, kl. 21:19

« forrige - neste »

Trekkoppbil

Skal man kjøre 25 mil, så tipper jeg at man bruker mellom 30 og 60kwt, avhengig av kjørestil og mange forhold.

Av de 4 nevnte bilene, er det vel 40kwt Leaf som burde være nærmest kriteriene. På 25 mil burde man klare seg med 0-15 minutters ladepause, hvis man forbruker innenfor 35-50kwt i vanlig søndagstempo. På tørre veier klarer jeg  over 8km/kwt på riksveier i 80km/t, men da har jeg unormalt kjøremønster hvor jeg veksler mellom å trykke på ca 16kw, og å trille i Nøytral.

Ioniq har fått gode skussmål, da den skal ha lågt forbruk, og den første batterimodellen hadde særdeles høy ladehastighet opptil høy soc, og jeg synes den ser ut som en skikkelig bil. Lenge var det vel låg produksjon, ventetider og høye bruktbilpriser. Jeg veit lite om hvor bra det er gått med batteriene i lendgda.

Pauli

Sitat fra: Electric cars in Norway på ons 17. mar 2021, kl. 19:43
Sitat fra: Pauli på ons 17. mar 2021, kl. 10:08
Skulle veldig gjerne hatt noe av det samme, bare at jeg behøver hengerfeste til 500 kg.
Får vel bare vente til noe dukker opp, hvis ingen har noen tips? Kunne gått opp til 300k evt 350k.

De første TM3 hadde vel hengerfeste på 750 kg eller roter jeg nå? de ligger vel på 350`eller?

Helt riktig. Men forundre meg over at model 3 har holdt seg så høyt i pris. Lurte forsåvidt på om det var noen andre modeller jeg hadde oversett, men jeg takker for tipset 👍
Leaf 24 kWh -14 solgt
Soul 30 kWh -18
Model 3 LR -21

kaiat

De første TM3 hadde ikke mulighet for hengerfeste i det hele tatt. Senere ble det mulighet for 910 kg henger og etterhvert 1000 kg. Det er noen performance-modeller med 500 kg hengervekt også mener jeg.

Ser du på brukt TM3, er det viktig å sjekke at den aktuelle bilen kan dra henger (om det er viktig for deg) siden det altså finnes biler på bruktmarkedet uten tillatt hengervekt.

Når jeg tittet på brukt TM3, virket det forøvrig ikke til å være så stor forskjell i pris på biler med eller uten hengerfeste.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA