Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradering av MCU og Gratis HW3?

Startet av Dazzy, mandag 01. mars 2021, klokken 15:31

« forrige - neste »

Dazzy

Kan noen med hw 2.0 og eap som har oppgradert til MCU2 bekrefte at de også fikk hw3?

Eller gjelder dette kun de som har FSD? Jeg finner ingen info om dette, bare synsing.

HKS

Biler som har HW 2.0 eller HW 2.5 og kjøper oppgradering til MCU2 får installert HW 3.0 ja.

Merk dog at funksjonalitet som krever FSD-pakken ikke blir aktivert.

Dette er foreløpig i Norge kun snakk om deteksjon av røde lys. Hovedmotivasjonen for at Tesla gjør dette misstenker jeg er at det skal blir en lavere terskel for dere som ikke har kjøpt FSD til å kjøpe dette senere, når mer funksjonalitet som krever FSD-pakken kommer. Tesla slipper da også å ta inn biler på verksted for retrofit når kunder senere kjøper FSD-pakken.
Tesla Model 3 Long Range

Dazzy

Det virker som det er delte meninger om dette, og at kanskje mange har missforstått når de med FSD og gammel HW får oppgradert gratis sammen med MCU2, og derfor tror dette gjelder alle biler.

Finner jeg noe offisiell info på dette? Og er det noen her med erfaring?

HKS

Var jeg ikke klar i forrige post?

JA, man får montert inn HW 3.0 med oppdatering til MCU2 hvis man har HW 2.0 eller HW 2.5.
Man får ikke aktivert funksjonalitet som er i FSD-pakken. Da må man kjøre oppgraderingen via Tesla-appen.

Det er andrehåndserfaring.
Tesla Model 3 Long Range

Dazzy

Du var krystallklar, men så lenge du ikke har førstehåndserfaring er det jo bare synsing.

Kanskje han/hun du har hørt dette av har FSD og derfor får den gratis?

sjokomelk

Det er bekreftet av Tesla. Mekanikeren som byttet til MCU2 på min Model X sa "Du fikk jo HW3 allerede i fjor sommer, så den slapp vi å skifte hos deg. Vi oppgraderer alle fra HW2/2.5 til 3 samtidig med MCU2-oppgradering. Uansett om de har kjøpt FSD eller ikke."
Og da slapp jeg å kalibrere AP på nytt etter MCU-oppgraderingen, siden den aldri ble koblet fra bilen. :D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

HKS

Sitat fra: Dazzy på mandag 01. mars 2021, klokken 18:20
Du var krystallklar, men så lenge du ikke har førstehåndserfaring er det jo bare synsing.
Vedkommende er en veldig god venn av familien, så på ingen som helst måte synsing.
Tesla Model 3 Long Range

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA