Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sportline

Startet av oarnoe, torsdag 04. mars 2021, klokken 21:48

« forrige - neste »

Lassiiboiii

Nei, selger mente kanskje det ville komme opp dato allerede når han trykte den igjennom, men det gjorde det ikke. Den ville nok låses ganske snart. (produksjon uke 15/16 estimert)

Jeg satt opp fordeler/ulemper for å gå for denne mot 80x og falt ganske klart ned på å bytte :) men er glad jeg ikke valgt 80 i september, for da hadde bilen vært låst før Sportline ble tilgjengelig!

Angående moms, så vet vi aldri hva som skjer. Så hvis det i værstefall kanskje kommer halvpart av mva i forhold til bensin/diesel så er ikke 70k verdt det, den risikoen tar jeg ikke.
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

Emils

Forståelig! Fristende å gjøre det samme.

Jeg sliter bare med å velge 4x4 vs Sportline.
Jeg er usikker på hvor stort behovet faktisk er for 4x4 sånn generelt sett. Har du noen formening om det?

Lassiiboiii

Jeg (bor på vestlandet) konkluderte med at 4x4 er en grei funksjon og ha de få gangene det er glatt! Men har klart meg med 2x4 i alle år, så sportline trumfer borti mot på alle punkter. Ekstra rekkevidde er det også ;)
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

steffone

#33
Jeg tenker dels som Lassiiboiii her, de få gangene jeg har behov for drift på alle fire hjul er såpass sjelden at det ikke veier opp fordelene bakhjulsdrift har ellers, som blant annet lengre rekkevidde og penger spart (i det minste i innkjøp). Framkommeligheten på iV80 er jeg rimelig sikker på er vesentlig bedre enn på e-Golfen min, som jeg egentlig ikke har hatt problemer med til mitt bruk. Da skjønner nok folk at det er ikke så voldsomme kjerreveger jeg opererer med.
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

proton

Synes mindre bakkeklaring på Sportline er en showstopper. 4WD har jeg sjelden eller aldri bruk for, men hver centimeter ekstra i bakkeklaring er gull verdt. Har en helt standard stasjonsvogn med gjennomsnittlig bakkeklaring i dag for slike biler, og det er ikke få ganger jeg har tatt nedi under. Skal ikke bevege seg mer enn noen få meter unna vei, f.eks. ved parkeringsplasser av ymse kvalitet ved naturområder osv. Eller ved mye snø.

Så noen ekstra cm. bakkeklaring står høyt på ønskelista ved kjøp av ny bil!

StianHH

Jeg antar at dere som vurderer å gå fra 80X til 80 Sportline ikke vurderer CF eller Sound System? Det er det som forsinker 80X Sportline.

Velger man 80X Sportline uten CF og Sound System så er sannsynligheten stor for at du får bil i 2021 har jeg blitt fortalt.

Personlig tipper jeg ikke moms blir faset inn så raskt, ingen vinner et valg til høsten på å øke moms på noe så populært som elbil.

Lassiiboiii

Fikk beskjed fra min selger at produksjon av 80x Sportline var januar 2022.

Angående valget, så tenker jeg og håper likt som deg. Å håper for de som "gambler" at det går bra :)
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

sjokomelk

Skulle det bli innføring av full MVA fra 1. januar 2022, så vil nok Volkswagen "ta en Nederland" og gjøre alt de kan for å selge mest mulig bil i Norge før årsskiftet. Så du skal ikke se bort i fra at de kanskje klarer å flytte noe produksjon til rett år hvis det blir nødvendig. Det har de gjort flere ganger i forbindelse med endringer i firmabilbeskatningen i Nederland for å selge mest mulig bil. Ref. ID.4 som ble solgt der før nyttår, mens vi i Norge venter fortsatt.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Maggenal

Sitat fra: Lassiiboiii på torsdag 18. mars 2021, klokken 23:02
Fikk beskjed fra min selger at produksjon av 80x Sportline var januar 2022.

Angående valget, så tenker jeg og håper likt som deg. Å håper for de som "gambler" at det går bra :)

Jeg fikk info fra selger i går om at tidligste levering på 80x Sportline er februar 2022. Litt rart at selgerne gir ulike tidsestimat, men det tyder kanskje på usikker informasjon som "tolkes" ulikt.

For min del står valget mellom å fjerne sound system på 80x og (forhåpentligvis) få bil i år, eller bytte til 80x Sportline og få bil på nyåret en gang. Jeg heller mot å gå for Sportline og satse på at mva ikke slår inn :-)

Lassiiboiii

Hvis han sier levering februar så stemmer vel det greit med produksjon januar som jeg fikk opplyst.
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

oiqbal

Sitat fra: Maggenal på fredag 19. mars 2021, klokken 09:48
Sitat fra: Lassiiboiii på torsdag 18. mars 2021, klokken 23:02
Fikk beskjed fra min selger at produksjon av 80x Sportline var januar 2022.

Angående valget, så tenker jeg og håper likt som deg. Å håper for de som "gambler" at det går bra :)

Jeg fikk info fra selger i går om at tidligste levering på 80x Sportline er februar 2022. Litt rart at selgerne gir ulike tidsestimat, men det tyder kanskje på usikker informasjon som "tolkes" ulikt.

For min del står valget mellom å fjerne sound system på 80x og (forhåpentligvis) få bil i år, eller bytte til 80x Sportline og få bil på nyåret en gang. Jeg heller mot å gå for Sportline og satse på at mva ikke slår inn :-)

Vel, jeg fikk informasjon om produksjon uke 48-ish...med levering ila Januar 2022. SSS skal i produksjon uke 48, og CF uke 24. Valgte bort SSS, da standard allerede kommer med 9 høyttalere men tok med CF. Jeg er også en av de som ikke helt tror på innføring av mva fra 01.01.2022, og tok sjansen på å konvertere min 80x til Sportline. Mulig jeg bommer helt tilslutt, men time will tell;)
2022 ENYAQ iV80x Sportline

Bigdrago

Sikler på sportline selv da den koster 20k mindre enn nå nåværende. Kjipt at familiepakke pluss (nedfellbare sidestøtter til nakke bak og bord til barne, pledd osv) og massasje i førerstol utgår :/
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

oiqbal

Sitat fra: Bigdrago på fredag 19. mars 2021, klokken 16:40
Sikler på sportline selv da den koster 20k mindre enn nå nåværende. Kjipt at familiepakke pluss (nedfellbare sidestøtter til nakke bak og bord til barne, pledd osv) og massasje i førerstol utgår :/

Litt usikker på Familiepakke Pluss, da jeg ikke har bestilt den. Men, jeg har fått bestilt Komfortsetepakke Pluss til min Sportline som blant annet har elektrisk justerbare seter foran med massasje i førersete. Det var en glipp på prislisten som gjorde at den ikke kom med. Jeg hadde undersøkt med selgeren der du bor!
2022 ENYAQ iV80x Sportline

Poffen

Iflg. Skoda Auto News på Twitter (Offisiell Skoda konto) kan SL bestilles fra mars og produksjonsstart er nå i april. https://twitter.com/skodaautonews/status/1361665582974828546?s=20
Jeg antar at det da vil være prod. start for 80 og ikke 80X.

Noen som har fått bekreftet at april er prod.start fra norsk forhandler?

Hele tråden: https://twitter.com/skodaautonews/status/1361569763319685123

Skoda Enyaq iV 80X SL - I bestilling

J@x

Sitat fra: Poffen på lørdag 20. mars 2021, klokken 18:08
Iflg. Skoda Auto News på Twitter (Offisiell Skoda konto) kan SL bestilles fra mars og produksjonsstart er nå i april. https://twitter.com/skodaautonews/status/1361665582974828546?s=20
Jeg antar at det da vil være prod. start for 80 og ikke 80X.

Noen som har fått bekreftet at april er prod.start fra norsk forhandler?

Hele tråden: https://twitter.com/skodaautonews/status/1361569763319685123

Produksjonstart av 80 Sportline skal være uke 15 i følge min selger. Fikk planlagt uke 15 på min, så gjenstår det å se om det holder seg oppe
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA