Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2021.4.11 eller "Det går likar no..."

Startet av Motorwatt, onsdag 03. mars 2021, klokken 08:49

« forrige - neste »

Motorwatt

Jeg kjører (som de fleste) samme rute morgen og kveld, og kjenner hver eneste dump og bump på på en fylkesvei som bare har kantstriper, og er uten asfaltskjøter. Her tester jeg ofte AP, men ikke på noen del av denne strekningen har det de siste 2 1/2 årene vært mulig å aktivere AP med Autosteer. Etter at jeg fikk 2020.4.11 (mulig det var på versjonen før) fungerer det! Nesten hver gang! Dette selv om kantstripene nærmest er usynlige på grunn av søle. Den holder seg pent og pyntelig i riktig kjørebane. :+1:



Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 03. mars 2021, klokken 08:49
Jeg kjører (som de fleste) samme rute morgen og kveld, og kjenner hver eneste dump og bump på på en fylkesvei som bare har kantstriper, og er uten asfaltskjøter. Her tester jeg ofte AP, men ikke på noen del av denne strekningen har det de siste 2 1/2 årene vært mulig å aktivere AP med Autosteer. Etter at jeg fikk 2020.4.11 (mulig det var på versjonen før) fungerer det! Nesten hver gang! Dette selv om kantstripene nærmest er usynlige på grunn av søle. Den holder seg pent og pyntelig i riktig kjørebane. :+1:
Håper du opplever fantombremsing. Ellers blir det for mye av det gode :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

kirky

Og jeg kjørte til hytten sist som kan være minst 1t med AP på - på svingete og forskjellige veier. Fikk ikke 1 phantom break mot store kjøretøy etc, det er en stor forbedring siden en måned og to siden..
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Elmo

Burde ikke denne tråden hete Version 2021.4.11 ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

kodax

Sitat fra: Elmo på onsdag 03. mars 2021, klokken 13:16
Burde ikke denne tråden hete Version 2021.4.11 ???
...de har sikkert bare vasket bilen sin ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

#5
Det er mer. Trykket man må legge på rattet for å oppheve nag er nå nesten umerkelig. Nok med å legger to fingre nederst på rattet uten noen form for trykk. Utrolig! Virker på samme måte som ID.3 med induktivt ratt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa

Kjørte en lengre tur i går kveld med .11 og opplevde også ingen panikkbremsing. Og rattet i min TMX krevte veldig lite før nag'en forsvant.

Eksperimenterte litt og fikk intrykk at med rattet på "comfort" krevte den mindre kraft for å få bort naggen enn når rattet sto på "normal" eller "sport". Men det var muligens bare innbildning. Vanskelig å måle.

2017 TMX.

JorEl

Prøvde også dette med rattet i dag. Fornøyd. Mitt står på Normal.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

yurgh

Kan også bekrefte at det trengs mindre håndtering av ratt for å tilfredsstille autostyring. Men usikker på fantombremsing er blitt bedre, får prøve mer og se. M3 med ratt på "normal" motstand.

Motorwatt

Hvis man kjører med AP aktivert, og legger 2 fingre helt nederst på rattet, vil den ikke "nagge".

Har ikke hatt noen fantombremsinger (som egentlig har minst 3-4 forskjellige årsaker) siden jeg fikk denne versjon, men synes det er for tidlig å friskmelde.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Cowboystrekk

Får betydelig bedre regen i kaldt vær med denne vs 2020.48 eller hva den forrige var. Hadde 1/3 regen før jeg starta oppdateringa og 3/4 etter i 2C ute og null forvarming. Har stort sett 3/4 regen hele tida med rundt 0C ute og ingen/svært kort forvarming og 50-70% soc.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

pers1

2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Kim-

Kanskje de har fikset batteri temperaturen på Panasonic batteriet nå?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

model3pw

Ikke fått oppdatering på uker jeg. Har kommet 5 versjoner siden. Ikke skjedd før, er på wifi. Forsøkt restart etc. Surt.

Chris Neumann Ruud

Merker at på min 2021 M3 som ble levert i desember i fjor (Med E3D - batterikode, panasonic?), så er det nå mye mer regen tilgjengelig umiddelbart ved kjøring av uforvarmet bil. Ja, det har blitt varmere døgnet rundt, men jeg tror ikke det er eneste årsak siden det var en stor forskjell fra den ene til den andre dagen. Så mulig det allerede har kommet ut i .11 og tagges som endring i .12 også.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA