Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Klakking fra check strap

Startet av elbilnett, fredag 12. mars 2021, klokken 09:27

« forrige - neste »

elbilnett

Hei,

Sliter litt med at begge fremdørene lager klakkelyder når de åpner seg. Hadde bilen nylig inne for service for fiks av dette og de skiftet en brakett som holder oppe døren fordi de hadde funnet noe synlig rust. Men dørene framme klakker like mye som før. Ser at karosseriplatene til bilen flekser såpass mye når man åpner døren at det må være mye motstand i mekanismen. Noen som har fått utbedret "klakkelyden" og er det en enkel fiks?

trykkertor

Tenker litt oljespray i hengslene og fett/grease over og under på det plast-bremse-staget som går inn i hullet i døren burde gjøre susen.

elbilnett

Sitat fra: trykkertor på fredag 12. mars 2021, klokken 20:57
Tenker litt oljespray i hengslene og fett/grease over og under på det plast-bremse-staget som går inn i hullet i døren burde gjøre susen.
Hvis det hadde vært så enkelt som litt smøring hadde vel jeg kanskje ikke bestilt 2 servicetimer for å få fikset dette eller lagt ut en post her ute. Det er tydelig at det er en produksjonsfeil på delen/eller at den er sammensatt av flere deler som ikke er strammet tilstrekkelig. En lett klikkelyd har blitt over tid blitt til en tung klunkelyd, høres ut som døren knekker av rett og slett.

trykkertor

Du får bestille 3. servicetime da.  ;)

elbilnett

Sitat fra: trykkertor på lørdag 13. mars 2021, klokken 11:58
Du får bestille 3. servicetime da.  ;)
Skal ikke være nødvendig å levere bilen inn så mange ganger for samme feil. Vil helst vite om noen kjenner til feilen og har fått fikset dette på en smidig måte, om det så lar seg gjøre. Overrasker meg ikke om det er et tilbakevendende problem egentlig, og det er greit å være oppmerksom på det før jeg kaster bort mer tid på å hente/levere bilen på service.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA