Videoer og bilder

Startet av elektro, fredag 26. februar 2021, klokken 00:09

« forrige - neste »

andy99

Enig E-tron må nok sammenlignes med model x både på størrelse og pris. Det er bare 50 utgaven som strekker klassen i forhold til inngangspris. Men den er jo rimelig amputert i forhold til rekkevidde.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Øyvind.h

#106
Model X er en del større enn E-tron, så det blir ikke helt riktig det heller.

Men selv om E-tron er mindre innvendig enn de ytre målene skulle tilsi, virker den fortsatt større innvendig enn Ioniq 5. E-tron er tross alt 27 cm lengre.
Ioniq 5 virker mer sammenlignbar med Q4 E-tron, EQC, Ipace osv. Dvs. litt mindre enn E-tron.
Jeg kikket på en tysk Hyundai gjennomgang av Ioniq 5 hvor de målte bagasjerommet og en fikk litt fysisk inntrykk av det. Jeg ble litt skuffet mtp forventningene, men liter-tallene virker greie. Med unger i baksetet kan det være vi kan skyve rad 2 så langt frem det går og dermed få noen ekstra liter. Men merker samtidig at det nok blir liten reell forskjell ift bilen vi har nå. Det holder for så vidt for vår del, kombinert med Easybase/easybag, takstativ osv ved behov på lange turer. Men når Ioniq 5 tilsynelatende er utsolgt ut 2021 og vel så er det ingen hast med å hoppe på noe uten grundig vurdering av alternativene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

elektro

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. mars 2021, klokken 10:11
Model X er en del større enn E-tron, så det blir ikke helt riktig det heller.

Det er sant, men Model X kan ikke ha taklast og har ingen løsning for sikring av bagasjen, så den er diskvalifisert av mange nordmenn.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Øyvind.h

Sitat fra: elektro på mandag 15. mars 2021, klokken 12:21
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. mars 2021, klokken 10:11
Model X er en del større enn E-tron, så det blir ikke helt riktig det heller.

Det er sant, men Model X kan ikke ha taklast og har ingen løsning for sikring av bagasjen, så den er diskvalifisert av mange nordmenn.
Nå var fysisk størrelse tema, ikke hva hver enkelt bruker som grunn til å diskvalifisere E-tron eller Model X.
Det finnes mange grunner til å diskvalifisere E-tron eller Model X avhengig av egne preferanser :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

elektro

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. mars 2021, klokken 12:29
Sitat fra: elektro på mandag 15. mars 2021, klokken 12:21
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. mars 2021, klokken 10:11
Model X er en del større enn E-tron, så det blir ikke helt riktig det heller.

Det er sant, men Model X kan ikke ha taklast og har ingen løsning for sikring av bagasjen, så den er diskvalifisert av mange nordmenn.
Nå var fysisk størrelse tema, ikke hva hver enkelt bruker som grunn til å diskvalifisere E-tron eller Model X.
Det finnes mange grunner til å diskvalifisere E-tron eller Model X avhengig av egne preferanser :)

Jeg kunde i utgangspunktet fint hatt begge disse, og IONIQ 5 for den saks skyld, men jeg har behov for å ha med mange par ski og fylle bagasjerommet helt opp. Det har ingenting med preferanser å gjøre. :)
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Øyvind.h

Nå skjønner jeg ikke helt hvor du vil hen, men som sagt; Model X er større enn E-tron både innvendig og utvendig :) Og det var utgangspunktet for min kommentar ift å sammenligne E-tron med Model X istedenfor Ioniq 5. Å begynne å oppsummere hva en ikke liker med andre modeller er ikke så matnyttig i en tråd for en helt annen bilmodell....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

z4rd

#111
Sitat fra: elektro på mandag 15. mars 2021, klokken 12:21
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. mars 2021, klokken 10:11
Model X er en del større enn E-tron, så det blir ikke helt riktig det heller.

Det er sant, men Model X kan ikke ha taklast og har ingen løsning for sikring av bagasjen, så den er diskvalifisert av mange nordmenn.

Har du noensinne eid en TMX eller brukt en selv?

Eksempelvis: Frakt av ski i TMX 5-seter kan ikke gjøres smidigere. Fraktes stødig/fast under setene og gulvplate. Har hatt 4 par med meg, både langrenn og alpint, med plass til mer... Er faktisk bedre å ha ting under gulvplate/seter skjermet for all annen bagasje enn å ha ting utenpå bilen... også slipper man å ha over 300kWh++ i forbruk ;)

Sorry for off-topic, men måtte "gi svar på tiltale" ...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

elektro

Sitat fra: z4rd på mandag 15. mars 2021, klokken 13:39
Sitat fra: elektro på mandag 15. mars 2021, klokken 12:21
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. mars 2021, klokken 10:11
Model X er en del større enn E-tron, så det blir ikke helt riktig det heller.

Det er sant, men Model X kan ikke ha taklast og har ingen løsning for sikring av bagasjen, så den er diskvalifisert av mange nordmenn.

Har du noensinne eid en TMX eller brukt en selv?

Eksempelvis: Frakt av ski i TMX 5-seter kan ikke gjøres smidigere. Fraktes stødig/fast under setene og gulvplate. Har hatt 4 par med meg, både langrenn og alpint, med plass til mer... Er faktisk bedre å ha ting under gulvplate/seter skjermet for all annen bagasje enn å ha ting utenpå bilen... også slipper man å ha over 300kWh++ i forbruk ;)

Sorry for off-topic, men måtte "gi svar på tiltale" ...

Har i alle fall kjørt og sittet i alle Model X setekonfigurasjoner mange ganger og sett noen hjemmesnekrede løsninger ala den du beskriver på Youtube, men ble ikke imponert (send gjerne link). Nå har vi med 8-10 par ski. Det høres kanskje mye ut, men det er bare slalåmski og langrennsski til fire. Da blir eneste alternativ «kiste» bak. Men den må være minst 205 cm. innvendig, så det er er ikke optimalt.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. mars 2021, klokken 13:34
Nå skjønner jeg ikke helt hvor du vil hen, men som sagt; Model X er større enn E-tron både innvendig og utvendig :) Og det var utgangspunktet for min kommentar ift å sammenligne E-tron med Model X istedenfor Ioniq 5. Å begynne å oppsummere hva en ikke liker med andre modeller er ikke så matnyttig i en tråd for en helt annen bilmodell....

Poenget mitt er ikke at jeg liker så godt takstativ og delingsnett. :) Det må bare være på plass for at bilen skal være aktuell. Først da er det aktuelt å diskutere størrelse på bagasjerom. Jeg tenker at dette er noe som er nyttig å tenke gjennom for de fleste som er i markedet for IONIQ 5 og andre SUV lignende biler.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

EspenM3


Oppdatert info om bagasjerommets mål:

CARGO DIMENSION   
            
Opening Wdith  (⑤)   1036
Opening Length (④)   1025

Luggage Size   

Floor Length (①)   1016
   Width (②)   1041
   Height (③)   480(seatback), 809(headlining)
   Upper Length   764

Luggage Space   
MIN.   527 (behind 2nd row, VDA) 770 (behind 2nd row, SAE)

MAX   1587 (behind 1st row, VDA) 1680 (behind 1st row, SAE)
      
      

andy99

#115
 Første jeg har sett som er filmet i mørket. Nytt for meg var at den har en rød lysstripe bak som dekker hele bredden. Litt kjedelig at den ikke har dynamiske blinklys.


https://youtu.be/ixfE5ZziTEU
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

bno

Kan helt sikkert programmeres.

Berntolav


andy99

Sitat fra: Berntolav på fredag 19. mars 2021, klokken 10:57

Trur ikkje denne har vore lagt ut her enda

https://www.youtube.com/watch?v=VvGFL8yb9dM

Ny den. Slo meg at det ikke var helt heldig at det var koreas høyeste mann som vises. Ble litt i tvil når jeg så han satt i baksete og håret gikk i taktrekket. Bilen så plutselig litt liten ut inni.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

TerjeFjern

Sitat fra: Berntolav på fredag 19. mars 2021, klokken 10:57

Trur ikkje denne har vore lagt ut her enda

https://www.youtube.com/watch?v=VvGFL8yb9dM

Fin video. Hadde ikke lagt merke til integrerte solgardiner. Men ser jo nå at det står at P45 leveres med dette.

Skulle virkelig ønske jeg kunne få prøvekjørt den før jeg må signere kontrakt på P45. Eller i det minste at de mest kjente bilanmelderne fikk testet den. Jeg forstår det slik at ingen anmeldere heller får teste P45 før vi må signere?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA