Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia EV6 (Kia CV)

Startet av Phuc, tirsdag 09. mars 2021, klokken 12:00

« forrige - neste »

Phuc

Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [120000 km @ 20.02.2021]
Kia EV6 GT Line AWD Yacht Blue (i bestilling)
Vurderer: VW ID4 GTX, Ioniq 5 AWD, Tesla Model 3/Y

hdh

Jeg tror vi trygt kan anta at den blir priset billigere vis a vis Ioniq 5.
Utover det vil jeg gjette at den får et mer tradisjonelt interiør og sikkert litt mindre tech, evnt en litt annen innfallsvinkel på hvilken type tech det er fokus på.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '23 Skoda Enyaq IV80X Sportline

Edison

Sitat fra: hdh på tirsdag 09. mars 2021, klokken 12:06
Jeg tror vi trygt kan anta at den blir priset billigere vis a vis Ioniq 5.
Utover det vil jeg gjette at den får et mer tradisjonelt interiør og sikkert litt mindre tech, evnt en litt annen innfallsvinkel på hvilken type tech det er fokus på.

Kor har du desse antakelsane frå? Eg synest designet på Ioniq 5 er veldig mykje betre, men om EV6 blir rimelegare og utan masse unødvendig utstyr kan det vera eit betre val for min del. Plattform og framdriftssystem blir vel mykje likt, så det eit godt utgangspunkt.

hdh

Sitat fra: Edison på tirsdag 09. mars 2021, klokken 13:45
Sitat fra: hdh på tirsdag 09. mars 2021, klokken 12:06
Jeg tror vi trygt kan anta at den blir priset billigere vis a vis Ioniq 5.
Utover det vil jeg gjette at den får et mer tradisjonelt interiør og sikkert litt mindre tech, evnt en litt annen innfallsvinkel på hvilken type tech det er fokus på.

Kor har du desse antakelsane frå?

Eh... Meg selv...?
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '23 Skoda Enyaq IV80X Sportline

kenlee

Denne ser veldig spennende ut. Spent på hvordan den er i forhold til Ioniq 5.

Om den blir mer tradisjonell enn Ioniq 5 er det helt greit for meg. Blir kanskje 7 års garanti også?
Ioniq 5 2022
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

andy99

Sitat fra: hdh på tirsdag 09. mars 2021, klokken 12:06
Jeg tror vi trygt kan anta at den blir priset billigere vis a vis Ioniq 5.
Utover det vil jeg gjette at den får et mer tradisjonelt interiør og sikkert litt mindre tech, evnt en litt annen innfallsvinkel på hvilken type tech det er fokus på.
I hjemlandet er generelt Kia priset billigere enn Hyundai. Men her hjemme pleier det å være motsatt.  Kanskje pga BOS?
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

arthur

Noe som taler til fordel for Kia er at der er det fortsatt rabatt å hente i motsetning til Hyundai. Tenker da på medlemskap i Agrol. Sekv prosent på Kia elbiler, ingenting på Hyndai.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

MooCow

Sitat fra: arthur på tirsdag 09. mars 2021, klokken 15:08
Noe som taler til fordel for Kia er at der er det fortsatt rabatt å hente i motsetning til Hyundai. Tenker da på medlemskap i Agrol. Sekv prosent på Kia elbiler, ingenting på Hyndai.

Rabatten er eine grunnen til at eg og vurderar EV6 foran Ioniq 5, dei andre er 7 års garanti og GT versjonen! Forventar at Ioniq 5 ser betre ut enn EV6. (likar ihvertfall eksteriøret til Ioniq 5 veldig godt). Sit på Ioniq 5 reservasjon og kjem til å trenera den så lenge som muleg (forhåpentlegvis kjem specs og pris på EV6 GT ut før eg må ta endeleg avgjerd).

Electric cars in Norway

#8
Denne gleder jeg meg til å se :+1: herlige specs også.


Les dagens nyhet på elbil24.
https://www.elbil24.no/nyheter/her-er-kias-neste-elbil-og-den-skal-hete-ev6/73503909

Kopi fra artikkelen:

Dette vet vi så langt

EV6 blir den første bilen fra Kia som er bygd på den ferske elbilplattformen E-GMP (mer info lenger ned), som den for øvrig deler med nevnte Ioniq 5. Den blir også første bilen fra Kia som følger en ny designfilosofi og får ny Kia-logo.

E-GMP innebærer blant annet støtte for 800V-lading og lading til 80 prosent på under 20 minutter, og en rekkevidde på 50 mil (WLTP).

Informasjonssjef i Kia Norge, Mette Simonsen Sauge, har allerede bekreftet overfor Elbil24 at EV6 vil få disse egenskapene.


Og motor1 skriver dette i dagens nyhet:

Enthusiasts might find the Kia EV6 a bit on the boring side, but the electric crossover will be properly quick. 0 to 60 mph (96 km/h) will take only three and a half seconds, which is quite interesting considering the quickest and most powerful Ioniq 5 of the bunch does the job in 5.2 seconds. EVs don't excel in terms of top speed and it should be the same story with the EV6, although it seems to be sportier than the Hyundai version, which is capped at 115 mph (185 km/h) regardless of configuration.

Kia is going to unveil the EV6 in the first quarter of 2021 and will have it on sale this summer. A fully electric Genesis GV60 using the same E-GMP platform is expected to debut before the end of the year as the fancier EV of the trio.

Source: Kia

https://www.motor1.com/news/493012/2022-kia-ev6-teaser-video/

ErlendR

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 09. mars 2021, klokken 20:43
Og motor1 skriver dette i dagens nyhet:
Enthusiasts might find the Kia EV6 a bit on the boring side, but the electric crossover will be properly quick. 0 to 60 mph (96 km/h) will take only three and a half seconds, (...)

Med en slik akselerasjon blir det kanskje dyr forsikring? Det kan tiltrekker seg sjåfører som kjører fort og krasjer dyrt.

Selv er jeg på utkikk etter en bil med plass til voksne passasjerer (eNiro ser fin ut) som ikke koster for mye, og med mulighet for 4-hjulstrekk i lave hastigheter. Jeg er spent på hva denne modellen har å by på.

Electric cars in Norway

ErlendR :+1: har ikke sett noe om pris enda. Men denne blir dyrere enn eNiro, tenker jeg. Men vet ikke.

Phuc

Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [120000 km @ 20.02.2021]
Kia EV6 GT Line AWD Yacht Blue (i bestilling)
Vurderer: VW ID4 GTX, Ioniq 5 AWD, Tesla Model 3/Y

hdh

Ser ut som Kia bruker samme løsning som Hyundai for instrument og infotainment, i hvert fall på hardwarefronten. Ser ikke ut som det er samme løsningen på midtkonsollen som Hyundai. Siden Kiaen har girvelger og parkbrems plassert der så tviler jeg sterkt på at den kan flyttes.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '23 Skoda Enyaq IV80X Sportline

Dieselgubben

Kia'en blir større (6-7 cm lengre) og dyrere enn Ioniq 5 ifølge kilder i Kia.

Electric cars in Norway

Dieselgubben  :+1: takk for info. Jeg var ikke klar over dette. Håpet på den ville treffe prismessig helt likt med HI5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA