ID4 på Finn

Startet av Olemann, tor 11. mar 2021, kl. 20:31

« forrige - neste »

casall

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=230559712

Vil dere si dette er et greit kjøp med tanke på pris og modell?

hakotorg

Har ikke oversikt over bruktmarkedet nå, men om det ikke følger med vinterdekk er den 11 000,- over nypris.

casall

Nypris på 1st når den var mulig å bestille tenker du da?

hakotorg

Ja det stemmer. Prisen var jo opprinnelig 427 000, før de slo av 10 000 pga. valuta.
Så jeg syns jo ikke prisen på finn er så avskrekkende.

Øyvind.h

Veiledende pris før rabatt ja. Tipper han har betalt 405-410. Kjørt den 7500km over 2-3 måneder og kan tjene 15-20k på den. Illustrerer utfordrende tilgang på leveranser :)

Synes markedet var sprøtt nok når jeg solgte min for 416" etter at den hadde gått 6-700km jeg, 11.000,- i pluss :D

Hadde jeg vært deg ville jeg startet med å sende epost til litt forskjellige forhandlere og hørt om de har noen ID4 inne med rask levering. Eksempelvis avbestilte biler, demobiler eller annet. Bedre å starte der enn Finn.no

Men ja - prisen er ikke så ille tatt i betraktning hva mange andre har lagt ut sin ID4 til salgs for.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ihaal

For å vurdere rimelig pris på 1st, må man vel ta utgangspunkt i hva de koster å konfigurere en ID4 i dag tilsvarende 1st. Er ikke mulig å specce noe nøyaktig tilsvarende, men med metallic, 20" felger, interiørpakke style, førerassistentpakke, komfortpakke+ og tilhengerfeste lander man på ca 456 000 før vinterdekk. I tillegg må du vente til over nyttår med levering. Har en ID4 til salgs på Finn selv så er kanskje ikke helt objektiv her, men føler det må med i vurderingen. 
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Dieselgubben

Enig. Det er jo ikke akkurat slik at de som har bestilt TMY billig gir bort bilene sine heller. Prisen må sees opp mot markedspris i dag. Og de fleste har vel leverings og fraktkostnader, det kommer i tillegg til veiledende pris som noen oppgir her.

Trond.m

Sitat fra: Dieselgubben på man 06. sep 2021, kl. 16:30
Og de fleste har vel leverings og fraktkostnader, det kommer i tillegg til veiledende pris som noen oppgir her.
Frakt og levering i Oslo-området er alltid inkludert i veiledende pris.

ihaal

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=232645479

Friskt med 580 for en ganske ribbet bil som vel har listepris på 480 (GTX med hengerfeste, svarte ruter og førerassistentpakke). Følger riktignok med vinterdekk, men sikkert billigste sort.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Trond.m

En latterlig pris som ingen betaler hvis de vet hva bilen egentlig koster. Da er det jo bedre å bestille en ny og leie bil i mellomtiden. Men de satser vel på at den siste idioten ennå ikke er død.

ID4

Sitat fra: ihaal på tir 21. sep 2021, kl. 20:17
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=232645479

Friskt med 580 for en ganske ribbet bil som vel har listepris på 480 (GTX med hengerfeste, svarte ruter og førerassistentpakke). Følger riktignok med vinterdekk, men sikkert billigste sort.

Blir 3. gang denne bilen blir omsatt.....

Dieselgubben

Ja, tror enkelte selgere er vel optimistisk med tanke på hvor mye tidsperspektivet er verdt. Jeg kan strekke meg 10.000 over listepris. Reelt sett betaler jeg da minst 25.000 i overpris for jeg vil kunne få rabatt på vinterhjulpakken.   

igniztion

530.000 er vel optimistik for en 1st Max som ligger ute med nesten 10.000km også. Om folk betaler såpass, vurderer jeg salg
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Olemann

Mange av disse blir jo liggende lenge også, eller tas av FINN, så selger er både optimistisk og tålmodig.

Min praksis har alltid vært å selge bilen på under 5 dager, liten interesse på 2-3 dager betyr at prisen er for høy, bare å kutte prisen, da kommer kjøpere. Så er den solgt på en uke.

Kunne sikkert ha tynt noen kroner til på de 10 bilene jeg har solgt de siste 8-9 årene, men livet er for kort til å brukes på bilsalg.

ELvin2022

Ser det ligger en gtx ute nå for 619k. Nei, den har ikke alt utstyr, den koster vell rundt 575k ny...  er folk villige til å betale så mye ekstra for å slippe ventetiden?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA