Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

WE Charge

Startet av amrois, onsdag 03. mars 2021, klokken 08:55

« forrige - neste »

amrois

Jeg møtte med Gumpen Vest i går, og ble fortalt at VW nå har skrevet avtaler med både Recharge og BKK, i tillegg til Ionity. Det betyr at laderdekningen med We Charge kortet blir svært bra. Prisene med Ionity er jo veldig gode med We Charge. Håper det blir greie dealer med de to andre også!  Er det noen som har tilgang på mer informasjon om dette?
ID4 Pro Perf Tech

elektro

Sitat fra: amrois på onsdag 03. mars 2021, klokken 08:55
Jeg møtte med Gumpen Vest i går, og ble fortalt at VW nå har skrevet avtaler med både Recharge og BKK, i tillegg til Ionity. Det betyr at laderdekningen med We Charge kortet blir svært bra. Prisene med Ionity er jo veldig gode med We Charge. Håper det blir greie dealer med de to andre også!  Er det noen som har tilgang på mer informasjon om dette?

Tipper det er Mer (Grønn Kontakt) og BKK. Som Audi.. Recharge (Fortum) virker ikke kortet på. Men det virker hos e.On.

BKK var svært gunstig med Audi Charging service, men ble mindre gunstig etter siste prisøkning. Faktisk litt dyrere enn å lade med BKK sin egen brikke i en del tilfeller. Er vel 4 min flatt på lynladerne. Men praktisk å ha færre kundeforhold og kun få en faktura da.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

hakotorg

Fikk svar fra selger idag angående we charge.

«WeCharge kortet er en viktig del av denne velkomstpakken. Dette er kundens inngang til WeCharge universet. Frem til nå har det kun vært Ionity sine ladestasjoner synlig i WeCharge. Men i løpet av svært kort tid vil WeCharge by på et fullstendig ladenett i Norge. I førsteomgang utvides det med BKK som har i overkant av 426 hurtig og lynladere spredt ut over hele Norge. I tillegg bygger BKK ut med flere høyastighetsladere.  I løpet av våren vil også Recharge/Fortum bli det nye medlemmet på WeCharge laget, og da vil vi ha et solid ladekart tilgjengelig for våre kunder i Norge».

golo

Jeg prøver å legge til We Charge kortet mitt hos mer, Fortum osv men får feilmelding hos de fleste. Hvordan gjør man det med Ionity, er kortet allerede registrert hos dem?

jonnyjb

Tror ikke du trenger å registrere WeCharge-kortet noe sted, dette er registrert hos Volkswagen. Antar leverandørene WeCharge har avtale med sender regningen til WeCharge/Volkswagen, så tar Volkswagen det videre med eierne av WeCharge-kortene.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

hakotorg

Det sto tidligere på VW sine sider at ID-eiere fikk we charge go med gratis mnd abonnement i et år, eller noe i den duren. Ser ut som det er fjernet nå, noen som kjenner til om vi får det?
Jeg skjønner heller ikke hvor man evt. kan starte et we charge go abonnement, noen her inne som har gjort det?

royerling

Du aktiverer We charge (go) i We Connect ID-appen, under "profil" - der velger du prismodell, og får tilbud om "go" uten månedsavgift i 12 mnd ved å registrere we charge-kortet du fikk med, eller chassisnummeret (husker ikke i farta).

hakotorg

#7
Takk. Jeg har allerede registrert kortet, så har nok gått litt kjapt i svingene her. Er det mulig å se hvilken prismodell man abonnerer på noen plass?
Edit: fant ut at jeg hadde free. Kan trykke på «se oppgraderingstilbud», men ingenting kommer opp. Så jeg forsker videre :p

Olemann


Prøvde registrere og fikk ikke opp fri-abo'et, kun de med månedspris.  Sjekket med selger som sa at det er kun ID3 som har dette tilbudet om fri månedspris.  Antagelig koblet med chassisnr.
Andre som har fått dette til med ID4?

SveinJ

Sitat fra: jonnyjb på onsdag 24. mars 2021, klokken 18:38
Tror ikke du trenger å registrere WeCharge-kortet noe sted, dette er registrert hos Volkswagen. Antar leverandørene WeCharge har avtale med sender regningen til WeCharge/Volkswagen, så tar Volkswagen det videre med eierne av WeCharge-kortene.

Prøvde å lade på BKK med kortet i dag: «ukjent kort»
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Orbit

Sitat fra: Olemann på onsdag 07. april 2021, klokken 22:29
Prøvde registrere og fikk ikke opp fri-abo'et, kun de med månedspris.  Sjekket med selger som sa at det er kun ID3 som har dette tilbudet om fri månedspris.  Antagelig koblet med chassisnr.
Andre som har fått dette til med ID4?
Jeg har "We Charge free", og ingen VW. Det var ingen krav om VW-bil for "free", i alle fall da jeg bestilte.

For å oppgradere til Go/Plus etc, kreves det VW-bil, og månedsprisen varierer med hvilken modell du har. ID.3/4 Pure 50 kW må betale månedspris for Go, mens resten kan få dette uten faste kostnader. Plus har månedspris for alle modeller, unntatt ID.3 1st som får Plus uten månedspris i tillegg til 2000 kWh ladekreditt.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hELgenen

#11
Herregud for et salig rot...avhengig av utstyrsgrad og id model får man ulike pris modeller..og prisen man så kan få vil igjen være avhenge av abonnement ordning OG ladeoperatør. Burde nesten vært et folkeopprør mot dette kaoset. Å ikke ha avtale noen steder blir dyrere,men mer oversiktlig da det som regel står på laderen. Jeg får følelsen av å være Krøvel Velle Voll fra velle i voll. Har du we charge free eller free charge wv? Åh..nei du har we charge free...stakkars deg...stakkars deg..Vi fra joker nord ønsker vw lykke til og husk : det er bedre å free charge vw enn we charge free...

jonnyjb

#12
Ja, er ikke veldig imponert jeg heller. Informasjon om We Charge finner man forøvrig her: https://www.volkswagen.no/no/tilkoblings-og-mobilitetstjeneste/tilkobling/we-charge.html

Ser ut som prisene på We Charge Go og We Charge Plus har blitt endret siden jeg så på dette sist (er flere måneder siden), nå koster Plus kun 30 kr mer enn Go-abonnementet. Om man bruker Ionity en del vil det fort lønne seg å velge Plus kontra Go.

Ser heller ingen informasjon på den siden om ID.3 1st og spesielle priser/rabatter. Mener avtalen jeg valgte for lenge siden var Go-abonnementet med 0 kr i månedsavgift.

We Charge Free ser jo ut som verdens dårligste avtale; her får man ingenting i rabatt om man bruker Ionity, i tillegg må man betale 3,20 kr i startavgift for å få lov til å lade hos Lyse og BKK??? Gir jo ingen mening... For Go og Plus ser det ikke ut som det er noe rabatt hos BKK og Lyse (men man slipper i alle fall startavgiften), om da ikke det er spesielle priser som kun vises i We Connect ID appen.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Turist

Hele hurtigladingsystemet begynner å blir totalt uoversiktlig.
Vi burde kreve at leverandørene kunne holde seg til en betalingsløsning. Siden ID.4 kom i hus, har det blitt mere aktuelt å dra på langtur enn det var med e-Golfen . Satt derfor et par timer en kveld for å registrere Elbilforeningens ladebrikke hos så mange som mulig. Kom tilslutt til 11 forskjellige steder den var registrert. Et par av dem ba egentlig om registrering i en App, men alle  (unntatt WeCharge) kunne løse det etter en email til kundeservice (ønsker ikke ikke en drøss apper som jeg kun bruker et fåtall ganger).
Men jeg gruer meg allerede til kredittkortet løper ut om et par år (eller jeg av en annen grunn trenger et nytt).
Tror neppe jeg husker påloggingsinfo til leverandørene da.

Begynner å ha et høyt prioriert ønske om bruk av bankkort. Så kan man heller ha rabatter koblet til de forskjellige leverandørene
Tidligere 1: Think Classic 2001 (Blåbæret)
Tidligere 2: Mitsubishi i-Miev (Millenium)
Tidligere 3: VW e-Up! (Snøballen)
Tidligere 4: VW e-Golf
Tidligere 5: VW ID.4 1st (Overformynderiet)
Nå: Skoda Citigo-e iv (Tyttebæret)

Thob

Sitat fra: Turist på mandag 12. april 2021, klokken 11:11
Hele hurtigladingsystemet begynner å blir totalt uoversiktlig.
Vi burde kreve at leverandørene kunne holde seg til en betalingsløsning. Siden ID.4 kom i hus, har det blitt mere aktuelt å dra på langtur enn det var med e-Golfen . Satt derfor et par timer en kveld for å registrere Elbilforeningens ladebrikke hos så mange som mulig. Kom tilslutt til 11 forskjellige steder den var registrert. Et par av dem ba egentlig om registrering i en App, men alle  (unntatt WeCharge) kunne løse det etter en email til kundeservice (ønsker ikke ikke en drøss apper som jeg kun bruker et fåtall ganger).
Men jeg gruer meg allerede til kredittkortet løper ut om et par år (eller jeg av en annen grunn trenger et nytt).
Tror neppe jeg husker påloggingsinfo til leverandørene da.

Begynner å ha et høyt prioriert ønske om bruk av bankkort. Så kan man heller ha rabatter koblet til de forskjellige leverandørene

Dette er en av hovedgrunnene til at jeg trolig ikke kommer til å gå for id4 som jeg har vurdert, men fortsette med Tesla. Dette med lading/betaling/drifting av ladere er natt og dag i forhold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA