Utgående "kampanje" og kommende Q4 e-tron. Prisutvikling

Startet av PMV, tir 02. mar 2021, kl. 16:15

« forrige - neste »

PMV

Hei,

Det er ikke lenge til vi får vite prisene for Q4 e-tron. Tror dere at "vanlig" e-tron får en mer aggressiv (lavere) prising? Eller blir på noenlunde samme nivå. Mistenker at mange kommer til å kaste seg over den litt mindre Q4 og at vanlig e-tron slutter å være så populær som nå.
2022 Q4 50

Trond.m

e-tron 50 og 55 gikk opp kraftig i pris da Norge ble delvis nedstengt. Prisøkningen på e-tron 55 ble raskt reversert, men e-tron 50 har holdt prisen på grunn av liten konkurranse. Jeg vil tro at prisen på e-tron 50 snart må ned gjennom nye kampanjer.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Trond.m på tir 02. mar 2021, kl. 17:21
e-tron 50 og 55 gikk opp kraftig i pris da Norge ble delvis nedstengt. Prisøkningen på e-tron 55 ble raskt reversert, men e-tron 50 har holdt prisen på grunn av liten konkurranse. Jeg vil tro at prisen på e-tron 50 snart må ned gjennom nye kampanjer.

Ja e-tron 50 skal ned. Men den er fortsatt veldig poppis som leasing så den vil nok ikke gå veldig mye ned.

EtronSpook

Kjøpte en 50 før jul. Fikk over 10% rabatt på bilen så den skal nok ned en del i pris ja.

elektro

Alltid lurt å kjøpe bil ved juletider, særlig lagerbiler. :) Alle ledd skal nå salgsmålene sine, samtidig som mange kunder tradisjonelt gjerne vil vente for å få registrert bilen over nyttår og trenger et lite push.
2024 Polestar 3 Dual Motor | 2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

EtronSpook

Generelt spent på Q4 vs e-Tron. Men tror ikke jeg blir å angre på at jeg ikke ventet på Q4 og gikk for 50en i stedet. Time will tell :)

Brisken

Jeg synes det er kampanjer hele veien allerede jeg?
Vi kjöpte vår advanced business ( B&O, elstoler,akustikkglass,vinterdekk,matrix, keyless) for 640 for et år siden , hva koster dem nu tro. Cirka samma vel?

EtronSpook

Sitat fra: Brisken på tor 04. mar 2021, kl. 12:09
Jeg synes det er kampanjer hele veien allerede jeg?
Vi kjöpte vår advanced business ( B&O, elstoler,akustikkglass,vinterdekk,matrix, keyless) for 640 for et år siden , hva koster dem nu tro. Cirka samma vel?
Betalte 670 for 50 advanced sport med B&O, all blacked out, 4 soners klima, rullgardiner+++++++++++++++). Så er gode kampanjer ja.

elektro

Sitat fra: EtronSpook på tor 04. mar 2021, kl. 10:46
Generelt spent på Q4 vs e-Tron. Men tror ikke jeg blir å angre på at jeg ikke ventet på Q4 og gikk for 50en i stedet. Time will tell :)

Du vil nok få mer rekkevidde for pengene med Q4, men mer plass, komfort og raskere lading med quattro 50. Og du vil få sistnevnte mye tidligere.  :)

Har to-års jubileum for vår 55 i disse dager. Som alle andre biler er den sikkert ikke perfekt, ting kunne vært løst annerledes, men den har mange høydepunkter og jeg ser fremdeles ingenting som kommer på veien dette året som kan erstatte den for vår del. Nærmeste må er vel være VW ID.6 eller Volvo XC90 P8 neste år. Antar jeg. Sistnevnte frykter jeg blir for dyr. Er ikke plass viktig, begynner alternativene å bli flere. Noen er både billigere og har lenger rekkevidde, i alle fall enn e-tron 50, men totalpakka til e-tron er fremdeles vanskelig å slå.

EDIT: Tar man hensyn til at Q4 har lavere forbruk enn e-tron 50, vil den faktisk lade raskere en en del tilfeller. Det kan også hende Q4 tilbyr raskere lading enn konsernbrødrene ID.4 og ENYAQ. 150 kW kanskje? e-tron quattro 55 vil nok fremdeles lade raskere i øvre del av skalaen, som gir en fleksibilitet jeg elsker. Ellers er det jo også et spørsmål om hvilken bil som tåler- og håndterer kulde best.
2024 Polestar 3 Dual Motor | 2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

EtronSpook

Kommer nok mye informasjon rundt Q4 de neste dagene nå. Tydeligvis embargo slipp på informsjon i dag.

Her har dere en nesten review:

https://www.youtube.com/watch?v=2jlYUcxhbrs

elektro

Car Maniac, på tysk, men her vises ganske mye.
https://youtu.be/VNkrSe-GrZI

Mannen er 1,88 cm. høy og veier 104 kg. Fint interiør, spør du meg. Fin, vinklet skjermløsning med knapper for klima mm. Ikke ulikt e-tron GT. Bedre enn ID.4 og ENYAQ spør du meg, men i en premium SUV synes jeg e-tron quattro sin to-skjermsløsning ser enda bedre ut og er veldig funksjonell.

Den store overraskelsen var oppgitt bagasjerom på kun 520 liter. Faktisk 15 liter mindre enn Sportback varianten av Q4. Dette er selvfølgelig plenty for mange, men ikke for barnefamilier, tør jeg påstå. Skulle ønske de hadde trukket baksetet 10 cm. frem eller gjort det flyttbart. Den gode nyheten er at jeg slipper å bytte bil. 8)

Alt i alt en lekker bil, synes jeg. Den blir nok dyr.. og jeg ville valgt Sportback'en hvis man ikke har hund. Her, fremdeles concept, men angivelig veldig nær endelig design
https://youtu.be/ZTGHgS-o8gE Men da kan man jo nesten like gjerne velge en Polestar 2 med alt tenkelig utstyr, unntatt HUD, men med Google Automotive til 551.000 med ventilerte skinnseter, metallic lakk, hengerfeste og vinterhjul. Oops.. off topic nå.

PMV

Ganske irriterende med denne hattehyllen i bagasjerommet. Hadde vært, ifølge meg da, mye bedre med en rullegardin. Mer praktisk løsning.
2022 Q4 50

elektro

Sitat fra: PMV på ons 10. mar 2021, kl. 07:31
Ganske irriterende med denne hattehyllen i bagasjerommet. Hadde vært, ifølge meg da, mye bedre med en rullegardin. Mer praktisk løsning.

Nja, fordelen med hattehyllen er at den løfter seg- og legger seg på plass av seg selv, og stort sett ikke er i veien i det daglige. Og så demper de kanskje noe bedre for støy/kulde? En rullegardin må man manuelt dra ut og inn hele tiden (dersom den ikke er elektrisk, som også må være noe herk).

Det er bare noe litt småbilaktig over hattehylle. :) Og veldig upraktisk når man først må ta den ut.

Her er en annen video, uten vaffel interiør. Sikkert mange der ute nå, og dette er vel litt feil del av forumet, men..
https://youtu.be/Rzd7-RRKTrE

FaradayCage

Når Q4 e-tron er fullt tilgjengelig i alle varianter, går salget av dagens e-tron ned mellom 80 og 90%.

Dra gjerne tråden fram igjen om 1 år for å sjekke «fasit»

turfsurf

Sitat fra: PMV på ons 10. mar 2021, kl. 07:31
Hadde vært, ifølge meg da, mye bedre med en rullegardin. Mer praktisk løsning.
Kan ikke fordra rullegardiner. Ræl.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA