Mini Electric vil bruke i3-teknologi

Startet av JorgenM, mandag 04. desember 2017, klokken 21:11

« forrige - neste »

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

moonbuggy

Antagelig er BMWs motiv for å lansere el-mini, håp om å tiltrekke seg yngre kjøpere. Kort sagt etablere et mer "sexy" alternativ til i3. I mange markeder går i3 salget svært dårlig, spesielt i USA. En spritet opp mini, kan bli et godt alternativ der. I Norge derimot, vil el-mini konkurrere først og fremst med i3. Så spørsmålet blir egentlig hvor lenge man skal holde liv i i3 ?

Elmo

Eller omvendt.   
BMW hadde jo borti 100 elektrifiserte mini'er med baksetet fullt av batterier som de brukte for å teste og utvikle teknologien de bruker i i3.
En av dem gikk i Oslo området (Fornebu) i et år eller to på Tyske skilter (jeg har flere bilder av den).
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.14.1
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA