Videoer og bilder

Startet av elektro, fredag 26. februar 2021, klokken 00:09

« forrige - neste »

Ambient

Sitat fra: TerjeFjern på fredag 19. mars 2021, klokken 12:22
Sitat fra: Berntolav på fredag 19. mars 2021, klokken 10:57

Trur ikkje denne har vore lagt ut her enda

https://www.youtube.com/watch?v=VvGFL8yb9dM

Fin video. Hadde ikke lagt merke til integrerte solgardiner. Men ser jo nå at det står at P45 leveres med dette.

Skulle virkelig ønske jeg kunne få prøvekjørt den før jeg må signere kontrakt på P45. Eller i det minste at de mest kjente bilanmelderne fikk testet den. Jeg forstår det slik at ingen anmeldere heller får teste P45 før vi må signere?

Med så mange på venteliste vil jeg tro at forhandler går med på å flytte din bestilling til neste i køen

andy99

Sitat fra: andy99 på fredag 19. mars 2021, klokken 11:58
Sitat fra: Berntolav på fredag 19. mars 2021, klokken 10:57

Trur ikkje denne har vore lagt ut her enda

https://www.youtube.com/watch?v=VvGFL8yb9dM

Ny den. Slo meg at det ikke var helt heldig at det var koreas høyeste mann som vises. Ble litt i tvil når jeg så han satt i baksete og håret gikk i taktrekket. Bilen så plutselig litt liten ut inni.

Mannen var 190 cm :o
https://insideevs.com/news/495419/hyundai-ioniq-5-interior-first-look/
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Berntolav

Enda ein video frå samme vising, denne gangen er programlederen ikkje 190cm... :)
Har noko ny poeng

https://www.youtube.com/watch?v=JLufz6Kabyk

ElAlf

Vær obs på at det er prototyper som vises på disse videoene. Hadde vært kjekt om Hyundai snart kunne vist frem et produksjonseksemplar, og - ikke minst - fått folk bak rattet, på veien. Men dette skal visstnok fremdeles ligge litt frem i tid.
Situasjonen rundt Covid 19 gjør også sitt til at det ikke lenger bare er å fly inn motorjournalister for testing og artikkelproduksjon..
VW ID.4 GTX
Ioniq 5 Project 45
E-Golf

TerjeFjern

Sitat fra: ElAlf på mandag 22. mars 2021, klokken 21:07
Vær obs på at det er prototyper som vises på disse videoene. Hadde vært kjekt om Hyundai snart kunne vist frem et produksjonseksemplar, og - ikke minst - fått folk bak rattet, på veien. Men dette skal visstnok fremdeles ligge litt frem i tid.
Situasjonen rundt Covid 19 gjør også sitt til at det ikke lenger bare er å fly inn motorjournalister for testing og artikkelproduksjon..

Jeg har vært i kontakt med en motorjournalist. Han sier

"Jeg tror dessverre ikke det blir noen testing av Ioniq5 før tidligst på forsommeren. Kjøring i utlandet er heller tvilsomt i år, så da er den norske importøren avhengig av å få biler opp hit. Burde kanskje ikke være for mye forlangt når man ser salgstallene her. Vet bare at pressebilen ikke kommer før i juni. Håper de henter biler inn før det, men like etter påske blir det neppe.

Men det er en veldig spennende bil, med bra tekniske spesifikasjoner, som jeg gleder meg til å prøve.

Takk for hyggelig skryt, jeg tipper du ikke gjør noen tabbe om du skriver kontrakt."

andy99

mfd

Sitat fra: TerjeFjern på tirsdag 23. mars 2021, klokken 12:42

Jeg har vært i kontakt med en motorjournalist. Han sier

"Jeg tror dessverre ikke det blir noen testing av Ioniq5 før tidligst på forsommeren. Kjøring i utlandet er heller tvilsomt i år, så da er den norske importøren avhengig av å få biler opp hit. Burde kanskje ikke være for mye forlangt når man ser salgstallene her. Vet bare at pressebilen ikke kommer før i juni. Håper de henter biler inn før det, men like etter påske blir det neppe.

Men det er en veldig spennende bil, med bra tekniske spesifikasjoner, som jeg gleder meg til å prøve.

Takk for hyggelig skryt, jeg tipper du ikke gjør noen tabbe om du skriver kontrakt."

Enig med motorjournalisten, importøren bør sørge for å få levert et eksemplar hit. Syns ikke importøren/Hyundai Norge virker så fremoverlent.. Det er tross alt over 40% av de 3000 bilene som er reservert hit.  Det er tydeligvis allerede flere eksemplarer i Tyskland (ref. YouTube videoer).

Importør/Hyundai Norge burde vurdere å lage videoer som besvarere mye av spørsmålene vi potensielle norske kjøpere lurer på.  Dette er tydeligvis taklast/takfeste, baggasjerom (størrelse/anvendelse), infotainment, hengerfesteløsninger, felger etc.  Ser jo at konkurrentene f.eks Ford Mach-e, Skoda Enyaq, VW ID4 allerede har laget YouTube videoer myntet på nordmenn.

IONIQ 5 - Project 45 - bestillt.

TerjeFjern

Ja de skal selge P45 for 6 milliarder på en kort periode her i landet. Det forsvarer å gjøre en modell eller tre tilgjengelige.

turfsurf

Sitat fra: TerjeFjern på torsdag 25. mars 2021, klokken 13:45
Ja de skal selge P45 for 6 milliarder på en kort periode her i landet. Det forsvarer å gjøre en modell eller tre tilgjengelige.
Skal de levere 12000 P45 i Norge?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

andy99

det er nok lagt på en null for mye, skal vel være 650 millioner :). Fortsatt en god sum penger

TerjeFjern

Haha ja det ble en null for mye.

andy99

andy99

Ioniq 5 vs Audi Q5.
Ikke helt en sammenligning men en video der en audi q5 står parkert ved siden av.
Ioniq 5 LxHxB = 4635x1605x1890mm
Q5       LxHxB = 4663x1659x1893mm

https://www.youtube.com/watch?v=ooxlLKgSSI4

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA